Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam Serdecznie, dlaczego jestem od jakieś czasu nękany dziwnymi powiadomieniami o potwierdzeniu swoich danych. Przecież one są znane serwisowi Allegro i Payu od kilkunastu lat i nie zmieniły się - odkąd mam to konto. Proszę to uzasadnić prawnie, bo nie wiem czy takie przesyłanie dokumentu tożsamości jest w pełni bezpieczne. Czy ktoś nie wykradnie tych danych i nie weźnie kredytu na mój dowód. To są poważe sprawy i nie powinno się nimi szastać. Ps. Mam jeszcze 2 inne konta na Allegro i tak nikt takich poufnych danych odemnie dotąd nie żądał, to budzi moje kolejne podejrzenia co do Waszego postępowania.
@Canonadam operator PayU może co jakiś czas prosić o potwierdzenie danych. Skonsultuję Twoje zgłoszenie, czy tutaj faktycznie jest potrzebna ponowna weryfikacja. Proszę Cię o odrobinę cierpliwości.
Ok, czekam cierpliwie na informacje od Pani.
Witam, Pod poniższym linkiem doczytałem, że procedury weryfikacyjne jakich rządacie dotyczą firm.
Co pewien czas operatorzy płatności – PayU, Przelewy24 i Allegro Finance – mają prawny obowiązek przeprowadzania ponownej weryfikacji danych firmy. Mogą wtedy poprosić Cię o przesłanie dodatkowych informacji, takich jak na przykład dokumenty weryfikacyjne firmy.
Podczas weryfikacji sprawdzamy dane firmy powiązane z jednym NIP lub innym numerem podatkowym. Jeśli nie przejdziesz weryfikacji, wpłynie to na wszystkie konta, które są połączone z tym numerem.
Całkiem niedawno przez bałagan w weryfikacji i interpretację praw spółek komandytowych przez operatorów płatności mieliśmy przez okres kilku tygodni zamrożone wypłaty środków na kilkadziesiąt tysięcy. Też nie jestem w stanie zrozumieć kolejnych weryfikacji odbiorców środków finansowych, jeżeli nie zmieniły się dane płatnika lub nr konta.
Uzasadniają to tak - "PayU ma status krajowej instytucji płatniczej, dlatego są zobowiązani do przestrzegania Ustawy z 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu, a więc do weryfikacji tożsamości Klientów." I fakt wystarczy założyć nowe konto i gdy chcesz włączyć payu to wystarczy przelew weryfikacyjny bez skanu dowodu. Kupujący nie muszą przechodzić weryfikacji ale sprzedający tak bo - allegro zbiera szczegółowe dane o przedających aby dostarczyć je do skarbówki.
To jest podłe zachowanie PAYU ..., inwigilacja pełną gębą ) A może można wyłączyć usługę PAYU a korzystać tylko z drugiej opcji "Przelewy24" - czy ktoś ma wiedzę w tym temacie ?
@Canonadam Przelewy24 podlegają tej samej ustawie i też mogą wymagać weryfikacji danych.
Payu jest uprzywilejowane w allegro, jeśli nie masz włączonego payu to nie będziesz mógł osobno uruchomić przelewy24. Czy masz sytuację, że środki do wypłat masz jeszcze aktywne czy już zablokowane ? Bo na początku payu wyznacza trzy miesiące na przesłanie skanu dowodu a następnie blokuje wypłatę środków a po roku gdy nie wyślesz skanu dowodu to rozwiązuje z Tobą umowę.
Dziękuję za Pańskie obszerne wyjaśnienia. Allegro na podobne pytanie jak w tytule wątku odpowiedziało mi proszę się zapoznać się z linkiem;
Co pewien czas operatorzy płatności – PayU, Przelewy24 i Allegro Finance – mają prawny obowiązek przeprowadzania ponownej weryfikacji danych firmy. Mogą wtedy poprosić Cię o przesłanie dodatkowych informacji, takich jak na przykład dokumenty weryfikacyjne firmy.
