anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Negatywna ocena od kupującego

PerlaPro
#9 Pomysłodawca#

Dobry wieczór,

widziałem że w końcu dostanę negatywny komentarz. Ale myślałem że będzie on z mojej winy.

W skrócie. Kupujący kupił rzecz która jest niekompatybilna z jego sprzętem. To powód negatywa.

I po rozmowie z nim (poprzez allegro) powiedział że usunie negatywa jak oddam mu całą kwotę zakupu. Więc poprosiłem go darmowy zwrot allegro. To powiedział że sprzęt jest w innej lokalizacji - a będzie tam dopiero za rok i że chce pieniądze bo towar jest dla niego bezużyteczny.

Gdy zapytałem się go czy można zastosować inną metodę niż zwrot, to napisał że to ja chce usunąć negatywny komentarz, a nie on- i bym po prostu oddał pieniądze.

Brzmi to na grube wyłudzenie towaru, tylko że negatyw pozostaje- a jak wiemy przy takim świeżym podgrzybku jak ja, daje w kość.

Drugie pytanie. Co zrobić w przypadku negatywa- bez żadnego opisu o co chodzi?  Rozumiem że dzwonić, dzwonić, dzwonić?

Proszę o dobrą radę 😉

oznacz moderatorów
24 ODPOWIEDZI 24

xyz96
#21 Demiurg#

Jeśli masz na piśmie ten szantaż ze strony kupującego, to dołącz go do korespondencji i wyślij do Allegro prośbę o usunięcie oceny; https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=51b99f53-f844-4aca-ae85-35363ce7a272&subjectId=0047464a-5...

oznacz moderatorów

Client:79577720
#14 Krzewiciel#

Z doświadczenia wiem że daje to nie wiele, jednak warto próbować. Nawet jeżeli uzyskasz negatywną odpowiedź za pierwszym razem, wyślij kolejne prośby. Czasami inny pracowniki spojrzy na sprawę bardziej przychylnie dla Ciebie i zgodzi się usunąć komentarz. Koniecznie załączaj wszystkie dostępne dowody. 

oznacz moderatorów

PerlaPro
#9 Pomysłodawca#

Dziękuję, będę walczyć.

hmmm sprawa rozchodzi się o .... może użyje przykładu.

Ktoś kupił młotek by wkręcać wkręty. A ja dostaje negatywa.

oznacz moderatorów

__RPM_
#14 Krzewiciel#

@PerlaPro Jeśli ten negatyw nie ma opisu to ciężko będzie Ci wykazać oczywistą pomyłkę w nim. Masz do czynienia z dobrym cwaniakiem-Kupującym. Próbuj wysyłać zgłoszenia do allegro ale raczej małe szanse.

Bez zwrotu towaru nie ma zwrotu środków więc niech ten Kupujący zapomni o kasie.

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

Moim zdaniem Allegro w końcu powinno wprowadzić KONIECZNOŚĆ argumentacji negatywnych komentarzy. To by wiele spraw ułatwiło i choć częściowo wyeliminowało takie patologiczne sytuacje. Sprzedawca chociaż miałby większe szanse na usunięcie komenta przez Allegro. Choć im się chyba nigdy nie będzie chciało zagłębiać w konkretne przypadki i weryfikować kto ma rację.

oznacz moderatorów

PerlaPro
#9 Pomysłodawca#

Dokładnie.

Każdy negatyw powinien być z argumentem. Wróżkami nie jesteśmy by wiedzieć jak komuś zrobić dobrze. 
Czasem towar w transporcie, albo przez błędne użytkowanie się zniszczy w jakimś stopniu. Albo zostanie wysłany inny niż zamawiany. I teraz nie wiadomo co z tego zaszło.
No nic. Trzeba jakoś z tym żyć dalej 😜

oznacz moderatorów

mwmonety
#21 Demiurg#

Zdecydowanie argument powinien być podany ,ale raczej nie dopuszczą do tego gdyż zachwiało by to wizerunkiem wszechmocnego i mogącego wszystko klienta który jest tutaj nietykalny nawet gdy na to zasługuje.

oznacz moderatorów

PerlaPro
#9 Pomysłodawca#

I bądź Pan mądry.

Na chwilę obecną składam wnioski do allegro o usunięcie komentarza. Klient chce kase z powrotem bez oddawania towaru. Ręce opadają.

