Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
DZIEŃ DOBRY.
JESTEM POCZATKUJĄCYM SPRZEDAWCĄ I ZAUAŻYŁAM ŻE PEWNE KWESTIE NA PLATFORMIE SĄ NIEUCZCIWE.
MOPŻE SIĘ MYLĘ DLATEGO PROSZĘ O PODPOWIEDŹ JUŻ ZAWANSOWANYCH UŻYTKOWNIKÓW I MODERATORÓW.
1.POBIERANIE PROWIZJI ZA PRZESYŁKĘ- BRAK MOŻLIWOŚCI USTAWIENIA CENNIKA TAK ABY POSIADAĆ SMARTA I NIE DOPŁACAĆ DO WYSYŁEK BEZ SMARTA. POSTARAM SIĘ OPISAĆ TO NA PRZYKŁADZIE:
SPRZEDAJE PRODUKT ZA 2ZŁ KLIENT KTÓRY ZAMÓWI TYLKO JEDEN PRZEDMIOT I NIE KORZYSTA Z PROMOCJI SMART - WPŁACA MI KWOTĘ ZA PRODUKT 2ZŁ PLUS 12,99ZŁ ZA WYSYŁKE KURIEREM.
ALLEGRO POBIERA PROWIZJĘ OD PRODUKTU I OD PRZESYŁKI, W TEN SPSÓB PONOSZE STRATĘ, CZY JEST JAKIEŚ ROZWIĄZANIE TEJ SYTUACJI?- DODAM TYLKO ŻE TWORZENIE ZESTAWÓW NIE WCHODZI W GRE PONIEWAŻ HANDLUJE TOWAREM DROBNICOWYM KIEROWANYM DO DETALISTY I NIE JESTEM W STANIE STWORZYĆ ZESTAWÓW NA WSZYSTKIE PRODUKTY BO BYŁO BY TO NIEATRAKCYJMNE DLA KLIENTA.
MOJIM ZDANIEM POWINNA BYĆ MOŻLIWOŚĆ URUCHOMIENIA OPCJI DLA SPRZEDAJĄCYHC REALIZACJA ZAMÓWIEŃ TYLKO POWYŻEJ JAKIEJŚ KWOTY.
2.ZWROTY W ALLEGRO SMART- MNÓSTWO KUPUJĄCYCH WYKORZYSTUJE TO DLA DARMOWYCH WYSYŁEK.
WYTŁUMACZE NA PRZYKŁADZIE:
KLIENT ZAMÓWIŁ 5 PRODUKTÓW W CENIE 10ZŁ KAŻDY, W TEN SPOSÓB KWOTA ZAMÓWIENIA ŁAPIE SIĘ NA SMARTA BO OSIĄGNEŁA 50ZŁ. NASTEPNIE KUPUJĄCY ZWRACA 4 PRZEDMIOTY I W TEN SPSÓB OTRZYMUJE DARMOWĄ WYSYŁKE PRZEDMIOTU ZA 10ZŁ.
MOGŁO BY BYĆ JAKIEŚ OGRANICZENIE W ZWROTACH NP. 5 DARMOWYCH ZWROTÓW NA 12MISIĘCY- W ZNACZNYM STOPNIU OGRANICZYŁO BY TO MOZLIWOŚĆ WYŁUDZEŃ DARMOWYCH WYSYŁEK.
3.ZAKŁADKA FINANSE, SKONSTRUOWANA JEST W TEN SPOSÓB ŻE W OBROCIE WIDNIEJĄ WPŁATY OD KLIENTÓW ZA WYSYŁKI BEZ SMARTA, W KOSZTACH JUŻ TEGO NIE WIDAĆ.
