Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Klient zakupił towar. Posłałem. Otrzymałem negatywa że towar wadliwy. Towar odesłał. Zbadaliśmy towar , reklamacja okazała się bezpodstawna. Towar był dobry. Po prostu znalazł wyrób o 50% tańszy. Odesłał go paczką za 128 !!! zł podczas gdy sam wysyła na Allegro za 25 zł. Przesłałem mu pismo odmowne reklamacji. Zadzwonił telefonicznie i ustaliliśmy że zrobię mu odstąpienia od umowy. Zgodził się. Mam nagraną rozmowę. Zakończył dyskusję. Następnego dnia wznowił dyskusję zażądał zwrotu 128 zł bo jak mu zwróciłem pieniądze to znaczy że uznałem mu reklamację. Allegro stwierdziło że mam rację ale i tak ściągnęli mi z mojego konta 128 zł. Czy ktoś zna podstawę prawną która upoważnia Allegro o uznawaniu reklamacji lub nie ? To producent lub sprzedawca rozpatruje zasadność reklamacji a nie listonosz , kominiarz lub Allegro. W tym wypadku Allegro uznało zasadność reklamacji i pobrało mi kasę. Aktualnie sprawa jest skierowana do mojego adwokata.
@alucom Problem w tym że ustalałeś to z klientem "telefonicznie", następnym razem wszystko wyłącznie przez dyskusję/centrum wiadomości by Allegro miało potwierdzenie/dowód.
Poza tym jak Allegro uznali Twoją rację a doliczyli protecta? trochę się to nie klei w całość.
Allegro dostało wszystkie materiały. Ale tego nikt nie czyta. Piszesz : "Allegro uznali Twoją rację a doliczyli protecta ? trochę się to nie klei w całość." No właśnie ........nie klei się. Dlatego sprawa poszła do adwokata. Liczyłem na uczciwość i słowo inwalidy jeżdżącego na wózku. Niestety i wśród takich znajdą się podli ludzie.
Dziewczyny możecie jakoś się odnieść do tej sprawy? @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @ko_alka @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_
To nie jest problem, prawo nie nakazuje rozpatrywania reklamacji tylko przez dyskusję, także nie zabrania, problemem jest że kupujący był nieuczciwy i że nie powiadomiła Allegro o ustaleniach ze sprzedającym, ale Allegro mogło i w zasadzie pyta jak kupujący składa wniosek do AP, sprzedającego o wyjaśnienie- pytało?
@alucom czy w związku z naliczeniem z Allegro Protect kontaktowałeś się z działem zajmującym się Allegro Protect? Jeśli tak, to poproszę o numer sprawy.
Najlepiej, abyś napisał w tej sprawie za pomocą formularza lub w odpowiedzi na wiadomość dotyczącą wniosku kupującego z Allegro Protect.
Już jestem zmęczony odbijaniem tej piłeczki z Allegro. Tym bardziej że nie ma tam z kim korespondować - co wysyłałem informację formularzem to odpowiadał ktoś inny. . Można prześledzić moją dyskusję z Mrspider123 i przejrzeć załączniki. Zostałem ukarany bezpodstawnie 3 razy.
1 komentarz negatywny .
2 Allegro zapłaciło kupującemu z mojego konta za zwrot nieuznanej reklamacji
3 Allegro nałożyło na mnie jeszcze dodatkowe sankcje.
To jest skandal !! .
Sprawę przekazałem do mojego adwokata który powinien się z Wami skontaktować
@alucom przykro mi, ale oczywiście masz do tego prawo. W dyskusji tłumaczyliśmy, że zwrot wpłaty dla kupującego jest równoznaczny z uznaniem reklamacji, a w takiej sytuacji sprzedający pokrywa wszystkie poniesione koszty. Dlatego wypłata z Allegro Protect została dodana do Twojego rachunku, aby to wyjaśnić lub odwołać się od tej decyzji konieczny będzie kontakt z działem, który zajmuje się Allegro Protect.
@la_nika halo halo ale to chyba jednak nie jest tak
W jakim momencie sprzedawca uznał reklamację? Sam zwrot wpłaty nie jest w żadnym wypadku uznaniem reklamacji.
