anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Pierwsza reklamacja

mathew_92
#7 Wielbiciel#

Witam wszystkich,

Wystawiłem użytkowany przeze mnie od nowości laptop na portalu **piiip** z formą odbioru osobistego W związku z prośbą i wg. instrukcji kupującego wystawiłem przedmiot na allegro, transakcja została zrealizowana a kupujący otrzymał sprzęt. Następnego dnia po odbiorze sprzętu z paczkomatu kupujący utworzył dyskusję iż jest problem z klawiaturą. Użytkowałem sprzęt do czasu transakcji i nie miałem nigdy podobnych zdarzeń oraz jakichkolwiek problemów, tak też odpowiedziałem w dyskusji. Kupujący kontynuuje podtrzymując problem. Skontaktowałem się z serwisem Apple gdzie został zakupiony czy faktycznie mógł zaistnieć podobny problem, w odpowiedzi otrzymałem informację iż takie sytuacje zdarzają się poprzez styczność z cieczą. Zaistniały problem został zgłoszony przez kupującego następnego dnia po odbiorze, nie wiem w jaki sposób kupujący korzystał z komputera oraz co się z nim działo pomiędzy czasem odbioru z paczkomatu a zgłoszeniem problemu. Wychodząc naprzeciw wyjaśnieniu dyskusji, poprosiłem kupującego o zdjęcia opakowania w celu weryfikacji stanu ewentualnych uszkodzeń bądź śladów cieczy, odpowiedz kończy się za każdym razem monotematycznie bez odpowiedzi na pytanie. Rzadko coś sprzedaję i nie bardzo wiem jak mam rozwiązać problem.

oznacz moderatorów
29 ODPOWIEDZI 29

az1rael
#21 Demiurg#

@mathew_92 masz opinię serwisu na piśmie odrzuć jego reklamację podeprzyj się opinią i wezwij go w dyskusji do wysłania ci etykiety opłaconej i do odebrania jego towaru a jego roszczenie odrzuć

oznacz moderatorów

mathew_92
#7 Wielbiciel#

byłem w autoryzowanym serwisie ispot gdzie ze względu na zakup nowego sprzętu zweryfikowali mi zgłoszoną wadę, Oni mogą wystawić taki dokument ale tylko po kompletnej diagnostyce oraz konserwacji a koszt jest dość spory, będę mógł wymagać zwrotu od kupującego za tę czynność ?

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@mathew_92 zapłaciłeś coś za to sprawdzenie? jak tak okazanie dokumentu opłacenia usługi wystarczy nie musi pisać dokładnie za co np diagnostyka sprzętu plus dokument wystawiony przez serwis.

oznacz moderatorów

mathew_92
#7 Wielbiciel#

Właśnie nie płaciłem nic poza płatnością za nowy sprzęt … jeśli chciałbym dokument lub paragon muszą wykonać diagnostykę i konserwację wg. producenta a to jest niemały koszt.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

a nie mogą na papierze wystawić kwitu pt klawiatura działa? tu nie trzeba jakiś cudów na kiju tylko potrzebujesz podkładki że byłeś w serwisie z lapkiem może być nawet coś w rodzaju dnia x kupujący tu dane osobowe zgłosił się z laptopem nr seryjny w celu weryfikacji uszkodzenia klawiatury. Nie stwierdzono wadliwego działania sprzętu podczas oględzin i rozruchu sprzętu.  A kupującemu w dyskusji napisac że odrzucasz reklamację i jma sobie sprzet odebrać. 

oznacz moderatorów

mathew_92
#7 Wielbiciel#

masz rację, po przemyśleniu będzie to chyba najlepsze rozwiązanie, żeby uniknąć dalszych reklamacji jutro udam się do serwisu po takie potwierdzenie, co do odesłania, mogę wymagać organizacji oraz poniesienia kosztów odbioru ode mnie sprzętu czy muszę go dostarczyć kupującemu we własnym zakresie i pokryć koszt wysyłki  ?

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@mathew_92 jak odrzucisz reklamację to masz prawo żądać opłaconej etykiety lub kuriera od kupującego by mu towar oddać. Z jakiej racji masz mu prezenty robić? A w przypadku niestwierdzenia usterki reklamacyjnej i zapłacenia za diagnostykę zwrotu kosztów tej diagnostyki z założeniem sprawy z powództwa cywilnego w sądzie którą kupujący przegra bo ty masz papier z serwisu producenta. Za takie zawracanie ci tyłka samo allegro powinno ci z protecta za ekspertyzę oddać w ramach rekompensaty za wspieranie patologii kupujących, którzy wymyślają nieistniejące usterki bo im się odwidział zakup bo stwierdzeniu takiego naciągania. Byłoby to uczciwe podejście firmy za wpierniczanie się w reklamacje pomiędzy osobami prywatnymi.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Odpisz w dyskusji jak trwa, dołącz potwierdzenie od serwisu o sprawności kompa, napisz ze w związku z tym odrzucasz reklamacje. Czy się ustrzeżesz od dalszej reklamacji- powtórnej, z pewnością nie.

oznacz moderatorów

mathew_92
#7 Wielbiciel#

Cześć dzięki wszystkim za pomoc. Finalnie udało się kupującemu wyłudzić połowe kwoty tj. ponad 2,5 tyś. będzie ona wypłacona z allegro protect które nie oczekuje ode mnie spłaty tej kwoty. Natomiast brzydzi mnie postawa kupującego która jest perfidnym wyłudzeniem. Czy taka praktyka jest tu normalna ? Komputer po odesłaniu zweryfikowany oraz odesłany więc niema mowy o jakiejkolwiek wadzie ...

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_  serio jak tak będzie to u Was działać że oddajecie połowę kasy za sprawny sprzęt, to napędzacie spiralę wyłudzeń 😞

________
Κώστας
oznacz moderatorów