I KOLEJNY PRZYKŁAD:KLIENT ZAMÓWIŁ PRODUKT ZA 5ZŁ I WYBRAŁ WYSYŁKĘ KURIEREM ZA 12,99ZŁ. ŁĄCZNIE OTRZYMAŁAM ZA ZAMÓWIENIE 17,99ZŁ -CAŁOŚĆ WIDAĆ W OBROCIE, ZA TO KWOTA ZA PRZESYŁKĘ KTÓRĄ PONIOSŁAM, W KOSZTACH WOGÓLE NIE WIDNIEJE. JEST TO BARDZO NIEUCZIWE, PONIEWAŻ WOGÓLE NIE OBRAZUJE PONIESIONYCH KOSZTÓW I POKAZYJE ZAWYŻONY BILANS.
ALLEGRO PRZECIEŻ MOGŁO BY TO ROZWIĄZAĆ W BARDZO PROSTY SPOSÓB, NIE UMIESZCZAĆ W OBROCIE KWOT ZA WYSYŁKĘ LUB UMIESZCZAĆ JE W KOSZTACH.
4. ODPOWIEDZI NA ZGŁOSZENIA, ALLEGRO WYZNACZA NAM(SPRZEDAJĄCYM) 24H NA DOPOWIEDŹ- SAMI NATOMIAST ODPOWIADAJĄ W ZNACZNIE DŁUŻSZYM CZASIE. DO TEGO ZDARZA SIĘ ŻE NIE ODPOWIADA NA KONKRETNE PYTANIA.
NA SWOIM PRZYKŁADZIE WIEM ŻE NIEOTRZYMAŁAM ODPOWIEDZI NA MOJĄ ODPOWIEDŹ NA ZGŁOSZNEIE MIMO DWUKROTNEGO PRZYPOMINANIA PRZEZ PONAD 20DNI.
5.ROSTRZYGNIĘCIA ALLEGRO ODNOŚNIE REKLAMACJI SKŁADANYCH PRZEZ SPRZEDAJĄCYCH NA SERWIS ALLEGRO.TAUTAJ JESTEM STRASZNIE ZDZIWIONA, PONIEWAZ MIMO PRZYZNANIA SIĘ DO BŁĘDU PRZEZ ALLEGRO. JAKO FORMĘ ZDOUŚĆUCZYNIENIA ZAPROPONOWANO MI JEDYNIE DARMOWE WYRÓZNIENIA KTÓRE W ŻADEN SPOSÓB NIE ZWRÓCIŁO MI PONIESIONYCH KOSZTÓW. TWIERDZĄĆ ŻE JEST TO JEDYMNA MOZLIOWŚĆ Z ICH STRONY. JESTEM TYM BARDZIEJ ZDZIWONA BO JEST POPTROSTU NIEZGODNE Z OBOWIĄZUJĄCYM PRAWEM.
PONIEWAŻ BRAK MI DOŚWIADCZENIA W DZIAŁANIACH Z ALLEGRO I SPOTYKANYCH PROBLEMACH.MOŻE W PEWNYCH KWESTIACH SIĘ MYLĘ I NIE ZNAM ROZWIĄZAŃ PROBLEMÓW POMIMO PRZESTUDIOWANIA DOTĘPNYCH MATERIAŁÓW I ROZMÓW Z KONSUKLTATAMI ALLEGRO.
BARDZO PROSZĘ O POMOC DOŚWIADCZONYCH UŻYTKOWNIKÓW ORAZ MODERATORÓW ALLEGRO W POWYŻSZYCH TEMATACH. BĘDĘ OGROMNIE WDZIĘCZNA, PONIEWAŻ DO TEJ PORY PRZEZ CAŁY CZAS WSPÓŁPRACY Z ALLEGRO PONOSZE STRATY.
@la_nika napisał(a):
@HURT_KP skonsultowałam sprawę z działem prawnym.
Kolejny raz zapewniam, że serwis Allegro działa zgodnie z obowiązującym prawem. Nie stosujemy zakazanych praktyk. Nie istnieje żaden prawny zakaz konstruowania prowizji w taki sposób jaki istnieje w Allegro.
Sprawdziłam sprawę reklamacji i skonsultowałam ją z działem prawnym i tutaj również działania Doradcy oraz Eksperta ds. reklamacji były prawidłowe.
