Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
witam, mam w ustawieniach 14 dni na odstapienie od umowy i zwrot towaru. klientka zakupiła towary dnia 12.09. a dzis po 16 dniach zgłosiła zwrot towaru, dlaczego allegro dopusciło jeszcze zwrot towaru?? od kiedy jest to liczone? nie wiem kiedy odesle towar? nie mam nawet numeru nadania paczki ze zwrotem od kupujacego. Czas na zwrot minął, jak mam to oznaczyc w allegro ? napisać wiadomość do kupującego??
14 dni od otrzymania przesyłki i kolejne 14 dni nazwrot .
@lakiluna1 Ma 14 dni od chwili odbioru przesyłki....
Czas na wysłanie odstąpienia od umowy to 14 dni od odebrania towaru, nie od zakupu.
Witaj @lakiluna1 ,
konsument ma 14 dni na powiadomienie przedsiębiorcy o zwrocie towaru. Termin liczy się od momentu objęcia towaru w posiadanie, tj. od odbioru paczki. Termin na odesłanie towaru to kolejne 14 dni od przesłania sprzedawcy oświadczenia woli o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość.
Jako sprzedawca masz obowiązek niezwłocznie zwrócić konsumentowi wszystko, co świadczył w ramach umowy. Ze zwrotem pieniędzy możesz się wstrzymać do momentu odbioru towaru. Niezwłocznie należy rozumieć jako tyle, ile potrzebne jest do zabezpieczenia prawidłowego wykonania zobowiązania, tj. na wykonanie prostych czynności, jak przeliczenie towaru, sprawdzenie dokumentów sprzedaży i wysłanie należności.
Pozdrawiam.
Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!
@Client:79179573 @lakiluna1 Czy wszystko? nie koniecznie. Jeśli oferowałeś klientowi darmową formę dostawy a on wybrał inną płatną, to nie musisz zwracać kwoty jaką zapłacił za przesyłkę.
@BURZYNSKID To kłamstwo sprzedawców było obalane setki razy i ciągle pojawia się od nowa. A art. 33. ustawy o prawach konsumenta jest jasny: klientowi przysługuje zwrot kosztów najtańszego zwykłego sposobu dostawy. Jak dotąd na Allegro darmowa wysyłka nie stała się zwykłym sposobem dostarczania towarów. Może kiedyś będzie (oby!), ale teraz nie jest.
Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!
@lakiluna1 moim zdaniem nie możesz warunkować zwrotu od śladów użytkowania towaru.
I rękojmia 1 rok- to za mało. 2 lata ma konsument.
dziekuje
Już Ci pisali...ale dopowiem, że prosisz się o kłopoty, łamiąc zapisy ustawowe. Klient może reklamować daną rzecz dwa lata, nie rok. Poza tym zapis: "zwrot tylko w przypadku braku śladów użytkowania odzieży,obuwia." jest niezgodny z wykładnią UOKiK i zapisami ustawy konsumenckiej. Masz obowiązek przyjęcia zwrotu towaru nawet ewidentnie używanego, jedyne, co możesz zrobić, to obniżyć jego wartość. Nie możesz nie przyjąć.