Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Drodzy Sprzedający i Administracjo,
jak dużo tematów odnośnie ocen kupujących musi być założonych by zaszły jakieś zmiany w tym temacie? Jako sprzedawcy, dwoimy się i troimy by zadowalać klientów, ustawiamy dostawy za najniższe kwoty, sami płacąc za ich pakowania, koszty i czas wożenia paczek do kurierów etc.
Kilka złoty za przesyłkę to dużo w mniemaniu kupujących skoro mogą wystawiać subiektywne oceny od 1 do 5? Np. dwie gwiazdki za przesyłkę 5,90 zł? Do czego to dąży? Paczki są z reguły na następny dzień, są pakiety Smart za 0 zł, darmowe zwroty i dalej można zgłaszać niezadowolenie?
A Allegro dalej będzie stało po stronie Kupujących, biernie się przyglądając, tłumacząc, że nie ma podstaw do interwencji w takich błahych sprawach. Dla nas to nie są tylko "błahostki", bowiem stosując się do zasad uzyskania SuperSprzedawcy, gdzie próg jest i tak bardzo wysoki, można znowu odwlec na miesiąc zgłoszenie się, ponieważ jakiemuś Kupującemu nie pasuje przesyłka za 5 zł...
Moim zdaniem, mam nadzieję też jak i wielu sprzedającym, odpowiadałby pomysł stworzenia automatycznych ocen na 5, kiedy ustawia się najniższe, zryczałtowane kwoty przesyłek.
Skoro kupującym to wszystko jedno czy 1 gwiazda czy 5 w takich obszarach, to czemu tego nie zaaktualizować i wyjść na przeciw sprzedawcom?
Liczę na rzetelną dyskusję.
z poważaniem,
jednogwiazdkowy sprzedawca
@revinsky0 Popieram, jeżeli mam ustawione stawki ustalone przez allegro (5,9 Polecony, 8,99 Inpost itd...), to ocena z koszt wysyłki powinna być z automatu 5 gwiazdek. Ja wiem, że jeżeli klient za towar płaci 2 PLN a wysyłka kosztuje 5,9PLN to może mu się wydawać dużo, ale takie są realia, tyle to kosztuje, nie chcę już wspominac o pakowaniu, etykietach, transporcie na pocztę.
a co jeśli kupujący domaga się korzyści (w tym finansowych) za niewystawienie negatywu ?
A co jest powodem chęci wystawienia negatywa przez kupującego?
ja to rozumiem w ten sposób, jeżeli wszystko było zgodne - najniższy koszt wysyłki, paczka w terminie, przedmiot taki jak w opisie, sprawne odpowiadanie na maile, to nie na podstaw do wystawienia negatywa. Korzyść finansowa za wystawienie pozytywa jest równoznaczna z działaniem na stratę finansowa sprzedawcy który już (!) wywiązał się z umowy.
dlatego, jeżeli Allegro znowu odwraca się plecami do takich sytuacji, trzeba zgłosić sprawę do sądu, przedłożyć argumenty i nauczyć takiego kupującego ze nie jest święta krowa i jest tak samo ważny w transakcji jak sprzedawca. Można się śmiać, ze to takie małe sprawy, ale jeżeli wszyscy będą się biernie zachowywali to co będzie za rok czy dwa? Wszystko za darmo i czekolada na przeprosiny?
Tego typu propozycje padają telefonicznie a komentarze nie mają uzasadnienia
u mnie była taka sytuacja:
Klient zamówił, nie zapłacił, nie odebrał i dał negatyw.
Jak się okazało była to konkurencja z naszego miasta.
Zgłosiłem to wraz z dokumentację do allegro.
Niestety Ci staneli po stronie klienta i negatyw mi został 😞
Moja firma miała dokładnie to samo. Rozumiem ból. Czy da się coś zrobić? Chyba nie. Allegro musi upaść.
miałem tak - chciał 100pln ale powiedziałem że chyba coś mu się pomyliło.
więc dostałem negatywa... allegro na to: "klient ma prawo wyrazić opinię"
ot i tyle w tym temacie
@Multi-Drukarnia Trzeba było poinformować "klienta" o istnieniu art. 191 kk, dzięki któremu może zarobić więcej niż stówkę😉
Poinformowałeś allegro o tym, że "klient" złożył Ci "propozycję nie do odrzucenia" podpadającą pod kodeks karny, zanim otrzymałeś ww. odpowiedź?
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
Niedawno, po otrzymaniu słabej oceny za paczkomat, skontaktowałem się z Allegro i dostałem odpowiedz, w której konsultant powiedział mi:
”jeżeli przesyłka nie jest darmowa i będzie kosztowała nawet 0,01 zł (1 grosz) to kupujący ma prawo wystawić 1 gwiazdkę ponieważ poniósł koszt”.
To niedorzeczne..
wszak trzeba się tez odnieść najpierw do błędnej terminologii ekonomicznej konsultantów, bowiem kosztem finansowym nie jest zakup czegoś, tylko to coś w rodzaju straty (wydanie pieniędzy-brak usługi/towaru).
zakup dostawy jest niczym innym jak najzwyklejszym zakupem. Kupujący widzi ceny, zgadza się lub nie. Najlogiczniej jak można.
Zaniżanie ocen za koszt wysyłki w tym za paczkomaty allegro jest bardzo częste - pakuję klientów na "czarną listę" i często łapię negatywa z innego konta bez uzasadnienia pisemnego ale tel. muszę się nasłuchać. Mamy z braćmi kilka kont i droga rewanżu czasami jest otwarta. Co to za debilizm z wystawianiem ocen za koszt wysyłki. Kupuję więc godzę się na takie koszta i wszystko w temacie.
