anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kupujacy zgłasza problem z zamówieniem po potwerdzniu ze jest OK

fredt30
#8 Zapaleniec#

Witam. Mam pytanie odnośnie kupującego. Sprzedałem kilka dni temu w drodze licytacji używany przedmiot (elektronika - sprzet grający). Jako że wybierałem się na urlop w rejony zamieszkania kupującego zadzwoniłem i zaproponowałem podwiezienie mu sprzętu przy okazji. Zgodził się. Po paru dniach przywiozłem mu sprzęt do domu, włączyłem, wszystko grało. Zostawiłem sprzęt i poszedlem. Kupujący wcześniej wpłacił cenę sprzętu i koszt wysyłki więc wcześniej po telefonie oddałem mu za wysyłkę. Po paru godzinach dostałem maila ze kupujący poleca zakupy u mnie. Ucieszyłem się i uznałem sprawę za zakończoną. Ale po paru dniach kupujący pisze przez allegro że sprzęt przestał się włączać i pytaniem "co z tym zrobię". Napisał coś w stylu "rozumie Pan że sprzęt będę chciał zwrócić". Zdebialem nie powiem. Sprzęt był sprawny. Wcześniej używałem go dlugo u siebie w domu.

Poza tym od jakiegoś czasu mam w aukcji oraz w "o sprzedajacym" zapis o wyłączeniu rękojmi. Jestem prywatną osobą. Od czasu do czasu wystawię jakieś szpargały. 

I teraz pytanie co zrobić. Czy kupujący może otworzyć dyskusję po wystawieniu opinii? Czy mam zadzwonic/napisać do niego że nie przyjmuje zwrotów? Z góry dziękuję 

oznacz moderatorów
8 ODPOWIEDZI 8

mdrogeria
#21 Demiurg#

@fredt30 klient składa Ci reklamacj ę więc musisz się do niej odnieść / koniecznie !! / , wskaż mu zapis o wyłączeniu rękokmi i przypomnij , że towart przyjął po oględzinach bez zastrzeżeń .

oznacz moderatorów

w_kiwi
Moderatorka
Moderatorka

@fredt30 Konsultuję Twoje zgłoszenie z zespołem wyspecjalizowanym w tym obszarze. Proszę Cię o chwilę cierpliwości. 

   Wiktoria
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@fredt30 Tak, kupujący może otworzyć dyskusję - pilnuj żeby w niej odpowiadać terminowo - to bardzo ważne.

Faktycznie rękojmia była wyłączona - kupujący nadal może złożyć Ci reklamację ale ze względu na wyłączoną rękojmię będzie ona nieskuteczna (zakładając, że sprzęt nie miał wad które celowo ukryłeś przed kupującym)


Jeśli tak się stanie to w odpowiedzi na reklamację napisz, że oferta miała wyłączoną rękojmię a przy odbiorze sprzęt był sprawny co kupujący sam sprawdził i potwierdził.
Jako sprzedający prywatny nie masz też obowiązku przyjmowania zwrotów.

Możesz też oczywiście (jeśli wykażesz dobrą wolę) przyjąć sprzęt w celu rozpatrzenia reklamacji oraz diagnozy usterki w jakimś serwisie 🙂

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@fredt30 To nie jest zwrot(prywatny sprzedajacy nie musi go przyjmować) a reklamacja i musisz ją rozpatrzyć i możesz ją uznać albo nie, masz 14dni na podjęcie decyzji, możesz zaproponować inne rozwiązanie, obniżenie zapłaty itd.

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@LEW433 Rękojmia była wyłączona. Zapis znajdował się w treści oferty.

oznacz moderatorów

w_kiwi
Moderatorka
Moderatorka

@fredt30 Wracam do Ciebie z odpowiedzią. Jeśli w ofercie znajdowała się informacja o wyłączeniu rękojmi, to nie musisz rozpatrywać reklamacji. Chyba że zataiłeś wady, wtedy nawet mimo wyłączenia rękojmi, masz obowiązek rozpatrzenia reklamacji. Jeśli kupujący zauważy, że towar ma wadę, która nie była wskazana w ofercie, może to oznaczać, że wada ta została zatajona. Kupujący będzie mógł dochodzić roszczeń udowadniając, że miałeś wiedzę o istnieniu wady i tę wiedzę przez nim zataiłeś. 

Co do dyskusji, kupujący może ją otworzyć po wystawieniu opinii. Dyskusje może otworzyć do 730 dni od daty zakupu (2 lata). 

   Wiktoria
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@w_kiwi zapomniałaś dodać, że jak @fredt30 nie odpowie w dyskusji to będzie się

mógł być obciążony kosztami z allegro protect, mimo, że jej treść może być zupełnie bezprzedmiotowa

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@RED  Dyskusja w 728 dniu po zakupie, brak odpowiedzi sprzedającego i cyk - rekompensata dopisana do rachunku 🙉

oznacz moderatorów