Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witajcie. Pytanie czy to normalne, że kupujący ma kaprys i nie podoba mu się fakt, że firma produkuje filtry w Chinach i z tego powodu wystawia negatywny komentarz po 1 gwiazdce. Myśleliśmy, że to pomyłka ale kupujący rozpoczął też dyskusję domagając się wymiany z powodu niezgodny z opisem bo przedmiot wyprodukowany w Chinach.
Wysłaliśmy prośbę o zmianę/usunięcie ale jak na razie niema odzewu.
Jak do takiego klienta podejść. Ma ktoś jakieś doświadczenia/radę?
To dyskusja i lepiej być czujnym, więc jej nie lekceważ.
Na każde pier**piiip**nięcie muszę odpowiadać w dyskusji żeby moje było na końcu??
Zmęcz przeciwnika. Zmęcz ! 😉
@AutoEra_pl tak w dyskusji musisz odpowiadać. Na stwierdzenie " jest niezgodnosć w produkcji" dalej prosiłbym kupującego o wskazanie niezgodności . Zapisu w aukcji o kraju pochodzenia oraz zdjącie z opakowania o kraju pochodzenia . Im lepiej udokumentujesz że kupujący nie ma racji ( jeśli jej nie ma bo tego nie moge rozstrzygać) tym łatwie bedziesz mógł wszystko wytłumaczyc allegro np w razie wypłaty z allegro protect.
No i jeszcze jedno. Jeśłi w dyskusji wykażesz kupującemu że nie ma racji lub pisze nieprawde może to być podstawa do ewentualnego wezwania kupującego do usunięcia komantarza niezgodnego z prawdą i naruszającego dobra firmy pod rygorem dochodzenia swoich praw na drodze sadowej.
Z doświadczenia wiem że jesłi kupujący ma udowodnione czarno na białym iż nie ma racji tym łatwiej rozumie że jednak sprzedawca może pójśc do sądu i niekoniecznie musi przegrać. A koszty poniesie przegrany.
Warunek jest jeden. kupujący musi nie mieć racji ( lub podawac dane niezgodne z faktycznymi) i należy mu to czrno na biąłym pokazać.
natomiast jak ostatecznie jest w Waszym przypadku - nie wiem.
@AutoEra_pl Składa reklamację, skalda z powodu kraju produkcji, filtr jest oryginalny, odrzucasz reklamację. Komentarz trudno będzie usunąć.
To klient będzie miał problem, bo przez politykę UE i zielone łady niedługo prawie nic nie będzie produkowane w Europie, tylko głównie w Chinach i Indiach.
@vonNogay będzie będzie produkowane. Wczesniej czy późnej skonczy sie to jakąś walką handlową tak jak to sie dzieje już w przypadku aut. Problem w tym że taką walke .... wygrają Chiny.
Boje sie że za kilkanaście lat będziemy mieli nadal w europie fabryki - z tym że tylko Chinskie ( auta, akumulatory, elektronika idt) Może niektóre ( jak Volvo cz MG) nawet zachowają swoją nazwe i ani pracownik ani konsument nawet nie bedzie wiedział ze pracuje dla dobrobytu ChRL
Wiec jaka to różżnica czy zrobi coś Chinczyk w Chinach czy Chińczyk w Europejskim kraju ?
A swoją drogą zastanawiam sie czy własciciele aut Volvo wiedzą że jeżdzą Chińskimi samochodami 😉 ?
@vonNogay Wiedzą. Moje Volvo S80 z 2001 z silnikiem 2,9 6 cylindrów 200KM nie było dotykane przez małe rączki. Późniejsze modele już tak i dziś, importując kontenery części z Chin wiem, że oryginalne produkty z oryginalnymi opakowaniami do aut włoskich marek otrzymuję z naklejką China. Nie pamiętam, żebym trzymał w ręku oryginalną część z napisem ITALY.
Są z Turcji, Czech, Węgier ale z Italii nic.
Po odrzuceniu reklamacji Allegro zaproponowało kupującemu złożenie wniosku do AP.
