Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry,
dziś chciałem sprzedać wirtualny przedmiot na platformie Steam (przedmiot do wirtualnej gry).
Wystawiłem ofertę, ktoś ją kupił.
Następnie otrzymałem maile (które załączam) a jednym z nich była FAŁSZYWA wiadomość z potwierdzeniem płatności. Nie wiele myśląc wysłałem od razu przedmiot kupującemu ponieważ, stwierdziłem, że jest to wystarczające potwierdzenie, ponieważ wiadomość została wysłana z adresu xxxxxxxxxx@allegromail.pl - który należy do Allegro! Oczywiście było to oszustwo.
Co jestem w stanie dalej zrobić z tą sytuacją? Czy Allegro jest mi w jakikolwiek sposób pomóc? Moim zdaniem jest to bardzo kiepska sytuacja, gdzie użytkownik jest w stanie wysyłać wiadomości HTML i to za pomocą maila, który należy do Allegro.
Dane oszusta które posiadam:
Transakcja opiewała na 800 zł.
Co w tej sytuacji powinienem dalej robić?
@DarkStoorM To wygląda, jak zwykła konwersacja z poziomu AL. Ale..bez admina się nie dowiemy.
Panowie, a czy moglibyście mi pomóc ze zgłoszeniem tego na Policję?
Uda się to wysłać listem na najbliższą komendę?
Jakiego wzoru szukać w google pod takie pismo? Jak to się fachowo nazywa?
@Wajrak_40 Poczekajmy na admina. Może coś wyjaśni/podpowie.
@Wajrak_40 Na policje to się przejdź analogowo, "z buta". Pewnie będziesz musiał podpisać zeznanie i cośtam o składaniu fałszywych oskarżeń. Wydrukuj stronę z aukcji a resztę może wystarczy na płycie DVD lub doślesz jeśli wskażą maila.
Sprawa jest dziwna. Gdyby nie potwierdzenie o wpłacie to mógłbyś zadzwonić i dopytać, bo czasem płatność się nie powiedzie. Pewnie się tu nie dowiemy jak oszust obszedł zabezpieczenia poczty, bo nam moderatorzy nie napiszą. Nie jest tu pierwszy wątek o podobnym wyłudzeniu na fałszywe potwierdzenie.
Podsumowując nigdy nie należy wysyłać dopóki nie mamy pieniędzy u siebie w banku w ostateczności na lokacie nocnej w allegro.
@Wajrak_40 Zablokowaliśmy konto kupującego. Zwrócimy Ci opłaty naliczone za tę transakcję.
@nat_not I dzięki za wyjaśnienie, choć szczerze - chciałbym wiedzieć, dlaczego wiadomość była z poprawnym adresem IP. Kanciarz to też zmienił..? I takie info - nie mogę Cię wywołać z nicka, po @ i wpisaniu czy to trzech pierwszych liter nicka, czy nawet całego - nie wyszukuje Cię.
@nat_not jako sprzedający czekamy na informację dotyczącą maila wyglądającego jak powiadomienie z allegro. Sama deklaracja zwrotu prowizji za transakcję to trochę mało.
@nat_not Również się podłączam, bo to może być poważny problem. Ile mamy kanałów komunikacyjnych Allegro, dwa? Pytanie do Sprzedającego oraz wiadomości w CW - są inne? W żadnym z nich nie można zmienić tytułu wiadomości, a tutaj został on zmieniony. Nie korzystam z centrum wiadomości, więc sam chciałbym wiedzieć.
Dziś na przykład dostałem wiadomość od kupującego, która posiadała tytuł własny i nadawcą był nick kupującego + maskowany email. Jak nadano własny tytuł? Jeżeli można wysłać maila poprzez serwer Allegro, to powinniście natychmiast dodać komunikat o kolejnych fałszywych wiadomościach i przypominać o sprawdzaniu statusu płatności w zamówieniach w pierwszej kolejności, gdyż dla wielu użytkowników może to nie być takie oczywiste. Niektórzy kierują się wiadomościami email, niektórzy w pośpiechu mogą po prostu nie przyuważyć statusu płatności po otrzymaniu fałszywej wiadomości o wpłacie.
Poza tym, wiadomość o wpłacie od kupującego u autora wątku posiada stary szablon wpłaty, który został zmieniony 15 sierpnia 2018 roku....
@Vryko @myslenie-szkodzi Jeśli ktoś kontaktuje się przez formularz Allegro, adres IP i nagłówki maili będą allegrowe.
Warto zwrócić uwagę, że informacje o nowej wpłace przychodzą z adresu powiadomienia@allegro.pl. W zgłoszonym przypadku, klient sam wysłał "powiadomienie". Widać również inny login kupującego w temacie i treści maila.
Zawsze namawiamy do zachowania czujności.
@DarkStoorM Jeśli masz wątpliwości dotyczące otrzymanego maila, prześlij więcej szczegółów. Sprawdzimy to.
@nat_not Ja wątpliwości nie mam, to tylko przykładzik był, ale zagadkę już rozwiązałem, sprawdziłem na swoich kontach.
@Vryko @myslenie-szkodzi Wygląda to tak:
Wiadomość wygląda identycznie jak u autora wątku:
od: | jakiś nick (Allegro) <zamaskowane@allegromail.pl> | ||
odpowiedz do: | "jakiś nick (Allegro)" <zamaskowane@allegromail.pl> |
Nagłówki te same jak Allegro, bo jest to filtrowane przez ich serwery, odpowiedź do sprzedającego przechodzi najpierw przez zamaskowany adres sprzedającego, potem do CW i potem na maila.
Na szczęście jest to zwykła wiadomość, co można łatwo wykryć - takie coś trafiło do CW sprzedającego, wpłata tam nie przychodzi, tylko na Allegro Finanse.
Że też nie wpadłem na to, że to było takie proste 😄
Na przyszłość, sprawdzać status płatności lub wpłaty od kupujących na koncie, to są prawidłowe kroki do weryfikacji.