anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 
Highlighted

Ocena kupującego za koszty wysyłki

revinsky0
#8 Zapaleniec#

Drodzy Sprzedający i Administracjo,

jak dużo tematów odnośnie ocen kupujących musi być założonych by zaszły jakieś zmiany w tym temacie? Jako sprzedawcy, dwoimy się i troimy by zadowalać klientów, ustawiamy dostawy za najniższe kwoty, sami płacąc za ich pakowania, koszty i czas wożenia paczek do kurierów etc. 

Kilka złoty za przesyłkę to dużo w mniemaniu kupujących skoro mogą wystawiać subiektywne oceny od 1 do 5? Np. dwie gwiazdki za przesyłkę 5,90 zł? Do czego to dąży? Paczki są z reguły na następny dzień, są pakiety Smart za 0 zł, darmowe zwroty i dalej można zgłaszać niezadowolenie?

A Allegro dalej będzie stało po stronie Kupujących, biernie się przyglądając, tłumacząc, że nie ma podstaw do interwencji w takich błahych sprawach. Dla nas to nie są tylko "błahostki", bowiem stosując się do zasad uzyskania SuperSprzedawcy, gdzie próg jest i tak bardzo wysoki, można znowu odwlec na miesiąc zgłoszenie się, ponieważ jakiemuś Kupującemu nie pasuje przesyłka za 5 zł...

Moim zdaniem, mam nadzieję też jak i wielu sprzedającym, odpowiadałby pomysł stworzenia automatycznych ocen na 5, kiedy ustawia się najniższe, zryczałtowane kwoty przesyłek.

Skoro kupującym to wszystko jedno czy 1 gwiazda czy 5 w takich obszarach, to czemu tego nie zaaktualizować i wyjść na przeciw sprzedawcom?

Liczę na rzetelną dyskusję.

z poważaniem,

jednogwiazdkowy sprzedawca

Odp.: Ocena kupującego za koszty wysyłki

a_brod
#9 Pomysłodawca#

@revinsky0  Popieram, jeżeli mam  ustawione stawki ustalone przez allegro (5,9 Polecony, 8,99 Inpost itd...), to ocena z koszt wysyłki powinna być z automatu 5 gwiazdek.  Ja wiem, że jeżeli klient za towar płaci 2 PLN a wysyłka kosztuje 5,9PLN to może mu się wydawać dużo, ale takie są realia, tyle to kosztuje, nie chcę już wspominac o pakowaniu, etykietach, transporcie na pocztę. 

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Ocena kupującego za koszty wysyłki

FITIPALDI8
#8 Zapaleniec#

a co jeśli kupujący domaga się korzyści (w tym finansowych) za niewystawienie negatywu ?

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Ocena kupującego za koszty wysyłki

revinsky0
#8 Zapaleniec#

A co jest powodem chęci wystawienia negatywa przez kupującego?

 

ja to rozumiem w ten sposób, jeżeli wszystko było zgodne - najniższy koszt wysyłki, paczka w terminie, przedmiot taki jak w opisie, sprawne odpowiadanie na maile, to nie na podstaw do wystawienia negatywa. Korzyść finansowa za wystawienie pozytywa jest równoznaczna z działaniem na stratę finansowa sprzedawcy który już (!) wywiązał się z umowy. 

dlatego, jeżeli Allegro znowu odwraca się plecami do takich sytuacji, trzeba zgłosić sprawę do sądu, przedłożyć argumenty i nauczyć takiego kupującego ze nie jest święta krowa i jest tak samo ważny w transakcji jak sprzedawca. Można się śmiać, ze to takie małe sprawy, ale jeżeli wszyscy będą się biernie zachowywali to co będzie za rok czy dwa? Wszystko za darmo i czekolada na przeprosiny?

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Ocena kupującego za koszty wysyłki

FITIPALDI8
#8 Zapaleniec#

Tego typu propozycje padają telefonicznie a komentarze nie mają uzasadnienia

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Ocena kupującego za koszty wysyłki

revinsky0
#8 Zapaleniec#

Niedawno, po otrzymaniu słabej oceny za paczkomat, skontaktowałem się z Allegro i dostałem odpowiedz, w której konsultant powiedział mi:

”jeżeli przesyłka nie jest darmowa i będzie kosztowała nawet 0,01 zł (1 grosz) to kupujący ma prawo wystawić 1 gwiazdkę ponieważ poniósł koszt”.

 

To niedorzeczne..

wszak trzeba się tez odnieść najpierw do błędnej terminologii ekonomicznej konsultantów, bowiem kosztem finansowym nie jest zakup czegoś, tylko to coś w rodzaju straty (wydanie pieniędzy-brak usługi/towaru).

zakup dostawy jest niczym innym jak najzwyklejszym zakupem. Kupujący widzi ceny, zgadza się lub nie. Najlogiczniej jak można.