Kolejny absurdalny powód złożenia wniosku do AP "Towar wyprodukowany w Chinach" niska kwota to pewnie dla przy klasku kupującego wypłacą.
Sama marka Allegro też nie jest już oryginalna 😉 Stała się podróbą.
@AutoEra_pl żebyś nie czuł się osamotniony opiszę Ci moją sytuację
Klientka zakupiła kilka produktów i do jednego złożyła reklamację niezgodności z opisem / bo myślała ,że ..../, w dyskusji wskazałem zapisy , załączyłem fotkę z oferty i poprosiłem o wyraźne wskazanie niezgodności czego oczywiście nie otrzymałem więc 14-tego dnia odrzuciłem reklamację . Klientka oczywiście otrzymała możliwość złożenia wniosku do Protect co zrobiła , ALE !! to nie wszystko !!! okazuje się ,ze otrzymała zwrot środków za ,, CAŁE ZAMÓWIENIE !!! ,, choć wyimaginowany problem dotyczył jednego produktu z chyba 5 zakupionych . Nie obciążyli mnie kosztem rekompensaty , pozostał tylko negatyw i niesmak .
@mdrogeria tak Allegro hoduje i głaszcze po główkach patologię i krętaczy
@AGLOPRIMA2 @mdrogeria Dokładnie tak jest. A co zakład, że po takim "sukcesie" klientka powtórzy swój numer?
@TomBanknoter u mnie nie powtórzy
😅 no tak udało się raz to czemu by nie spróbować ponownie 😕 jedyne co mogłem to zgłosiłem kupującego do CL
Za wszystkie ostatnie reklamacje, które odrzuciłem (do jednej Klient odesłał nie nasz produkt), Allegro oddało Klientom kasę (nie obciążając mnie). Kwoty w okolicy 45 zł.
@MikroLITY w opisanym przypadku było to ewidentne zamierzone działanie klientki , od pierwszego wpisu i mojej odpowiedzi nie udzieliła się ani raz w dyskusji , wyraźnie czekała na wniosek o rekompensatę , złożyła go w kilkanaście minut po otrzymaniu takiej możliwości .
U mnie podobnie: założenie dyskusji, moja odpowiedź i cisza przez 13 dni. Dopiero po napisaniu uzasadnienia o odrzuceniu reklamacji Klient ożywiał się i zaczynał działanie.
I najlepsze: po godzinie 20 Klient dostaje możliwość złożenia wniosku AP, składa wniosek.
Odpalam kompa rano, a tam dwie informacje:
1. Mam ustosunkować się do złożonego wniosku
2. Informacja o przyznaniu AP (bez obciążania mnie)
Allegro przyznało rekompensatę nie czekając nawet na moją odpowiedź.
@MikroLITY typowe wyłudzenie na Protect ,zastanawiam się nad tym czy ktokolwiek to weryfikuje ,w końcu płacą za to również uczciwi kupujący , może coś z tym robią , czasem zdarzają się wątki o blokadzie kont kupujących .
Oczywiście że towar może być wyprodukowany gdziekolwiek, oczywiście że musi być oryginalny, oczywiście że kupiony jak chce powinien być poinformowany gdzie został wyprodukowany. Sprzedający oczywiście że odpowiada za towar i jeżeli nie informuje , zataja albo co nie daj boże, wprowadza w błąd w ofercie, nie może sprzedać i umyć ręce.
@LEW433 masz 100% racji. Lecz jeśli w ofercie nie ma podanego kraju pochodzenia a kupujący nie pyta o to przed zakupem i nie jest w żaden sposób wprowadzany w błąd to samo wyprodukowanie produktu w danym kraju nie może być ani wadą ani niezgodnoscią z umową.
Rozumiem że prawem kupującego jest np nie kupowanie produktów pochodzących z danego kraju, lecz jeśłi ma sie takie wymagania warto by było sie upewnić czy produkt nie pochodzi z danego regionu no a w ostatecznosci skorzystac z prawa do odstąpienia od umowy.