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@PerlaPro Ja obecnie na firmowym koncie mam 6 negatywów. Z tych 6 przypadków, tylko 1 klient, napisał wcześniej, że coś mu nie pasuje (ten od past, które były ważne jeszcze 1 rodzaj ponad pół roku, a drugi rodzaj kupiony jeszcze 1.5 roku; oczywiście nie chciał ich odesłać, za darmo, tylko wystawił nega; rozumiem jeszcze gdybym wysłał przeterminowany towar albo coś, ale on to zdążyłby zużyć min. 2x w ciągu daty ważności nawet tej jednej pasty, a nawet stosując rzadziej i tak by to planowo poszło).

Pozostałe 5 osób, nic wcześniej nie napisało, że ma jakiś problem. Ostatni delikwent, w czasie pandemii, napisał tylko, że wysłałem mu niby po terminie towar, choć tak naprawdę jak sprawdzałem to poszedł planowo i dostał paczkę też od razu następnego dnia. Myślałem, że sprawa jest normalna bo odpisałem mu wtedy, że nie było opóźnienia (co sam mógł też sobie sprawdzić). Po czym po 2 miesiącach dał mi negatywa bez treści.

Tacy niestety są obecnie ludzie. Pisałem już nawet tutaj kiedyś. Jak założyłem jednej klientce sprawę karną za komentarze, to przed sądem tłumaczyła się, że "tylko korzystała z narzędzi jakie jej udostępniło Allegro". No i tak właśnie sobie korzystają niektórzy. Generalnie za nic mając sprzedawców.

Raz mi np. wpadł negatyw bez treści, pozaniżane gwiazdki. Zadzwoniłem grzecznie do klienta zapytać o co chodzi. To mi powiedział, że w sumie nie wie. Tak sobie wystawił. Był jednak na tyle fair, że go usunął i później dał pozytywa z samymi 5. Nie rozumiem takich osób 😞

No i zdarzył mi się komentarz za inną osobę 🙂 Raz negatyw za szminkę do ust (i całe szczęście w treści klientka napisała, że o to chodzi; a u mnie kupiła coś dla zwierząt :D), a drugi raz prawie dostałem za jakiegoś laptopa. Tutaj akurat Pani wcześniej napisała maila z pretensjami, ale szybko wyprowadziłem ją z błędu, że u mnie kupiła coś dla zwierzaków, a nie lapka 🙂 Napisała więc, że całe szczęście, że przed wystawieniem komenta zawsze próbuje wyjaśnić problem. No i tak też powinno być.

Z doświadczenia też widzę, że gdy klient faktycznie ma problem to go zgłasza i wówczas jeśli jest jakaś moja wina, a klient faktycznie chce rozwiązać problem to momentalnie to rozwiązujemy. Gdy natomiast ktoś nie chce rozwiązać problemu lub go po prostu nie ma, to można na rzęsach stanąć, a i tak się dostanie nega.

oznacz moderatorów

Client:79179573
#16 Inspirator#

@konto zamknięte napisał: "Moim zdaniem Allegro w końcu powinno wprowadzić KONIECZNOŚĆ argumentacji negatywnych komentarzy."

W takim razie pozytywy też powinno się uzasadniać. Tylko po co ten obowiązek?

"Sprzedawca chociaż miałby większe szanse na usunięcie komenta przez Allegro."

No i mamy odpowiedź. 😉

 

____________

Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@Client:79179573 ja z perspektywy siebie, ale akurat klienta, powiem, że w ciągu ostatniego roku, wystawiłem może kilka razy komentarz. Natomiast transakcji na Allegro mam albo kilkadziesiąt albo już w setkach liczone (jako klient, w ciągu roku). Po prostu, nie mam na to czasu. Allegro w zasadzie traktuję jak zwykły sklep gdzie jak mam coś kupić to kupuję i nie wracam do tematu. Chyba, że ktoś mnie wyjątkowo z czymś zirytował (wówczas koment jako przestroga dla innych) albo naprawdę był bardzo pomocny itp. (wówczas jako sygnał dla innych, że ktoś taki faktycznie się wyróżnia na tle innych). Pozostali jeśli po prostu robią swoją robotę to nawet nie wystawiam komentarzy. Z kolei negatywy u niektórych też mnie nie wystraszą jeśli widzę nieraz jakie głupoty klienci im wypisują. Wówczas nawet autentycznie współczuję takim sprzedawcom takich klientów (bo sam wiem jak jest, także z tej drugiej strony).

