anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Nierozwiązana dyskusja z kupującym

Wielebny_02
#7 Wielbiciel#

Witam,

Mamy problem z nierozwiązaną dyskusją z kupującym.

Już nakreślam po krótce temat:

Pan zakupił od Nas część do samochodu. Po jakimś miesiącu/dwóch napisał w wiadomości że trafiło mu się Gów** i on chce reklamować tą część ponieważ się rozwaliła.

Oczywiście od początku nie chciał nam wysłać części na oględziny,mimo że wiedział że gwarantem jest producent.

Wysłał część,część pojechała do Włoch do producenta na ekspertyze,w miedzyczasie Pan nie przedstawił żadnych dowodów na to,że część nie została uszkodzona z winy konsumenta.

Oznaczył nam dyskusje jako NIEROZWIĄZANA.

Reklamacja została odrzucona,wysłaliśmy mu dokumenty od producenta,świadczące o tym że część została uszkodzona z jego winy.

Pan do tej pory nie da sobie nic powiedzieć,rzuca nam tekstami różnymi o swoim doświadczeniu,o tym jak się każdy myli tylko nie on,a dodam jeszcze że w dyskusji dochodzi do ultimatum z jego strony które jasno mówi o tym że albo za darmo wyslemu mu część wartą ponad 2500zł i zakończy dyskusje,albo nie.

Reklamacja odrzucona,część została mu odesłana. NIe ma tutaj winy z naszej strony.Wystąpił do AP,nie dostał zwrotu środków ponieważ nie mamy o tym żadnej informacji,

Co mogę zrobić aby tą dyskusję zakończyć,ponieważ Pan jest tak sfrustrowany że z nim się naprawde nie da dogadać.

DOstał towar Nowy,zgodny z opisem.Z naszej strony nie było żadnego błędu.

Proszę o pomoc.

@w_kiwi@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_ 

oznacz moderatorów
5 ODPOWIEDZI 5

mdrogeria
#21 Demiurg#

@Wielebny_02 cóż prawo klienta , nie rozwiązałeś problemu pro-konsumencko to masz dyskusję nierozwiązaną , teraz zapewne allegro wypłaci klientowi rekompensatę -  jeśli złoży wniosek , wówczas możesz liczyć na zmianę statusu dyskusji .

 

oznacz moderatorów

Wielebny_02
#7 Wielbiciel#

Właśnie nie wypłaciło mu pieniędzy. 

Wydaje mi się że gdyby miało wypłacić to już by wypłaciło,ponieważ wniosek złożył jakieś 3tyg. temu

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#
oznacz moderatorów

Expert-sport_pl
#8 Zapaleniec#

Napisz do allegro i zamkną dyskusje jako rozwiązaną.

oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@Wielebny_02 napisz zgłoszenie do Allegro w tej kwestii. U nas w tym roku na 5 czy 6 nierozwiązanych dyskusji, Allegro za Kupujących zamknęło wszystkie. Jeśli rozpatrzyłeś reklamację i odpowiedziałeś na zarzuty klienta, to odpowiednio napisane zgłoszenie załatwi sprawę. Przy wypłacie rekompensaty z POK (bez naszej winy), również dyskusję Allegro zamknęło.

Link do zgłoszenia: https://allegro.pl/pomoc/dla-sprzedajacych/kontakt-z-klientem/co-moze-pomoc-w-pozytywnym-rozwiazaniu...

Właśnie przed 5 minutami Allegro zamknęło nam taką dyskusję, dotyczącą reklamacji. Kupujący nie chciał zastosować się do procedury reklamacyjnej z zakładki "Reklamacja" (odesłanie towaru do "naszego" serwisu, na koszt serwisu oczywiście). Odczekaliśmy kilka dni, ponawiając zachętę do odesłania reklamowanego produktu. Po braku reakcji napisaliśmy do Allegro i temat zakończony. 😎

@Wielebny_02 łap jeszcze na wzór nasze ostatnie zgłoszenie:

Spoiler
Zwracamy się do Państwa z prośbą o zakończenie dyskusji nr xxxx z Kupującym "xxxxxx".

Mimo naszej chęci porozumienia się i rozwiązania kłopotu Kupującego, nie zamierza on zastosować sie do opisanej przez nas w zakładce "reklamacja" procedury serwisowej. Jego wymagania odnośnie zgłoszonego problemu łamią zasady reklamacji niezgodności towaru z umową zawarte w ustawie o prawach konsumenta.

Co więcej na stronie https://allegro.pl/pomoc/artykul/polityka-zwrotow-na-allegro-q0yPaBXLrhD wyraźnie również Państwo wskazują jak Kupujący ma postąpić przy reklamowaniu towaru, we fragmencie: "Jeżeli chcesz, aby sprzedający wymienił towar, dosłał brakujący element lub usunął wadę/niezgodność z ofertą reklamowanego produktu, zgłoś reklamację bezpośrednio do niego (w ofercie sprzedającego w części Reklamacja znajdziesz informacje, jak to zrobić)."

W związku z brakiem dalszej reakcji Kupującego od kilku dni, brakiem chęci współpracy z jego strony w rozwiązaniu problemu, wnioskujemy o zamknięcie wspomnianej dyskusji. Przypominamy, że dyskusje mają służyć rozwiązaniu problemów, czy też wyjaśnieniu wątpliwości. Nie mogą być jednak źródłem i formą szantażu na sprzedawcy, czy elementem swoistej zemsty. Zemsty, tylko i wyłącznie za trzymanie się sprzedawcy przepisów prawa i swoich procedur. Trzeba wszak pamiętać, że Ustawa o prawach konsumenta, Kodeks cywilny, czy też Regulamin Allegro, zawierają prawa i obowiązki OBU stron transakcji.

Nasza firma jeśli chodzi o te obowiązki, w tym dotyczący dyskusji na Allegro, wypełniła je w 100%. To Kupujący nie chce wypełnić swojej części obowiązków. Za to, nasza firma nie może ponosić odpowiedzialności w postaci gorszej jakości sprzedaży i związanego z tym gorszego pozycjonowania ofert i potencjalnego spadku sprzedaży.
oznacz moderatorów