Większość sprzedających uważa teraz zdemolowany system komentarzy za parodię uczciwego oceniania sprzedających. Zresztą to nie jedyne pomysły allegro na niszczenie sprzedaży np. likwidacja galerii zdjęć, olewanie regulaminu i brak interwencji w komentarzach (kupuję - nie płacę i wystawiam negatyw za transakcję, która nie miała miejsca to już szczyty łamania regulaminu ustanowionego przez allegro i łamania przez allegro). Bracia już dawno zrezygnowali ze sprzedaż na allegro (szkoda nerwów). Całkiem nieżle sprzedają na sprzedajemy.pl i **piiip**
@revinsky0 Jeśli paczkomat jest drogi, to ręce opadają.
Wiadomo, że ceny usług się od siebie różnią, ale też jakość wykonywanej usługi.
Nie mniej jednak cena wysyłki znana jest kupującemu i ma on możliwość zakupu, rezygnuje i szuka gdzie indziej lub zaciska zęby i płaci na zasadzie "płacz i płać", jeśli to towar, który jest poszukiwany, rzadki lub trudno dostępny.
Do ceny poczty sprzedawca musi obligatoryjnie doliczyć podatek VAT, o ile jest VATowcem, a opakowanie przecież też kosztuje.
W mojej ocenie ten punkt oceny jest do likwidacji. Oczywiście, że są też użytkownicy, którzy sprzedają np. bilet za złotówkę, a podają wysoki koszt wysyłki, byle tylko nie płacić prowizji, ale taką niezgodną z regulaminem aukcję się zgłasza, pracownik ją usuwa i podejmuje stosowne kroki.
Tak, więc widziały gały, co brały.
@revinsky0 @FITIPALDI8 @a_brod tyle razy pisałem ( posty ponizej) KUPUJĄCY NIE POWINIEN MIEĆ MOŻLIWOŚCI OCENY KOSZTÓW WYSYŁKI - W OGÓLE !!!. Zna je PRZED zakupem. I jak się nie podobają - nie kupuje. Jak kupuje - znaczy że zaakceptował! A podobno jest szansa że tak Allegro zrobi.
@pinsplash i powiedz jeszcze, że wierzysz że to rozwiąże na zawsze problem ? Ja jestem pewna, że jest grupa klientów dla której urwanie gwiazdek jest jak sens życia 😄 Nie będą mogli urwać z kosztów wysyłki uszczkną z obsługi .
@Kaliope_Brzeg Jeśli ktoś jest kolokwialnie mówiąc upierdliwy lub pieniaczem, to nie wiem, jak byś się starała, "zrewanżuje" się w komentarzu i uszczknie gwiazdki 😞
Co niektórzy rzeczywiście zachowują się, jakby się z choinki urwali. Kiedyś zamówiłam coś na niemieckim "ibaju". Towar przyszedł, a w paczuszce mała karteczka z informacją, że koszt przesyłki to nie tylko równowartość znaczka pocztowego, lecz także, koperta, materiał pakunkowy, folia bąbelkowa, taśma samoprzylepna i nie tylko, a sprzedająca prosi o wyrozumiałość.
Jakie to przykre, że trzeba pisać o takich oczywistych rzeczach.
Ostatnio zamówiłam przedmiot u prywatnego sprzedawcy. Nie była to pilna sprawa i grzecznie czekałam na info z InPost, Allegro, że paczka została nadana.
W zeszły wtorek dzwoni sprzedawca z przeprosinami, że jakimś cudem przeoczył, że dokonałam u niego zakupu, a jeśli wyrażam takie życzenie, mogę zrezygnować, a on zwróci mi pieniążki.
Odpowiedziałam, żeby towar wysłał.
Wczoraj już paczka była w paczkomacie, a dziś ją odebrałam. Też by mi na myśl nie przyszło, żeby wystawić krzywdzący komentarz, uszczknąć gwiazdki. Wręcz przeciwnie. Dostanie pełen komplet i pozytywny komentarz, bo tylko ten, co nic nie robi się nie myli 😀
Co do Allegro lokalnie, żałuję, że nie ma możliwości wystawienia komentarzy. Licytowałam rzadko dostępną biżuterię. Kobieta zakończyła aukcję z licytacją przed czasem. Moja oferta była zwycięska, więc niezwłocznie dokonałam wpłatę, kiedy tylko otrzymałam wiadomość z serwisu o wygranej licytacji.
Niedługo po wpłacie otrzymałam wiadomość, że sprzedająca tylko usunęła aukcję. Nie odwołała jednak ofert. W dyskusji Allegro zaczęła używać niewybrednych słów, dostała też ostrzeżenie, ale co z tego, skoro tej aukcji nie mogę skomentować 😕 Zwrot środków otrzymałam, lecz pozostał wielki niesmak 😞
@Wioletta2701Allegro LOkalnie wymaga DUUUUŻEJ poprawy, albo po prostu likwidacji
@pinsplash Najlepiej gdyby ten "twór" zlikwidowali. Wolę już Allegro w takiej postaci w jakiej jest i do której wszyscy użytkownicy się od lat przyzwyczaili.
Pozdrawiam 🙂
@Wioletta2701Nie wiem czy to nie przygotowania do walki z amerykańską firmą na A...
@pinsplash Możliwe, ale firma, o której piszesz ma globalny zasięg, a Allegro jest w Polsce i jeszcze w kilku innych krajach.
Kto zechce zamawiać rzeczy z Allegro na drugi koniec świata i komu to się będzie opłacało?