nierozwiązana dyskusja i jej konsekwencje dla małego sprzedawcy

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Klient zgłosił reklamację produktu poprzez rozpoczęcie dyskusji, więc poprosiłem o odesłanie w celu wymiany. On na to, że wyrzucił do śmieci. Ponieważ uznałem, że jego wersja jest prawdopodobna, zaproponowałem zwrot kosztów towaru. Zwróciłem przez PayU i tu się zaczęły schody. Klient nie potrafi obsłużyć swojego PayU pomimo, że pracownik allegro podał mu "na talerzu" całą instrukcję i nieustannie pyta gdzie są jego pieniądze. Dyskusję oznaczył jako nierozwiązaną. Co to dla mnie oznacza? Dziś stracę "Super Sprzedawcę" i 47 monet za program. Gdybym wiedział, wysłałbym mu przelew zwykły zamiast zwracać przez PayU, bo allegro nie czuje się tutaj odpowiedzialne za nic, a konsekwencje muszę ponieść ja. Nie rozumiem dlaczego po pierwsze jedna nierozwiązana dyskusja nie z mojej winy wyklucza mnie z programu a po drugie dlaczego pracownik allegro nie kończy administracyjnie takiej dyskusji, w której nie ma już nic do wyjaśnienia. Zwłaszcza przy takich konsekwencjach. I dlaczego jako sprzedający nie mam prawa poprosić allegro o pomoc w dyskusji.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@Waza_ZB następna dobra duszyczka i przez takich klienci wchodzą nam na głowę, jak wyrzucił to niech się buja, a Ty dałeś mu pokaz że może robić se co chce i na dodatek nie potrafi obsłużyć Payu 😞 Jedna dyskusja nierozwiązana mogła zaszkodzić jakości sprzedaży https://allegro.pl/pomoc/dla-sprzedajacych/jakosc-mojej-sprzedazy/jakosc-mojej-sprzedazy-obszar-obsl... i straciłeś tytuł SS 😞
Podeślij mu to jak od Ciebie wyszło poprawnie to:
Kupujący otrzyma zwrot środków:
- na konto bankowe, z którego wykonał przelew lub na rachunek karty, którą płacił
- na rachunek limitu odnawialnego Allegro - jeżeli płacił z wykorzystaniem rat
- na Allegro Finanse - jeśli płacił opcją Płacę przelewem tradycyjnym.
Κώστας

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Ja nawet nie mam żalu do klienta, wiadomo, ludzie są różni. Ale że Allegro ma to w nosie, to już nie potrafię tego zaakceptować. Konsultant na czacie napisał mi, że tylko kupujący może zakończyć dyskusję. Czyli jeśli nie zakończy dyskusji, to mogę się pożegnać z SS na zawsze? Dlaczego Allegro nie bierze odpowiedzialności za narzędzia, które udostępnia sprzedającym? Dlaczego nie ma arbitrażu ze strony Allegro kiedy sytuacja jest jasna jak słońce?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Nie tylko kupujący może zakończyć dyskusję. Po 44 dniach od otwarcia, dyskusję przedawnioną Allegro zamyka jako rozwiązaną.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Jesteś pewien? W pomocy znalazłem jedynie, że jeżeli kupujący milczy, to dyskusja się przedawnia, natomiast nie ma informacji co się dzieje, jeżeli kupujący oznacza dyskusję jako nierozwiązaną. Jeśli masz taką informację, proszę o cytat.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/problemy-transakcyjne/ramy-czasowe-dyskusji-85Y7X9bxEs2
Jeśli kupujący zaznaczy dyskusję jako nierozwiązaną, to nic się nie dzieje - jedynie ten kupujący może ją zmienić na rozwiązaną.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Mylisz się jeżeli uważasz, że wszyscy sprzedający są uczciwi. Kupiłem regulator wilgotności, jak się okazało, wadliwy. W czasie dyskusji sprzedający zobowiązał się go wymienić. Potraktowałem to jako dżentelmeńską umowę i zakończyłem na jego prośbę dyskusję. Sprzedający [edycja] nie zamierza się z obietnicy wywiązać.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@Client:102354944, czy kontaktowałeś się z nami w tej sprawie? Mimo zamkniętej Dyskusji, możemy skontaktować się ze sprzedającym w Twoim imieniu, jeśli nie wywiązał się z deklaracji.
Moderatorka
_____________
Daj znać, co myślisz o Allegro Gadane i wypełnij ankietę! 🙂

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Mało tego, to jest niestety sposób na darmowe zakupy: wystarczy zakupić produkt, założyć dyskusję z dowolnego powodu, oznaczyć jako nierozwiązaną i zażądać zwrotu z Allegro Protect. Działania sprzedającego nie mają żadnego znaczenia. Zasadność reklamacji nie ma żadnego znaczenia. Zachowamy produkt, otrzymamy zwrot pieniędzy. Sprzedający może stracić Super Sprzedawcę, a jakość sprzedaży poleci na łeb, ale who cares.
P.s. Miałem właśnie taki przypadek. Kupująca kupiła książkę, która była wydrukowana do góry nogami 🙂 Nawet przysłała zdjęcie stron do góry nogami. Najpierw mnie to rozbawiło, bo wystarczyło odwrócić książkę, ale jak się domyślam chodziło o to, że książka była wklejona do góry nogami w stosunku do okładki.
Poprosiłem o odesłanie i skorzystanie z formularza zwrotu, bym mógł zwrócić pieniądze, lecz Kupująca zakończyła dyskusję jako nierozwiązaną i skorzystała z Allegro Protect.