Tak? Allegro działa zawsze zgodnie z prawem? A w 2022 roku kto był liderem na polskim rynku pod względem kar od UOKiKu? Na Allegro UOKiK nie nałożył kary o łącznej wysokości 210 mln zł??????
Pani Moniko, przykro mi że nie chcą Państwo rozwiązać problemu.
Domyślam się że kary z UKOIK i zwrot prowizji są dla Państwa Firmy mniejszą stratą jak poprawa nielegalnych działań monopolistycznych.
Tak jak wspominałam, nie poddam się i nie będę już dłużej czekać.
Bardzo proszę o podanie adresu na który mogę wysłać oficjalne pismo informujące Państwa o wszczęciu przeciw Państwu sprawy. Oraz danych osoby z imienia i nazwiska, nazwy stanowiska która odrzuca wszystkie moje zarzuty w Państwa imieniu- oczywiście na adres email, aby zachować wrażliwe dane.
Jednocześnie informuję że w związku z działaniami monopolistycznymi kieruję powyższe kwestie do UOKIK.
Pozdrawiam serdecznie
@HURT_KP przykro mi, ale nie udzielamy takich informacji.
Oficjalny adres Allegro to:
Allegro sp. z o.o.
ul. Wierzbięcice 1B
61-569 Poznań
Odpowiedź.
Pani Moniko, przykro mi że nie chcą Państwo rozwiązać problemu.
Domyślam się że kary z UKOIK i zwrot prowizji są dla Państwa Firmy mniejszą stratą jak poprawa nielegalnych działań monopolistycznych.
Tak jak wspominałam, nie poddam się i nie będę już dłużej czekać.
Bardzo proszę o podanie adresu na który mogę wysłać oficjalne pismo informujące Państwa o wszczęciu przeciw Państwu sprawy. Oraz danych osoby z imienia i nazwiska, nazwy stanowiska która odrzuca wszystkie moje zarzuty w Państwa imieniu- oczywiście na adres email, aby zachować wrażliwe dane.
Jednocześnie informuję że w związku z działaniami monopolistycznymi kieruję powyższe kwestie do UOKIK.
Pozdrawiam serdecznie
@HURT_KP "W przypadku braku rozwiązania problemu z Państwa strony spawa zostanie przyziemnie rozwiązywana przez drogę sądową."
Czekanie jest bez sensu, nie otrzymasz żadnej satysfakcjonującej Cię odpowiedzi, od razu możesz się udać do sądu - trzymam kciuki.
1) cene należy tak skalkulowac aby sie opłacało ( tzn wyliczyc ile masz takich zamówien do których dokładasz i odpowiednio podnieśc marże aby pozostałe zamóweinia pokryły te straty. Nie licz zarobku na każdym pojedynczym zamówieniu bo to bez sensu. Policz opłacalnośc sprzedaży np w skali tygodnia czy miesiąca. Jeśłi sie opłaca nic nie rób jeśłi sie nie opłaca -podnieś marze - innej drogi nie ma.
2) dobieranie do smarta było od początku jego istnienia - z tym sie należy pogodzić . I znów skalkulować - jeśli zwroty smart to dla Ciebie zyt duży koszt w porównaniu z plusami które daje smart - zrezygnować ze smarta. Jeśłi mimo wszystko smart daje wieksze korzysci- trzeba sie pogodzic ze zwrotami.
3) w zakłładce finanse masz pokazane wpływy i wypłaty gotówki na Twoich kontach. Wszystkie koszty ( smarta, prowizje, wysyłki allegro ,dopłaty, koszty promowania)pokazane są w zakładce - rozliczenia z allagro
4 oraz 5 cóż nie pisałem póki co reklamacji a na odpowiedzi na zgłoszenia szczerze mówiąc nie mam co narzekac wiec tutaj nic Ci nie poradze no może poza jednym: bardzo uważać na stosowanie wyróżnień. Nawet darmowych. Po pierwsze trzeba potem pamietać o ich wyłączeniu - inaczej zdaje sie po 10 dniach naliczy Ci sie opłata. A po drugie należy pamietać o dodatkowej prowizji od oferty wyróżnionej co może koniec konców okazać sie dużą pułapką przy małej marży.