Dlatego też powinna być ZAWSZE argumentacja negatywa. Tak, aby też potencjalny klient wiedział, za co sprzedawca go otrzymał i zdecydował czy dokona u niego zakupu. Z drugiej strony, aby sprzedawca mógł się odnieść w odpowiedzi do stawianych zarzutów.

Z kolei gdyby Allegro miało dowód, że np. klient daje celowo nega i podaje nieprawdziwe informacje i są w stanie to zweryfikować (dla przykładu, ktoś zarzuca wysyłkę nieterminową, a Allegro widzi kiedy ktoś kupił i kiedy sprzedawca wysłał) to jeśli taki negatyw jest nieprawdziwy to powinien być od razu usuwany, a konto klienta BLOKOWANE. Tak, drastyczny środek, ale ukróciłby proceder jaki jest coraz bardziej popularny na Allegro.

Ja na gadane zajrzałem tutaj po chyba 2 miesięcznej przerwie. Efekt jaki? Chyba ze 3 tematy przeczytałem gdzie klienci już wręcz szantażują sprzedawców, że chcą np. 850zł za usunięcie komentarza, albo zatrzymanie towaru + zwrot wpłaty za niego. Ludzie, do czego tu dochodzi? Jeszcze z rok temu nie było takich sytuacji lub nie były nagłaśniane. Teraz w chyba 2-3 dni przeczytałem o 2-3 takich sytuacjach! A ile jest takich gdzie się sprzedawcy nie dzielą tutaj takimi informacjami.

Przecież na to są konkretne paragrafy i jak dla mnie, Allegro jest współodpowiedzialne za te sytuacje ponieważ nie reaguje we właściwy sposób.

oznacz moderatorów

Client:79179573
#16 Inspirator#

@konto zamknięte Co do roli, jaką ma system komentarzy zgadzam się z Tobą całkowicie. Negatywy mają ostrzegać przed nierzetelnymi sprzedawcami, a pozytywy być rodzajem nagrody za dbałość o klienta. Ale na żaden przymus w kwestii argumentowania negatywów, czy automatyczny pozytyw dla sprzedającego tylko za to, że nie oszukał kupującego nie może być zgody. Nie tak to działa.

A co do nowych tematów, to coraz częściej czytam o stalkowaniu kupujących, wyszukiwaniu ich kont sprzedażowych i robieniu zakupów tylko po to, żeby założyć im dyskusję i walnąć negatywa. Sam coś o tym wiesz.

____________

Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@Client:79179573 dokładnie. Niestety sam jestem przykładem, gdzie będąc klientem i mając problem ze sprzedawcą, dostaję po łbie, jako sprzedawca, bo taki sprzedawca, odnalazł moje konto firmowe na Allegro, postanowił być u mnie klientem i dokonał zakupu odwetowego, a później mnoży problemy. Jednocześnie dodając mnie do czarnej listy, czuje się bezkarny bo wie, że nie mam narzędzi aby mu się odwdzięczyć (choć i tak bym tego nie zrobił, bo wiem czym to grozi, o czym poniżej 🙂 ).

Pierwszy przypadek zakończył się w sądzie, gdzie klientka przegrała w 2 instancjach. Obecnie trwa druga taka sytuacja. Na razie klient założył dyskusję i mimo już 2 monitów od Allegro aby ją zakończył, nie robi tego. Zobaczymy więc czy sama wygaśnie czy koleś pójdzie po bandzie i zakończy jako nierozwiązaną. Ma jednak pecha bo jeśli nie rozwiąże dyskusji albo da mi nega, a ja np. stracę SS, to będzie druga sprawa w sądzie. Dowody są niezbite. Więc kolejny cwaniak się zdziwi. Dodam, że ten klient na swoich 3 kontach ma status Super Sprzedawcy. Więc no wiecie....fajny ten super sprzedawca 😉

W takich jednak sytuacjach brakuje też zdecydowanych działań Allegro, które od razu powinno reagować.

oznacz moderatorów

DarkStoorM
#17 Koryfeusz#

@Client:79179573 Negatyw owszem ma ostrzegać przed sprzedającym, ale kupujący powinien to uargumentować, żeby inni kupujący wiedzieli dlaczego ten go nie polecił. Dlaczego powinien? A chociażby dlatego, żeby sprzedający zainteresował się trochę bardziej swoją jakością obsługi. Jest wiele negatywów "przez pomyłkę" albo bez komentarza, które nie przekazują jakiejkolwiek wartościowej treści innym, potencjalnym kupującym, bezpodstawnie psując wizerunek sprzedającego.

