Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Wysłałem towar wartości 11.99 pocztexem za 11.99 i kupujący jej nie odebrał więc przesyłka wróciła do mnie i ja jestem obciążany takimi zwrotami przez allegro według nowej umowy.
Jak otrzymałem przesyłkę to poinformowałem klienta o tym wysyłając mu fakturę e-mailem która była w paczce plus korektę na 11.99 za towar plus fakturę na 11,99 za usługi dodatkowe czyli zwrot przesyłki i wyszło na zero.
Klient założył spór że chce zwrot wszystkich kosztów i poprosił allegro o pomoc a serwis allegro odpisał
"Transakcje na serwisie Allegro są wiążące. Sprzedający zobowiązany jest wysłać opłacone zamówienie kupującemu."
Pomoże ktoś tzn. czy mam na swój koszt wysłać znów towar mimo że klient nie odebrał pierwszego czy w allegro odpowiadają tylko jakieś roboty automatycznie i nikt nie czyta o co chodzi.
- "Z moją odpowiedzią i odpowiedzią Allegro jest tak, że znamy tu tylko Twoją wersję zdarzeń." - dokładnie tak jest, więc nie rozumiem całkowicie Twojej pierwszej wypowiedzi. W większości przypadków ustosunkowujesz się do tego, co napisze założyciel wątku. Wszystkie wypowiedzi są udzielane na podstawie 1-szej informacji w wątku.
Sprzedawca już chyba otrzymał całkowite wyjaśnienie sprawy - kontakt z serwisem, link do wątku dyskusji. powinien to załatwić z serwisem i kupującym. Tutaj, na podstawie wskazanych przez niego informacji odnośnie przebiegu transakcji - można jedynie stwierdzić, że słuszność leży po jego stronie.
😄 😄 😄
Teraz allegro tak odpisało jak klient ponownie poprosił o pomoc
"Jeżeli odstąpił Pan od umowy po nadaniu przesyłki przez kmdm to może on pomniejszyć zwrot środków o koszty związane z nieodebraniem przez Pana przesyłki. Proszę kmdm o przedstawienie w dyskusji jakie zostały poniesione koszty w związku z nie odebraniem przesyłki przez klienta oraz czy akceptuje odstąpienie od umowy zgłoszone przez ......."
Co ja mam przedstawiać koszty - przecież wg umowy allegro z pocztą te koszty są na rachunku allegro jako "opłata Poczta Polska - opłaty dodatkowe KOD: PP_zwrot " więc chyba doskonale wiedzą jak zostałem obciążony .
Czyli klient odstąpił od umowy. Nie wiadomo dokładnie kiedy, bo Allegro tego nie wyjaśnia. Jeśli odstąpił od umowy po nadaniu przesyłki, jest zobowiązany pokryć tylko koszt powrotu paczki, a nie koszt w obie strony. Jeśli odstąpił od umowy przed nadaniem przesyłki, należy mu się zwrot całej wpłaty. Wszystko w temacie.
Jeżeli by odstąpił od umowy to chyba bym o tym wiedział , przecież nie odstępuje od umowy z allegro - tylko ze mną , ja nie dostałem żadnego pisma , maila ani tez nie był zgłoszony przez allegro i przyjmijmy że mówię prawdę - klient nie odebrał przesyłki i nie kontaktował się - dopiero ja się skontaktowałem jak otrzymałem powrotną przesyłkę .
A poza tym zakup na firmę i fakturę 28.12 więc nie mam pojęcia jak to się ma do nowych przepisów jakby zgłosił oficjalnie zwrot - podlega starym czy nowym 🙂
@kmdm TO DLACZEGO COKOLWIEK ZWRACAŁEŚ????