A swoją drogą @la_nika za uznaną reklamacje wyróżnienia - hmm troche średnie. My nie stosujemy nawet darmowych otrzymanych z różnych okazji wyróżnien. To troche tak jakby firma kurierska w ramach reklamacji powiedziała " drogi kliencie masz racje w zamian za to otrzymasz od nas 5 gratisowych nadań..... z tym że musisz zapłacić za podjazd kuriera po 50 zł "
Ot taka dygresja 🙂 ale oczywiście kto chce ten korzysta
@_Likos_ nie wiemy czego dotyczyła reklamacja. Dlatego w mojej odpowiedzi nie mogłam szczegółowo odnieść się do tego punktu 🙂
DZIEKUJĘ ZA ODPOWIEDŹ. PISAŁAM JUŻ ODPOWIEDŹ DO PANI MONIKI I DO KRZEWICIEL WIĘC NIE BĘDĘ SIĘ NIEPOTRZEBNIE DUBLOWAĆ.
DZIEKUJE ZA PORADĘ Z ZAKOŃCZENIEM WYRÓŻNIEŃ.
@HURT_KP jak piszesz dużyli literami tzn w necie że krzyczysz
1 wystawiaj pojedyńcze rzeczy bez smarta lub ze smartem jako wielosztuki np po 5 opakowań kredy tylko pamietaj wtedy nie możesz mieć tego samego wystawione jako 1 szt i jako wielopak bo ci zamówią 25 ołówków po 2zł jako smarta wielopak i zrobia zwrot 24szt a tak zwrócić musi całość lub jak zwróci 24szt to piszesz że zgodnie z art 34 pomniejszasz kwotę zwrotu o %procent a nie zwracasz 48zł wtedy sobie policzysz koszta tego zwrotu i odejmiesz np wystawiasz na licytacje kup teraz od 1 zł 24szt ołówków z niepełnej paczki na 7dni i oddajesz tyle za ile się sprzedało allegro i kupującemu mówisz że nie prowadzisz sprzedaży detalicznej wiec takie niepelne opakowanie w tym stanie jest dla ciebie bez wartości bo nie sprzedasz jako nowe najwyżej jako gratisy mozesz dodac na sztuki dlatego zgodnie z prawem wystawiłeś na liczytacje i oddajesz tyle za ile się sprzedało. Metoda jest pewna ale wkurzony cwaniak od smarta może ci nega walnąć.
2 tym bym się nie przejmował allegro wprowadziło na przymus oneboxa który obecnie sadzi takie ilości baboli z dostawą za ktore wedlug regulaminu odpowiada sprzedawca że od września będzie z tego ostra jazda pt żeby miec smart mus ci mieć oneboxa ale mając oneboxa masz 10x więcej dyskusji i reklamacji od klientów o dostawy i koszty w postaci ponownej wysylki paczek które onebox wysłał w niebyt. Lub nie korzystac ze smarta. W obu przypadkach nieciekawie bo w 1 kwestią czasu jest że trafisz na **piiip**o co ci dowali nega za to że usluga allegro dała plamę więc stracisz ss, smarta, wyświetlenia i obrót. W 2 przypadku sam zrezygnujesz ze smarta i zmniejszy ci się obrót ale możesz sobie sam zrobić darmowe wysyłki kupujacym umieszczasz w ofercie info np przy zakupach za min 100zł paczkomat gratis wtedy nie masz darmowych zwrotów smart ale klient powinien kupić mądrze bo za odesłanie zapłaci sam.
DZIKUJĘ ZA PODOPOWEIDZI DEMIURG.