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Ocena kupującego za koszty wysyłki

FITIPALDI8
#8 Zapaleniec#

Zaniżanie ocen za koszt wysyłki w tym za paczkomaty allegro jest bardzo częste - pakuję klientów na "czarną listę" i często łapię negatywa z innego konta bez uzasadnienia pisemnego ale tel. muszę się nasłuchać. Mamy z braćmi kilka kont i droga rewanżu czasami jest otwarta. Co to za debilizm z wystawianiem ocen za koszt wysyłki. Kupuję więc godzę się na takie koszta i wszystko w temacie.

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Ocena kupującego za koszty wysyłki

FITIPALDI8
#8 Zapaleniec#

Większość sprzedających uważa teraz zdemolowany system komentarzy za parodię uczciwego oceniania sprzedających. Zresztą to nie jedyne pomysły allegro na niszczenie sprzedaży np. likwidacja galerii zdjęć, olewanie regulaminu i brak interwencji w komentarzach (kupuję - nie płacę i wystawiam negatyw za transakcję, która nie miała miejsca to już szczyty łamania regulaminu ustanowionego przez allegro i łamania przez allegro). Bracia już dawno zrezygnowali ze sprzedaż na allegro (szkoda nerwów). Całkiem nieżle sprzedają na sprzedajemy.pl i **piiip**

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Ocena kupującego za koszty wysyłki

Wioletta2701
#8 Zapaleniec#

@revinsky0 Jeśli paczkomat jest drogi, to ręce opadają.

Wiadomo, że ceny usług się od siebie różnią, ale też jakość wykonywanej usługi.

Nie mniej jednak cena wysyłki znana jest kupującemu i ma on możliwość zakupu, rezygnuje i szuka gdzie indziej lub zaciska zęby i płaci na zasadzie "płacz i płać", jeśli to towar, który jest poszukiwany, rzadki lub trudno dostępny.

Do ceny poczty sprzedawca musi obligatoryjnie doliczyć podatek VAT, o ile jest VATowcem, a opakowanie przecież też kosztuje.

W mojej ocenie ten punkt oceny jest do likwidacji. Oczywiście, że są też użytkownicy, którzy sprzedają np. bilet za złotówkę, a podają wysoki koszt wysyłki, byle tylko nie płacić prowizji, ale taką niezgodną z regulaminem aukcję się zgłasza, pracownik ją usuwa i podejmuje stosowne kroki.

Tak, więc widziały gały, co brały.

 

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Ocena kupującego za koszty wysyłki

pinsplash
#9 Pomysłodawca#

@revinsky0 @FITIPALDI8 @a_brod tyle razy pisałem ( posty ponizej) KUPUJĄCY NIE POWINIEN MIEĆ MOŻLIWOŚCI OCENY KOSZTÓW WYSYŁKI - W OGÓLE !!!. Zna je PRZED zakupem. I jak się nie podobają - nie kupuje. Jak kupuje - znaczy że zaakceptował!  A podobno jest szansa że tak Allegro zrobi.

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Ocena kupującego za koszty wysyłki

Kaliope_Brzeg
#9 Pomysłodawca#

@pinsplash   i powiedz jeszcze, że wierzysz że to rozwiąże na zawsze problem ? Ja jestem pewna, że jest grupa klientów dla której urwanie gwiazdek jest jak sens życia  😄  Nie będą mogli urwać z kosztów wysyłki uszczkną z obsługi  .

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Ocena kupującego za koszty wysyłki

Wioletta2701
#8 Zapaleniec#

@Kaliope_Brzeg Jeśli ktoś jest kolokwialnie mówiąc upierdliwy lub pieniaczem, to nie wiem, jak byś się starała, "zrewanżuje" się w komentarzu  i uszczknie gwiazdki 😞

Co niektórzy rzeczywiście zachowują się, jakby się z choinki urwali. Kiedyś zamówiłam coś na niemieckim "ibaju". Towar przyszedł, a w paczuszce mała karteczka z informacją, że koszt przesyłki to nie tylko równowartość znaczka pocztowego, lecz także, koperta, materiał pakunkowy, folia bąbelkowa, taśma samoprzylepna i nie tylko, a sprzedająca prosi o wyrozumiałość.

Jakie to przykre, że trzeba pisać o takich oczywistych rzeczach.

Ostatnio zamówiłam przedmiot u prywatnego sprzedawcy. Nie była to pilna sprawa i grzecznie czekałam na info z InPost, Allegro, że paczka została nadana.

W zeszły wtorek dzwoni sprzedawca z przeprosinami, że jakimś cudem przeoczył, że dokonałam u niego zakupu, a jeśli wyrażam takie życzenie, mogę zrezygnować, a on zwróci mi pieniążki.

Odpowiedziałam, żeby towar wysłał.

Wczoraj już paczka była w paczkomacie, a dziś ją odebrałam. Też by mi na myśl nie przyszło, żeby wystawić krzywdzący komentarz, uszczknąć gwiazdki. Wręcz przeciwnie. Dostanie pełen komplet i pozytywny komentarz, bo tylko ten, co nic nie robi się nie myli 😀

Co do Allegro lokalnie, żałuję, że nie ma możliwości wystawienia komentarzy. Licytowałam rzadko dostępną biżuterię. Kobieta zakończyła aukcję z licytacją przed czasem. Moja oferta była zwycięska, więc niezwłocznie dokonałam wpłatę, kiedy tylko otrzymałam wiadomość z serwisu o wygranej licytacji.

