Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witajcie, dziś klient rozpoczął dyskusję do zakupu z 8 kwietnia. Wynika z niej, że sprzedałem mu świadomie uszkodzony przedmiot zatajając ten fakt. Przedmiot w momencie wysyłki był w 100% sprawny - jestem tego pewny ponieważ to obiektyw którego używałem wcześniej i był sprawdzony przed wysyłką. Ale do rzeczy : w dyskusji kupujący zamieścił fotkę uszkodzenia - moim zdaniem mechanicznego- na tymże zdjęciu widać styki obiektywu. Przy porównaniu z fotkami z mojej aukcji przetarcie na stykach jest w innym miejscu. Mam więc podejrzenie graniczące z pewnością, że to nie obiektyw z mojej aukcji... Z pomocy allegro dowiedziałem się że muszę zgodzić się na zwrot w celu rozpatrzenia reklamacji. Jeśli po otrzymaniu sprzętu stwierdzę, że to nie z mojej aukcji to jak rozegrać temat dalej ? Macie jakiś pomysł ?
@marcinb21 Nie myl zwrot z reklamacją. Klient reklamuje. Ma prawo. Każ mu odesłać. Jeżeli stwierdzisz że to NIE twój obiektyw - napisz mu że nie możesz się odnieść do reklamacji dopóki nie odeśle właściwego przedmiotu, który mu sprzedałeś. I powiedz że ten który Ci odesłał moze odebrać na swój koszt. Prowadź korespondencję przez Allegro. NIE olewaj i odpowiadaj na zapytanie kupujacego oraz potwierdź chęć rozpatrzenia reklamacji. Olewanie lub odrzucenie reklamacji "na zapas" to coś czego allegro nie lubi. Ale jak odpowiesz rzeczowo to nie będzie ingerowało w sam proces reklamacji.
@pinsplash Rozmowa na ten temat prowadzona jest tylko przez dyskusję. Odpowiedziałem 10 min po rozpoczęciu. Wyraziłem chęć sprawdzenia sprzętu. Nie mniej jednak zastanawia mnie fakt zgłoszenia dopiero kilka dni po odebraniu paczki. Przecież - tak na zdrowy rozsądek - sprawdzam przedmiot po otrzymaniu przesyłki...
@marcinb21 Klient do reklamacji(rękojmia) ma 2 lata jeżeli jej nie wyłączyłeś, reklamację musisz rozpatrzyć i musisz się do niej ustosunkować, możesz uznać możesz odrzucić, jeżeli uznasz możesz naprawić, musisz także pokryć koszty przesyłki. Tu masz opisane zasady reklamacji: https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/
@LEW433 jeśli potwierdzi się fakt że obiektyw nie został kupiony na mojej aukcji też mam zwrócić koszty przesyłki?
@marcinb21 Oczywiście że nie, napisałem jeżeli uznasz reklamację. Pamiętaj także że kupujący może także się z twoim odrzuceniem reklamacji nie zgodzić.
Obiektywy mają numery seryjne. Jeśli wiesz jaki nr miał twój obiektyw, kupujący cię nie oszuka.
@sophie-bunny niestety na żadnym foto z aukcji nie widać nr seryjnego... Tu niestety mój błąd może mnie pokonać... Jednak są zdjęcia na których widać różnice....
@marcinb21 Musisz się zgodzić na rozpatrzenie, poproś kupującego o wysłanie i wówczas odpowiesz.
Nie została ci karta gwarancyjna albo faktura zakupu? Tam też są nry seryjne.
@sophie-bunny niestety sprzęt ma już kilka ładnych lat i nie mam papieru żadnego do niego. Jednak to będzie coś czuję nauczka na przyszłość
No będzie! 😀 Jeśli sprzedajesz coś jeszcze - spisuj wszystkie numery.
I znowu mamy "wyrok" w którym już wiadomo że sprzedawca próbuje oszukać kupującego. Wątek nie był o tym. tak cały czas. 😕
@marcinb21 Kupujący ma prawo do złożenia reklamacji z rękojmi. To nie jest tak, że sprzęt ma być sprawny tylko w chwili wysyłki, odpowiadasz za wady w ciągu 2 lat. Jeśli nie odpowiadają Ci takie warunki, nie sprzedawaj wysyłkowo lub w aukcji pisz, że wyłączasz rękojmię. Reklamację musisz rozpatrzyć i ją uznać lub odrzucić. Po uznaniu musisz towar wymienić lub naprawić na swój koszt lub oddać kupującemu wszystkie koszty, także koszt odesłania. Nie ma obowiązku uznania reklamacji, ale jeśli ją odrzucisz, a jest już otwarta Dyskusja, kupujący może ją zamknąć jako nierozwiązaną i może wystąpić o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących. Jeżeli Allegro mu rekompensatę przyzna, w zależności od przebiegu Dyskusji może żądać od Ciebie zwrotu kosztów, może też zablokować Ci konto. Były tu już opisywane przypadki, gdy kupujący otrzymywał z POK zwrot wpłaty i jednocześnie pozostawiał sobie reklamowany przedmiot, a potem sprzedawca miał problem, bo pozostawał bez pieniędzy po zwrocie rekompensaty do POK, aby uniknąć blokady konta, i bez przedmiotu, o którego zwrot musiał się na własną rękę starać od kupującego, a nie jest to łatwe. Allegro też w tym nie pomaga. Lepiej więc załatw sprawę tak, aby kupujący był zadowolony.
@xyz96 Wg foto które dostałem od klienta sprzęt różni się od tego który miałem na aukcji. Chodzi o to co zrobi allegro kiedy nie uznam tej reklamacji bo podejrzewam, że ze sprawiedliwym rozwiązaniem sprawy nie będzie to miało nic wspólnego.
@marcinb21 On zawsze trzyma stronę kupujacych nawet gdy ci nie mają racji - tak ma. Allegro przypilnuje abyś rozpatrzył reklamację i niechęć do rozpatrzenia może Cię sporo kosztować. Allegro NIE ingeruje w decyzję która jest uargumentowana.
@marcinb21 @pinsplash zawsze trzyma stronę sprzedających, tak ma. W jednym z postów napisał tu nawet jakiś czas temu, że "kupujący zawsze kłamią, tak po prostu jest".
@marcinb21 Tutaj nikt nie wie, jak było naprawdę, znamy tylko Twoją wersję zdarzeń. Allegro to oceni na podstawie treści Dyskusji i załączonych dowodów. Reklamację możesz odrzucić, ale jednocześnie musisz się liczyć z ewentualnymi konsekwencjami.
@xyz96 Uważaj bo ta rada: Lepiej więc załatw sprawę tak, aby kupujący był zadowolony - jeżeli się okaże że to NIE jest ten sam przedmiot tylko Kupujący chce osiągnąć nienależne korzyści może Cię postawić po jego stronie...
@pinsplash sam uważaj na to, co tu wielokrotnie piszesz, zamiast mi zwracać uwagę.
Ja piszę swoje i tobie w drogę nie wchodzę, a ty to robisz notorycznie.