Negatyw z powodu "bo tak" nie jest żadnym negatywem i wcale nie ostrzega innych kupujących przed konkretnym sprzedającym. Tak samo jak negatyw "bo mam zły dzień i ty się tym nie interesuj" 🙂 

Ocena pozytywna nie jest żadną nagrodą dla sprzedającego, jest to tylko informacja dla innych kupujących, że jego transakcja przebiegła pomyślnie u tego sprzedającego, bez problemów, nie musi tego argumentować.

Idź sobie do pierwszego lepszego sklepu, kup coś i powiedz właścicielowi, że nikomu nie polecasz zakupów w jego sklepie i daj mu w internecie opinię nie polecam. Z pewnością ostrzeże innych przed zakupami w tym sklepie 🙂

oznacz moderatorów

Client:79179573
#16 Inspirator#

@DarkStoorM napisał: "Ocena pozytywna nie jest żadną nagrodą dla sprzedającego, jest to tylko informacja dla innych kupujących, że jego transakcja przebiegła pomyślnie u tego sprzedającego, bez problemów, nie musi tego argumentować."

Podobnie jest z negatywem -  nie jest to żadna kara dla sprzedającego, jest to tylko informacja dla innych kupujących, że transakcja nie przebiegła pomyślnie, były problemy, a kupujący nie musi niczego udowadniać, ani się tłumaczyć.

____________

Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!

oznacz moderatorów

DarkStoorM
#17 Koryfeusz#

@Client:79179573 No to lecę robić zakupy i wystawiać niezasłużone negatywy, nie kontaktując się ze sprzedającymi, a allegro nic nie zrobi 👍

oznacz moderatorów

Client:79179573
#16 Inspirator#

@DarkStoorM Masz prawo do subiektywnej oceny transakcji. Ocena może być surowa i nie musisz się z niej tłumaczyć. Korzystaj ze swoich praw.

____________

Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@Client:79179573 to akurat nie jest korzystanie z praw klienta, tylko celowe działanie na szkodę sprzedawców. Jeśli bowiem klient nie zgłasza żadnego problemu, a po złości, bez powodu wystawia ocenę "nie polecam", w żaden sposób jej nie argumentując, no to sorry... Tym samym i tak powoduje utratę zaufania wśród potencjalnych klientów sprzedawcy. A na to jest konkretny paragraf z KK. A dlaczego? Ano choćby dlatego, że właśnie inni klienci będą się zastanawiać, WTF skoro jest neg, ale nie wiadomo za co. Z czym ten sprzedawca dał plamy? Nie no, lepiej więc go omijać...

Po prostu system komentarzy jest do bani i tyle.

Skoro jednak uważasz, że wystawianie negatywa bez argumentacji i wcześniejszego zgłoszenia problemu (o ile taki w ogóle był, bo jak pisałem, na ogół po prostu klient ma taki kaprys, bo np. dostał zjebkę w pracy, nie mógł się postawić, no to uda kozaka w internecie i na kimś się wyżyje) jest w porządku, to proponuję zacząć Ci coś sprzedawać na Allegro. Jak zobaczysz jak to wygląda od drugiej strony, to gwarantuję Ci, zmienisz szybko zdanie o 180 stopni 🙂

oznacz moderatorów

Client:79179573
#16 Inspirator#

@konto zamknięte Od kiedy sprzedawcy utracili możliwość wystawiania odwetowych negatywów ciągle próbują zniechęcać kupujących do oceniania ich pracy i towarów. A to straszą nieistniejącymi kancelariami prawnymi, a to złośliwie robią zakupy dla komentarza. Domagają się przywrócenia prawa do odwetu albo chociaż obowiązku konsultowania treści i formy komentarza ze sprzedawcą przed wystawieniem opinii. Wszystko po to, aby nie ponieść odpowiedzialności za kupiecką niesolidność albo przynajmniej odwlec jej skutki w czasie.

Obowiązek uzupełnienia treści komentarza negatywnego miałby służyć jednemu celowi - sprzedawcy mogliby analizować słowo po słowie i doszukiwać się jakichś powodów do usunięcia niekorzystnej opinii. To właśnie dlatego nie protestują przeciwko "pustym" pozytywom. Pozytywów z reguły nie chcą usuwać.

PS: Jaka wg Ciebie powinna być minimalna długość uzasadnienia negatywnej opinii? Ile znaków trzeba by wpisać?

 

____________

Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!

oznacz moderatorów