Podczas weryfikacji sprawdzamy dane firmy powiązane z jednym NIP lub innym numerem podatkowym. Jeśli nie przejdziesz weryfikacji, wpłynie to na wszystkie konta, które są połączone z tym numerem. Itd, itp.
allegro napisało coś ciekawego w zgłoszeniu do Pana ? Info o tym, że portale sprzedażowe zbierają i przesyłają dane do US krążą już od dawna. Na -o l x - i - v i n t e d - też zbierają skany powołując się na ustawę o terroryźmie. Urząd ochrony danych osobowych miał wątpliwości a także tu na forum wiele razy temat był omawiany - wyszukiwarka "weryfikacja", "payu". Jeśli nie chce Pan wysyłać skanu to zawsze można nowe konto założyć gdzie weryfikacja jest przelewem z konta bez skanu. Czy na Pana najstarsze konto allegro przyszło zawiadomienie o weryfikacji i jaki czas określili na przesłanie skanu ?
- Z allegro dostałem taką wiadomość: "Potwierdzamy, że jest Pan objęty reweryfikacją danych. Każde konto jest weryfikowane osobno". Link do weryfikacji i tyle od Allegro. Termin do weryfikacji to 2 miesiące od 1 e-maila, czyli do połowy sierpnia '2023. Co do nowego konta - to szkoda mi zakładać jak to obecne mam 17 lat a od 6 lat sprzedaję na nim jedną rodzinę produktów - czyli kasety audio/video. Mam stałych klientów, ok. 100 transakcji rocznie. Z Allegro wogóle nie odnieśli się do mojego zażalenia, że ta weryfikacja dotyczy kont firmowych a moje jest zwykłe - *(z ich strony pełna ignorancja). Na razie się wstrzymam, poszukam możliwości obejścia nakazu. Pozdrawiam - Adam
U mnie jest to samo. Konto w allegro mam 19 lat. Dostałem list na adres domowy. Dwa razy wysłałem przelew weryfikacyjny z banku. Wciąż allegro przez swojego pośrednika żąda ode mnie skanu dowodu osobistego.
Ale czy po dwóch miesiącach od rządania "skanu dowodu" - usuneli Panu to konto na Allegro, czy dalej Pan z niego korzysta... a monity od Allegro są dalej ? Proszę o odp.
@Canonadam przepraszam, że musiałeś czekać.
Jeżeli w zakładce "Ustawienia wypłat" masz aktywny przycisk "przejdź do PayU" oznacza to, że zostałeś objęty procesem ponownej weryfikacji i konieczne jest przesłanie odpowiednich dokumentów.
Podstawę prawną znajdziesz w artykule Pomocy.
Widzę, że otrzymałeś już wyjaśnienie tej kwestii w sprawie o numerze 33822288. Proszę, abyś kontynuował konwersację w zgłoszeniu.
To może Pani sprawdzić dlaczego na moim koncie dostałem taki mail o weryfikacji allegro payu w czerwcu zeszłego roku a po trzech miesiącach gdy nie wysłałem skanu dowodu zostały wyłączone wypłaty ALE pomimo że nadal nie wysłałem skanu dowodu to w grudniu zeszłego roku allegro włączyło mi możliwość wypłat - skąd takie odwieszenie możliwości wypłat pomimo nie przesłania skanu dowodu ?
@Blaksad I jak, dostałeś odp jak to się stało że wypłaty odwiesili?
Dostałem taką odpowiedź:
"Wracam do Pana z informacją.
Otrzymałem odpowiedź od operatora płatności PayU, że wypłaty zostały odblokowane, ponieważ w listopadzie zeszłego roku wykonał Pan przelew weryfikacyjny do operatora płatności PayU. Czasami tak się dzieje, że w takim przypadku wypłaty mogą zostać chwilowo odblokowane, natomiast bez przesłania dokumentu operator może ponownie je zablokować w każdym momencie. Widzę, że tak też stało się teraz i operator prosi o przesłanie dokumentu do weryfikacji zgodnie z wcześniej otrzymaną wiadomością."
Życzę miłego dnia. Pozdrawiam"
Z ciekawości, za co Cię zawiesili ? Coś "zwykłego" czy wymyślnego jak tutaj: https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zaawansowani-sprzedawcy/ile-trwa-rozw%C3%B3d-allegrowy/m-p/617825#... 🤣
Z tego co wyczytałem konto na allegro nie jest usuwane tylko wypowiedziana zostaje umowa z PAYU. Konieczna była weryfikacja dowodem niestety.