Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Kupujący twierdzi że przesyłka była pusta (brak zawartości ). Stwierdził to po odjeździe kuriera .Domaga się zwrotu kosztów.Co mogę zrobić w tym przypadku.
Masz dowód w postaci zdjęcia, filmu z kamery odnośnie pakowania paczki?
Zareklamuj paczkę w firmie kurierskiej, niech sprawdzą monitoring, paczki są ważone więc jako tako powinno być łatwo określić gdzie zostało to "zabrane"
Możesz złożyć reklamację w firmie kurierskiej, a klientowi należy się zwrot wpłaty, o ile faktycznie otrzymał pustą paczkę. Trudno to będzie udowodni, ustalić sprawcę, ale za towar, jego uszkodzenie i ubytki, także w transporcie, względem kupującego odpowiada sprzedawca.
jeżeli to był smart to za wysyłkę odpowiada allegro
mi dzisiaj inpost przy reklamacji przesyłki typu allegro paczkomat napisał, że nie rozpatrzą reklamacji dopóki nie prześle im pełnomocnictwa od allegro
@RED Nie, zgodnie z przepisami odpowiada sprzedawca, żaden Smart nie zmienia zapisów ustawy, kupujący zawiera umowę na sprzedaż rzeczy i dostawę ze sprzedawcą.
@xyz96 Skoro samo allegro tak twierdzi na swoich stronach, to widocznie tak jest.
"Nadawcą przesyłek Allegro Smart! jest Allegro (...)"
https://allegro.pl/pomoc/dla-sprzedajacych/informacje-dla-sprzedajacych/allegro-smart-reklamacje-prz...
PS Smacznego:)
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
Nadawcą przesyłek może być i wujek Kazik, nie zmienia to zapisów ustawy, zgodnie z którą za przesyłkę, jej uszkodzenie, utratę, ubytek i opóźnienia względem kupującego odpowiada sprzedawca rzeczy. Zdaję sobie jednak sprawę z tego, że niektórzy tego nie rozumieją.
@xyz96 To po co inpostowi pełnomocnictwo od allegro? Bo widocznie to allegro jest odpowiedzialne za te przesyłki względem kupującego, skoro sygnuje je swoim logo i realizuje je w kooperatywie z inpostem. Niestety najwidoczniej niektórzy tego nie rozumieją, bo są zagorzałymi wyznawcami kościoła ustaw wszelakich.
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
Bzdura. Co innego reklamacja sprzedającego przesyłki u przewoźnika, a co innego odpowiedzialność sprzedawcy za przesyłkę względem kupującego. Allegro prawa nie zmieni.
https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/prawa-ogolne/odpowiedzialnosc-sprzedawcy-za-przesylke/
@xyz96 "Bzdura" - to zupełnie jak co któryś twój post (no, chyba że sama je oznaczasz w ten sposób).
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
@xyz96 No to inaczej. Gdy sprzedający wysyła przesyłkę, a ta zaginie lub zostanie zniszczona, to kto ma prawo (i możliwość) złożenia reklamacji u przewoźnika, sprzedający czy kupujący? Z tego co mi wiadomo, to sprzedający, bo jeśli chciałby to zrobić kupujący (adresat), to musiałby mieć pełnomocnictwo od sprzedającego (nadawca).
Zatem skoro inpost wymaga pełnomocnictwa udzielonego przez allegro, żeby sprzedający (nadawca) mógł złożyć reklamację, oznacza to ni mniej ni więcej, że to allegro jest nadawcą przesyłek smart (co allegro również potwierdza tutaj https://allegro.pl/pomoc/dla-sprzedajacych/informacje-dla-sprzedajacych/allegro-smart-reklamacje-prz...) i to allegro jest za nie odpowiedzialne przed kupującym (który zawarł umowę z allegro na ich dostarczanie, płacąc odpowiednio 8,99 zł/miesiąc lub 49 zł/rok).
To jest moja interpretacja😏
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
Znowu kompromitacja.
Oczywiście forumowicza Knowhere 🙂
Dzień dobry.
Zgodnie z art. 548 paragraf 3 Kodeksu cywilnego, sprzedawca jest odpowiedzialny za przesyłkę do czasu, aż kupujący ją otrzyma.
Czy jeśli kupujący wybierze dostawę Smart, sprzedający jest zwolniony z odpowiedzialności za przesyłkę do czasu, aż kupujący ją otrzyma i jego odpowiedzialność kończy się w momencie wydania przesyłki przewoźnikowi?
