Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Może wreszcie się coś wyprostuje, od stycznia mają wejść 3 zmiany. Nie wiem na jakim etapie są, ale do 1 stycznia mało czasu, chyba uchwała gotowa jest.
A oto te zmiany:
1. Termin odstąpienia zmieni się z 14 na 30 dni.
2. Ceny towarów będzie widać i te z 30 dni przed. To w kontekście promocji/super ceny, faktyczna czy jednak nie.
3. Sztucznie nabijane oceny i gwiazdki. Tu utnie się serwisowi, ale i sprzedającym cwaniakom też. Oceny sztucznie nabijane przez boty i nie tylko wylecą w kosmos.
Co wy na to ?
Serwis, idą zmiany będziecie mieszać.
@az1rael dokładnie, takie zwroty robi ktoś bo akurat uważa, że ma okazję, tak wyszło i się uda. Ale droga nie jest szybka i od kliknięcia, rodzi problemy i ryzyko, mało kto na to się z rozmysłem pisze. Tym bardziej, że tu sprzedający są faworyzowani przez serwis, w sporze serwis wybiera tego co więcej kasy im przynosi/sie.
@_Likos_ Zasadniczo się zgadzam. Marginesy zostaną powiększone znacząco dla kupujących. Ktoś zauważył, że klienci są bardziej poszkodowani, wobec działań takiego serwisu i sprzedających z narzędziami od tego serwisu.
Nie popadajcie w skrajności, kto ma zwrócić to zwróci, tych co to wykorzystają i tak będzie zasadniczo mniej. Mogli by jeszcze kupującym dodać czarną listę na sprzedających. To nie w celu ich ograniczania, tylko nie trafiania już na nich dalej.
Termin odstąpienia dla zwykłej sprzedaży nie ulegnie zmianie:
"Zgodnie z komunikatem Kancelarii Prezydenta RP nowela przewiduje, że konsument, który zawarł umowę poza lokalem przedsiębiorstwa podczas nieumówionej wizyty przedsiębiorcy w miejscu zamieszkania lub zwykłego pobytu konsumenta albo wycieczki zorganizowanej przez przedsiębiorcę, której celem lub skutkiem jest promocja oraz zawieranie umów z konsumentami, może w terminie 30 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów (powyższe uzupełniać będzie obecne regulacje upk o 14 dniowym terminie odstąpienia od umowy, liczonym od dnia jej zawarcia)."
To apropo oszukańczych promo np. garnków. 14 ma uzupełniać, a suma sumarum 0-30 będzie dostępne. Ciężko będzie rozgraniczyć sytuacje raczej tak krytycznie.
No sorki, ale to nie dotyczy sprzedaży na Allegro.
@MikroLITY nie widzę dużej różnicy, liczę że obejmie całość jako ogólny standard. Może ktoś tam jeszcze pomyśli, albo tak będzie.
Czyli dla sprzedawców coraz gorzej, a to co trzeba zrobić czyli usprawnić wysyłki DPD żeby nie było problemów ze stworzeniem szybko etykiety to nienaprawią bo to nie w ich interesie
Chyba bardziej sprawiedliwie będzie. Kto kombinuje będzie miał trudniej. A skoro serwis tu faworyzuje sprzedających, wiem po sporze ostatnio, to mi kupującemu tylko w to graj.
Jesli masz na mysli takie faworyzowanie sprzedajacych ze allegro laskawie nie obciazylo mojego pracodawcy z pok za nieuznanie zwrotu / brak pozytywnego rozpatrzenia reklamacji kupujacego ktory odeslal mi towar ktorego nigdy nie mialem w ofercie na aukcji plus nie raczyli sciagnac negatywu gdzie klient zasugerowal ze jestesmy oszusci to tak allegro strasznie nas faworyzuje mimo ze w dyskusji samo przyznalo nam racje po przedstawieniu dowodow ze to nie byl nasz towar a jedyne co go z naszym laczylo to nazwa klimator
Też miałem oczywiste powody i widoczne dowody, no ale to allegro mnie do sądu odsyła, zakończyli dyskusję, pisali bzdurne i sprzeczne informacje. Sprzedający ograniczył mi zakupu u siebie, serwis na to powinien mieć powody, a dalej my ich nie weryfikujemy. Klienci nie mają czarnej listy, a sprzedający tak, to jak to nazwać ?
Dyskusja jest do zakupu i wprost kieruje do miejsca zakupu, tak samo negatyw. Jak ktoś mógł powiązać nie Twój towar z Twoim sklepem, to jest nierealne. Na koncie są zakupy, tam się dyskusje otwiera i przez konto oceny wystawia.