1.NIESTEY MOIMI GŁÓWNYMI KLIENTAMI SĄ DETALIŚCI KORZYSTAJĄCY ZE SMARTA, DLATEGO ZE SMARTA NIE MOGĘ ZREZYGNOWAĆ. JEŻELI CHODZI O WYSTAWIANIE "WIELOPAKÓW" LUB ZESTAWÓW JEST TO NIEATRAKCYJNE DLA MOICH KLIENTÓW W TEJ KATEGORJI.
2.MOŻESZ NAPISAC COS WIĘCEJ O PROBLEMACH Z METODA DOSTAWY ONEBOX?
POZDRAWIAM
@HURT_KP na forum tego pełno szczególnie ostatnio zwykle to
1 gdzie moja paczka onebox nie wie i szuka 1-2 tygodnie
2 paczka rozwalona ost odbiorca ma pisać oświadczenie według allegro o zrzeczeniu się na nadawcę roszczeń do reklamacji by nadawca czyli sprzedający mógł złożyć reklamację czyli milion papierologi pod górkę a masz 7 dni na wniesienie zastrzeżeń do dostawy od dnia odebrania
3 terminowość dostaw - allegro wprowadza w błąd przewidywanym czasem dostawy który nie jest realnym czasem dostawy - nawet jak nadasz o czasie to onebox potrafi nie odebrać z paczkomatu parę dni bo co z tego i co nam zrobisz
4 pusta skrytka ale paczka do odbioru lub paczka w paczkomacie a ja nie mam kodu bo po co mi mają wysłać ostatnio się takie coś pojawiło
tyle tych wtop ze poleca się omijać szerrrroookim łukiem ten badziew
za wszystkie niedogodności według regulaminu odpowiada sprzedawca więc negi się posypią jak porypane dyskusje spadnie jakość na pysk poleci ss i smart pytanie jak długo się utrzymasz bo raz ci zrypią parę dostaw jedna po drugiej to już się nie podźwigniesz konto też mogą za jakość zablokować
Bardzo dziękuję za twoje podpowiedzi.
Pozdrawiam
@HURT_KP czy Ci się capslok zaciął że piszesz dużymi, na allegro masz bogaty wybór https://allegro.pl/kategoria/urzadzenia-wskazujace-klawiatury-4566 wymień i wróć do nas 😄
@HURT_KP Wróć do nas z problemami, jak zaczniesz normalnie pisać. Tego nie da się czytać - same duże litery. To jest po prostu chamskie.
jeśli handlujesz taką drobnicą to na allegro raczej nie zarobisz. Prowizja zje cały Twój zysk, no chyba, że chcesz nabijać kasę portalowi.
Bardzo dziękuję za odpowiedź.
Pozdrawiam
Tu jest strasznie drogo sprzedawać, wiele niewiadomych i różnych składowych na końcowy koszt powoduję że ustalenie ceny produktu z założonym zyskiem nie jest sprawą łatwą, ani prostą.
Moim zadaniem Allegro już dawno powiedziało papa sprzedawcą oferującym produkty o wartości jednostkowej poniżej minimum dla smarta, a przynajmniej swe cenniki tak skonstruowało, aby się sprzedawać nie opłacało.
Bardzo dziękuję za twoją odpowiedź.
Pozdrawiam
@HURT_KP napisał(a):Bardzo dziękuję za twoją odpowiedź.
Pozdrawiam
Niestety praktycznie zakupy do 10 zł generują tylko koszty, a bywa ich sporo. Więc powinny być tylko jako dodatek do oferty z droższymi przedmiotami. Zbyt duża ilość tanich przedmiotów to również problem dla serwisu, bo obsługa takich aukcji generuje koszty, a zysk z prowizji mizerny. Dlatego też w serwisie często są prowizje minimalne.
Dobrym przykładem takiej drobnicy był dział z pocztówkami po 1 zł, gdzie sprzedawcy wystawiali je setkami tysięcy. Dlatego wprowadzono opłaty za wystawienie oferty i problem zniknął.