Można odrzucić reklamację ale przyjąć odstąpienie od umowy w trybie bez podania przyczyny
lub innym dowolnym - jest w PL swoboda zawierania umów - my wiele razy tak robiliśmy by nie robić Kupującemu problemu - skoro u nas działa, a u niego nie - a produkt nie zniszczony i nadaje się do dalszej odsprzedaży
@alucom allegro protect przesyła maila o uznaniu roszczenia kupującego, na niego się odpowiada i przesyła im pismo np: odrzucenia reklamacji
@la_nika Podobno zależy serwisowi na najlepszej obsłudze kupujących - jak się @alucom zachowa w podobnym następnym przypadku?
Piszesz : " allegro protect przesyła maila o uznaniu roszczenia kupującego, na niego się odpowiada i przesyła im pismo np: odrzucenia reklamacji" - tak właśnie zrobiłem - Allegro to olało !!
@la_nika Przecież to nawet śmieszne nie jest.
Sprzedający przyjął reklamację jako zwrot, zwrócił kupującemu pieniądze a następnie Allegro Protect ponownie wypłąca pieniądze kupującemu i jeszcze obciążacie tym sprzedawcę?
Może ogłoście w TV taką reklamę: kupujcie na Allegro bo my zwracamy kasę podwójnie! Z kieszeni sprzedających oczywiście.
A kupujący powinien mieć sprawę karną o wyłudzenie i to Allegro powinno wszcząć postępowanie przeciwko kupującemu. Bo sprzedający rozwiązał spór prawidłowo.
Piszesz : "Sprzedający przyjął reklamację jako zwrot' - to błędne stwierdzenie . Przyjąłem paczkę jako niby "reklamację" do rozpatrzenia. Reklamacja została odrzucona i nieuwzględniona bo towar nie był wadliwy. Proszę nie mylić pojęć. O wadzie towaru lub nie - stwierdza sprzedawca lub producent przedmiotu. Nie : nabywca , listonosz, kominiarz lub Allegro. Dlatego towar jest wysyłany do sprzedawcy a nie do listonosza , kominiarza lub Allegro.
@alucom OK, załóżmy że przyjąłeś przedmiot do sprawdzenia i rozpatrzenia reklamacji. Więc po kiego napisałeś że odrzucasz reklamację i jednocześnie wypłaciłeś kupującemu pieniądze?
Tak to sie kupy nie trzyma.
Ja czytałem że zgodziłeś się na odstąpienie od umowy i przyjąłeś zwrot konsumencki. Więc już nie pisz o tej reklamacji. Reklamację złożył kupujący dopiero po odesłaniu przedmiotu. Wtedy napisałeś że odrzucasz no bo nie może być jednocześnie zwrotu konsumenckiego i reklamacji.
A przedmiot przyjąłeś sprawny, bez wad, miałeś więc prawo odrzucić reklamację.
Przecież odrzuciłem reklamację i ustaliliśmy tel odstąpienie od umowy i na tej podstawie zwróciłem pieniądze. Ale o tym w dyskusji tego nie ma bo ją zamknął i potem zadzwonił telefonicznie i tam ustaliliśmy odstąpienie od umowy.
Oczywiście że nie jest to jednoznaczne, tu nastąpil zwrot, na co się umówili.
Bzdury Pani pisze. Reklamacja nie została uznana o czym także zostaliście powiadomieni dokument reklamacyjny w którym wyraźnie to napisałem. Ale wy to macie w nosie - tego nikt nie czytał. W rozmowie tel ( mam nagranie ) kupujący zdecydował się na odstąpienie od umowy i na tej podstawie oddałem mu pieniądze. A że gościu to oszust to po wpłacie wznowił dyskusję że niby przyznałem się do reklamacji zwracając mu pieniądze. Widzę że ta dyskusja nie ma sensu. Pozostaje kwestia prawna: czy Allegro ma prawo wypłacać kupującemu jakiekolwiek kwoty z mojego konta bez mojej zgody ? Tym zajmie się już mój adwokat.
Tu musisz uważać bo najważniejsza jest dyskusja a nie żadne uzgodnienia, kupujący zmieniają "zdanie".
@LEW433 Taka "zmiana zdania" przez kupującego powinna mieć konsekwencje jako sprawa karna o wyłudzenie. Wyłudzenie od Allegro Protect i dopóki ALlegro się za to nie weźmie to takich zmieniających zdanie będzie coraz więcej.
Poszedł na rękę i zapłacił 2x.😫
Ale ...........karma wróci.