Ja nic nie zwracałem - klient chce zwrotu - ja tylko klienta poinformowałem że przesyłka wróciła była podwójnie awizowana i w związku z tym że zostałem obciążony kosztami powrotu przesyłki nic nie jest do dopłaty ani zwrotu , wysłałem mailem fakturę za towar i przesyłkę , korektę za zwrot towaru ze względu na nieodebraną przesyłkę i fakturę za zwrot przesyłki - wyszło na 0 koszt towaru równy kosztom przesyłki 🙂
Za dużo niewiadomych, znamy tylko Twoją wersję, nie wyjaśnisz tego na forum. Tutaj tylko zgadywanka, jak zazwyczaj. Wyjaśniaj to w Dyskusji. Chyba, że włączy się tu ktoś z Allegro i załatwi temat.
No właśnie ja przedstawiłem problem ja go opisałem jakie niewiadome proszę tylko o odpowiedź na podstawie tego co ja przedstawiłem - a czy ja mówię prawdę to ktoś inny będzie osądzał i w sumie masz racje może ktoś tu z allegro się odezwie 🙂
xyz96 - Jeszcze zapomniałeś o jednej opcji - klient nie wywiązał się z umowy, nie odebrał przesyłki, dokonał odstąpienia po zwrocie nieodebranej przesyłki do sprzedającego. Nie pomijaj wszystkich możliwości.
@xyz96 ja o tym pamiętam dlatego próbowałem się dowiedzieć jakie przepisy obowiązują jakby klient chciał być cwaniakiem i zgłosić teraz zwrot.
Zakup był 28.12 a więc wg starego prawa .
Klient ma czas na odstąpienie 14 dni od odebrania, jeśli nie odebrał, może odstąpić w każdej chwili 😄
@xyz96 wiem że może ale to zakup na fakturę był 28.12.2020 więc w sumie nie ma prawa chyba .
@kmdm Ja tego nie wiem, w pierwszym poście nic nie pisałeś o żadnej fakturze, nie wiem, czy była to faktura na osobę prywatną, czy na firmę, za dużo kombinacji, nie wiadomo, o co dokładnie chodzi. Wyjaśniaj to z Allegro.
@xyz96 nie napisałem na początku że to faktura na firmę masz rację ale na początku chodziło mi tylko o odpowiedź allegro o ponownej wysyłce na mój koszt - nic nie było mowy o zwrocie bo klient takiego nie złożył.
Ale jak możesz to odpowiedz mi na pytanie czy w tym wypadku jeżeli był zakup na fakturę na firmę w dniu 28.12 to czy może teraz w styczniu np. zgłosić zwrot - jak wiesz to odpowiedz jak to jest?
@kmdm Jeżeli to był zakup na firmę przed nowym rokiem, to kupujący nie ma prawa do konsumenckiego zwrotu (odstąpienia od umowy) bez podania przyczyny.
@xyz96 dziękuje bardzo 🙂
@kmdm Ostatnia wiadomość, którą nasz pracownik zamieścił w dyskusji, jest skierowana do kupującego i do Ciebie:
"Jeżeli odstąpił Pan od umowy po nadaniu przesyłki przez kmdm to może on pomniejszyć zwrot środków o koszty związane z nieodebraniem przez Pana przesyłki.
Proszę kmdm o przedstawienie w dyskusji jakie zostały poniesione koszty w związku z nie odebraniem przesyłki przez klienta oraz czy akceptuje odstąpienie od umowy zgłoszone przez foliks".
Zgodnie z prośbą, przedstaw w dyskusji jakie poniosłeś koszty w związku z nieodebraniem przesyłki.
@nat_not teraz odpisałem już o kosztach , ale czy możesz mi powiedzieć dlaczego Wasz pracownik twierdzi że klient odstąpił od umowy jak tego nie zrobił i nawet na 99% tego nie może zrobić ponieważ to był zakup na fakturę na firmę w dniu 28.12 .
Przecież ma dostęp do takich wiadomości i w sumie powinien mieć taką wiedzę jeżeli pracuje na takim stanowisku
@nat_not mam jeszcze pytanie - czy Wasz pracownik nie wie że za zwroty Poczty Polskiej Poczexu zosajemy obciążani w sumie przez Was zgodnie z umową pomiędzy allegro a pocztą , a jak wie to po co te pytanie ?