Dzień dobry,
dziękuję za wiadomość. Chętnie wyjaśnię.
Sprzedający nie jest zwolniony z odpowiedzialności za przesyłkę, niezależnie od tego czy dostawa jest realizowana w ramach pakietu Smart!, czy też nie. To oznacza, że jeśli Kupujący wybrał metodę dostawy udostępnioną w ofercie, to Sprzedający w każdym przypadku jest odpowiedzialny za przesyłkę do momentu dostarczenia.
Pozdrawiam
// Kinga K
Zespół Allegro
@xyz96 Raczej kompromitacja allegro, bo to im się płaci za przesyłki smart i to oni twierdzą, że są ich nadawcami, a jednocześnie prywatnymi kanałami odpisują co innego.
Swoją drogą, ta twoja znajomość z Kingą K. z Zespołu Allegro jest jakaś zażyła (prywatna)? Pytam, bo już któryś raz widzę odpowiedź udzielaną przez nią, a wklejaną przez ciebie (z autopsji natomiast wiem, że to dość niespotykane, aby jednej osobie w różnych kwestiach odpowiadał ten sam pracownik allegro).
PS Miej chociaż na tyle odwagi, żeby używać @ przed moim nickiem, bo powiadomień systemowych dzięki temu może i nie ma, ale @msniezek i tak widzi, co tu i ówdzie robisz😏
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
Ojej, ale kompromitacja do kwadratu. Każdy normalnie myślący wie, że Smart nie zmienia obowiązujących przepisów, potwierdziło to Allegro i potwierdzi to UOKiK, ale jest jeden, który tego nie pojmie, to dla niego za mało, za trudne.
Tak samo jak nie mógł pojąć, że Allegro pobiera 5% od zwracanej nadpłaty i tak samo jak nie rozumie, że do zawarcia umowy dochodzi w momencie użycia klawisza Kupuję i płacę.
Teraz jeszcze posądza mnie o prywatne znajomości z Kingą z Allegro. Brak słów, totalny odlot 😄
@xyz96 Napisałem wprost, że jest to moja interpretacja. Niestety to już nie moja wina, że do twojego ciasnego umysłu to nie dociera.
Co do kwestii drugiej, to dwie moderatorki przyznały się do błędu i potwierdziły, że w podlinkowanym artykule osoba go redagująca popełniła błąd. Na szczęście mamy na tym forum naczelnego dżemiurga, który nigdy się nie myli i nigdy nie popełnia błędów, a jeśli już mu się zdarzy, to za cholerę się nie przyzna, choćby sam Diabeł ją przypalał żywym ogniem przy akompaniamencie Dantejskich scen😏
Ale to miło z twojej strony, że w temacie o czymś innym wyciągasz wątek sprzed paru tygodni dot. czegoś kompletnie innego (to jest cecha wspólna łącząca cię z twoim giermkiem).
Odróżniasz ty posądzanie od zwykłego pytania wywołanego ciekawością spowodowaną stwierdzeniem faktu? Czy w tym przypadku twój umysł znowu się gubi w ciasnych zakamarkach logiki?
Na to, kto ma tu odlot i od czego (albo z braku czego), to lepiej spuśćmy zasłonę milczenia.
PS "Brak słów" - no cóż, widocznie czytasz za mało książek, to i słownictwo masz ubogie😁
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
😄 😄 😄
@xyz96 za swój transport odpowiada Sprzedawca a za transport Kupującego odpowiada Kupujący
Smart jest transportem Kupującego - zawarł on umowę z Allegro na dostarczanie przesyłek bez transportu Sprzedawcy
@RED Zapytaj w UOKiK, czy jakiś Smart zmienia zasady ustalona w art. 548 Kc i czy w takim przypadku sprzedawca nie odpowiada za przesyłkę. Wklej tu odpowiedź.
ja tam widzę to
§ 3. Jeżeli rzecz sprzedana ma zostać przesłana przez sprzedawcę kupującemu będącemu konsumentem, niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy przechodzi na kupującego z chwilą jej wydania kupującemu. Za wydanie rzeczy uważa się jej powierzenie przez sprzedawcę przewoźnikowi, jeżeli sprzedawca nie miał wpływu na wybór przewoźnika przez kupującego. Postanowienia mniej korzystne dla kupującego są nieważne.
jako Sprzedawca nie mam wpływu czy będzie to moja wysyłka za 8.99 czy też smart
tak samo udostępniam wysyłki przewoźnikami, których przysyłają Kupujący
czy też mam wg Ciebie odpowiadać za takich przewoźników????