Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam wszystkich, czy można na aukcji napisać Zastrzegamy na wpłatę czekam 24h po tym czasie anuluję zamówienie i przedmiot wystawiam od nowa? Nie będzie wtedy problemów odnośnie zwrotu prowizji jeżeli anuluję zamówienie po 24h ( oczywiście jak w tym czasie kupujący nie wpłaci pieniędzy )? Bo dużo osób kupuje dla zabawy a później nie płaci, albo np konkurencja kupuje specjalnie abym czekał 1 tydzień na wpłatę pieniędzy, z góry dziękuję za pomoc
Nie.
Allegro będzie Ci rozdawać ostrzeżenia za to. Oni są cholernie nieżyciowi.
Cyt. z regulaminu jednego z użytkowników:
- "Wpłata za zakupiony towar musi zostać zaksięgowana najpóźniej piątego dnia roboczego. W innym wypadku transakcja zostanie anulowana oraz zostanie rozpoczęta procedura zwrotu prowizji."
Odpowiedź allegro:
Kupujący na opłacenie zakupu ma nie 5 dni roboczych, lecz 7 dni kalendarzowych.
Ja bym to i tak napisał i liczył ,zę żaden złośliwy nie będzie zgłaszał. Jak się nie dowali żaden stażysta z pomocy technicznej - to przejdzie.
Więc to chore bo np konkurencja może specjalnie kupić aby zamrozić daną aukcje na 7 dni aby mu nie robić konkurencji
@odjechany188 nie możesz tego zrobić w ofercie - jednak możesz takiej informacji udzielić w wiadomości dla kupującego już po sprzedaży. W naszym regulaminie jest przewidziane na wpłatę 7 dni - pamiętaj po prostu, aby każdorazowo poinformować kupującego o tym, że produkt będzie wystawiony ponownie.
To tylko to będzie niewiążące, bo nie stanowi części opisu oferty.
I już z wami to przerabiałem.
Kupuje, nie płaci, podanie o zwrot prowizji.
Sprzedajemy komu innemu.
Pierwszy kupujący płaci po 12 dniach. I co? Pomoc techniczna allegro nic z tym nie robi, my zaliczamy nega, dyskusję, jazdę po gwiazdkach, bo allegro nie wnika w "opinię kupującego" i kupujący może.
Ok, załóżmy że sprzedałem dzisiaj daną rzecz, i rozumiem że mogę napisać do niego że na wpłatę na 24h, jeżeli w tym czasie nie zapłaci to mogę anulować zamówienie i wystawić od nowa? I będę mógł się zwrócić o zwrot prowizji, nię będzie wtedy problemu ze zwrotem prowizji, że np kupujący nie potwierdzi mojej teorii?
Będzie problem.
@odjechany188 Nie - masz na na to 7 dni, po tym czasie możesz poinformować kupującego o tym, że brak wpłaty po np. kolejnych 24 h skutkuje ponownym wystawieniem produktu.
Pamiętaj, że nie wszyscy ludzie używają szybkich płatności.
I właśnie Pani zaprzeczyła temu co napisała Pani wcześniej.
To jak to w końcu jest? Może po 24 godzinach wystawić ponownie czy nie?
Prosze się zdecydować.
poczytaj przepisy
@cloudcloudnie można doradzać łamania polskiego prawa
cyt: " jednak możesz takiej informacji udzielić w wiadomości dla kupującego już po sprzedaży."
tą informację Kupujący musi znać przed zakupem
wg regulaminu allegro jest to termin 7 dni
ale
Regulamin Allegro
i tu zderzamy się z logika allegro
w opisie przedmioty mogą być tylko informacje o przedmiocie
spróbuj to wpisać w zakładce dostawa i płatność
a jak Kupujący stwierdzi że tego nie widział wyślij go do allegro z pytaniem czemu to info było schowane
@odjechany188 nie można, bo to jest niezgodne z regulaminem allegro.
To każdy może komuś zamrozić aukcje/sprzedaż na 7 dni i nikt nic z tym nie może zrobić? Bo jak mu anulujesz zamówienie to może być problem ze zwrotem prowizji bo np nie potwierdzi mojego wniosku, a wiadomo że niektóre prowizje mogą być wysokie
@cloudcloud więc jak to jest w końcu? po sprzedaży przedmiotu mogę napisać do kupującego że ma 24h na wpłatę, po tym czasie anuluję zamówienie, wystawiam ponownie, i ubiegam się o zwrot prowizji, i po tym czasie tzn 24h, od wysłania maile jak nie zapłaci to mogę mu anulować zamówienie ? czy chodziło pani że po 7 dni jak kupujący kupił przedmiot i nie zapłacił to wtedy mogę napisać maile ze wciagu 24 godzin nie zapłaci to anuluję zamówienie i wystawiam ponownie ?
@odjechany188 Dobra podsumujmy to ponownie. Pokusiłam się o zbyt duży skrót myślowy, który nie został dobrze zrozumiany.
1. Musisz zaczekać 7 dni (regulaminowe)
2. Po tym czasie informujesz kupującego, że np. jeśli w ciągu kolejnych 12/24/48 h (sam decydujesz), wystawisz przedmiot ponownie jeśli nie będzie wpłaty.
3. Brak odzewu / lub info o rezygnacji z wpłaty = wystawiasz przedmiot ponownie.
Możesz zawrzeć więc informację w wiadomości do kupującego (aby nie wysyłać każdorazowo oddzielnej wiadomości), że po takim i takim czasie (z zachowaniem obowiązkowych 7 dni), że przedmiot zostanie wystawiony ponownie.
7.5.
Kupujący, w związku z zawartą umową, powinien dokonać zapłaty za Towar w ciągu 7 dni, chyba że strony umowy ustaliły inaczej.
Jesteś stroną umowy więc możesz ustalić jednostronnie, nawet 1 dzień na wpłatę. Ważne żebyś wpłatę zwrócił przez PayU
No to jak w końcu jest?