Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam. Mam pytanie odnośnie kupującego. Sprzedałem kilka dni temu w drodze licytacji używany przedmiot (elektronika - sprzet grający). Jako że wybierałem się na urlop w rejony zamieszkania kupującego zadzwoniłem i zaproponowałem podwiezienie mu sprzętu przy okazji. Zgodził się. Po paru dniach przywiozłem mu sprzęt do domu, włączyłem, wszystko grało. Zostawiłem sprzęt i poszedlem. Kupujący wcześniej wpłacił cenę sprzętu i koszt wysyłki więc wcześniej po telefonie oddałem mu za wysyłkę. Po paru godzinach dostałem maila ze kupujący poleca zakupy u mnie. Ucieszyłem się i uznałem sprawę za zakończoną. Ale po paru dniach kupujący pisze przez allegro że sprzęt przestał się włączać i pytaniem "co z tym zrobię". Napisał coś w stylu "rozumie Pan że sprzęt będę chciał zwrócić". Zdebialem nie powiem. Sprzęt był sprawny. Wcześniej używałem go dlugo u siebie w domu.
Poza tym od jakiegoś czasu mam w aukcji oraz w "o sprzedajacym" zapis o wyłączeniu rękojmi. Jestem prywatną osobą. Od czasu do czasu wystawię jakieś szpargały.
I teraz pytanie co zrobić. Czy kupujący może otworzyć dyskusję po wystawieniu opinii? Czy mam zadzwonic/napisać do niego że nie przyjmuje zwrotów? Z góry dziękuję
@fredt30 klient składa Ci reklamacj ę więc musisz się do niej odnieść / koniecznie !! / , wskaż mu zapis o wyłączeniu rękokmi i przypomnij , że towart przyjął po oględzinach bez zastrzeżeń .
@fredt30 Konsultuję Twoje zgłoszenie z zespołem wyspecjalizowanym w tym obszarze. Proszę Cię o chwilę cierpliwości.
@fredt30 Tak, kupujący może otworzyć dyskusję - pilnuj żeby w niej odpowiadać terminowo - to bardzo ważne.
Faktycznie rękojmia była wyłączona - kupujący nadal może złożyć Ci reklamację ale ze względu na wyłączoną rękojmię będzie ona nieskuteczna (zakładając, że sprzęt nie miał wad które celowo ukryłeś przed kupującym)
Jeśli tak się stanie to w odpowiedzi na reklamację napisz, że oferta miała wyłączoną rękojmię a przy odbiorze sprzęt był sprawny co kupujący sam sprawdził i potwierdził.
Jako sprzedający prywatny nie masz też obowiązku przyjmowania zwrotów.
Możesz też oczywiście (jeśli wykażesz dobrą wolę) przyjąć sprzęt w celu rozpatrzenia reklamacji oraz diagnozy usterki w jakimś serwisie 🙂
@fredt30 To nie jest zwrot(prywatny sprzedajacy nie musi go przyjmować) a reklamacja i musisz ją rozpatrzyć i możesz ją uznać albo nie, masz 14dni na podjęcie decyzji, możesz zaproponować inne rozwiązanie, obniżenie zapłaty itd.
@LEW433 Rękojmia była wyłączona. Zapis znajdował się w treści oferty.
@fredt30 Wracam do Ciebie z odpowiedzią. Jeśli w ofercie znajdowała się informacja o wyłączeniu rękojmi, to nie musisz rozpatrywać reklamacji. Chyba że zataiłeś wady, wtedy nawet mimo wyłączenia rękojmi, masz obowiązek rozpatrzenia reklamacji. Jeśli kupujący zauważy, że towar ma wadę, która nie była wskazana w ofercie, może to oznaczać, że wada ta została zatajona. Kupujący będzie mógł dochodzić roszczeń udowadniając, że miałeś wiedzę o istnieniu wady i tę wiedzę przez nim zataiłeś.
Co do dyskusji, kupujący może ją otworzyć po wystawieniu opinii. Dyskusje może otworzyć do 730 dni od daty zakupu (2 lata).
@RED Dyskusja w 728 dniu po zakupie, brak odpowiedzi sprzedającego i cyk - rekompensata dopisana do rachunku 🙉