Niedługo po wpłacie otrzymałam wiadomość, że sprzedająca tylko usunęła aukcję. Nie odwołała jednak ofert. W dyskusji Allegro zaczęła używać niewybrednych słów, dostała też ostrzeżenie, ale co z tego, skoro tej aukcji nie mogę skomentować 😕 Zwrot środków otrzymałam, lecz pozostał wielki niesmak 😞

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Ocena kupującego za koszty wysyłki

pinsplash
#9 Pomysłodawca#

@Wioletta2701Allegro LOkalnie wymaga DUUUUŻEJ poprawy, albo po prostu likwidacji

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Ocena kupującego za koszty wysyłki

Wioletta2701
#8 Zapaleniec#

@pinsplash  Najlepiej gdyby ten "twór" zlikwidowali. Wolę już Allegro w takiej postaci w jakiej jest i do której wszyscy użytkownicy się od lat przyzwyczaili.

Pozdrawiam 🙂

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Ocena kupującego za koszty wysyłki

pinsplash
#9 Pomysłodawca#

@Wioletta2701Nie wiem czy to nie przygotowania do walki z amerykańską firmą na A...

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Ocena kupującego za koszty wysyłki

Wioletta2701
#8 Zapaleniec#

@pinsplash Możliwe, ale firma, o której piszesz ma globalny zasięg, a Allegro jest w Polsce i  jeszcze w kilku innych krajach.

Kto zechce zamawiać rzeczy z Allegro na drugi koniec świata i komu to się będzie opłacało?

 

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Ocena kupującego za koszty wysyłki

revinsky0
#8 Zapaleniec#

@pinsplash co to znaczy, że jest szansa, że Allegro usunie możliwość oceny kosztów wysyłki? Na jakimś konkretnym to etapie jest czy co? 

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Ocena kupującego za koszty wysyłki

AptekaNatolinska
#9 Pomysłodawca#

Wywnętrzamy sie, zyjemy z siebie prujemy a nikogo to nie obchodzi poza nami, ani allegro ani tym bardziej kupujacego, szlag trafia, dostałam własnie negatywa za to, że ośmieliłam się zapytaC taka jedną, dlaczego obcieła GWIAZKI ZA OBSŁUGĘ?

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Ocena kupującego za koszty wysyłki

revinsky0
#8 Zapaleniec#

Trzeba wysłać przedsądowe pismo do tej osoby, w którym znajduje się wniosek o usunięcie negatywa i zapłatę za wysłanie owego listu, najlepiej poleconego. Dać na to termin 7 dni, jeżeli nie ma odpowiedzi i działania zgłosić sprawę do sądu, by kupujący zastosował się do polecenia i opłacił koszty sądowe. Wasza strona się wywiązała się z umowy, prawo musi być prawem, trzeba zaryzykować i nie bać się walczyć z chamstwem. Sprzedający to nie sługus, który musi pełzać by ktoś go poklepał po plecach.

Takimi postami nie wnoszę o totalne lenistwo i atakowanie wszystkich za wszystko - chodzi o niesłownych i oszukujących kupujących. Trzeba to zwalczać bo będzie co raz gorzej. W swojej sprzedaży, zawsze najpierw staram się rozwiązać sprawę polubownie, oferuję dodatki, darmowe rzeczy kiedy są jakieś problemy (nawet jeżeli nie ze swojej winy), wysyłam szybciej niż deklaruję i jestem pod telefonem nawet do 22. Wy pewnie też.

Pozdrawiam i życzę sukcesów.

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Ocena kupującego za koszty wysyłki

goliatt
#8 Zapaleniec#

Myślę, że kilka wyroków publikowanych w sieci na korzyść sprzedawców ostudzi zapędy nieuczciwych kupujących.

Druga sprawa to, że allegro powinno zacząć pochylać się nad sprzedawcami i przyczynami tego typu ocen. Nie powinno dopuszczać się wystawienia negatywa bez dyskusji o przyczynie. Co to za negatyw który nie ma opisu jak u @AptekaNatolinska  dla mnie nic on nie znaczy, co najwyżej, że sprzedawca wypadnie z SS lub smarta i gorzej dla potencjalnego klienta, który nie będzie mógł skorzystać z darmowej dostawy smart. Czyli działa to również na niekorzyść allegro. Bo jeżeli tylko jeden sprzedawca ma coś nietuzinkowego na allegro to klient zrezygnuje z zakupu lub poszuka w google innego miejsca do zakupu.

Opis oceny za wysyłkę wg. allegro za 5* - bardzo niski jest moim zdaniem zachętą dla kupującego aby obniżyć go do 4* gdzie podane jest jako akceptowalny. Tutaj powinno zostać to zmienione 5* jako " koszt zgodny z informacją na aukcji"! Może allegro pochyli się nad taką zmianą? @msniezek @cloudcloud 

Odpowiedz
Ładowanie...