Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, mam problem z odbiorem paczek przez DPD. Kurier nie przyjeżdża po paczki we wskazanym terminie. Nie przyjechał np ani w piątek ani w poniedziałek 21.04, 24.04. Czy tą sytuacje zgłaszać do Allegro (jako że zamawiam kuriera przez Allegro) czy do DPD (gdzie wiadomo że na infolinii leją wodę i zapewniają że jutro na pewno kurier się pojawi itd.). Rozumiem że mogą mieć jakieś problemy organizacyjne ale klienci pretensje mają do sprzedawcy że paczka nie wysłana w terminie i wiadomo na Allegro jakość sprzedaży też leci..
@GasparPL Najlepiej zgłoś to bezpośrednio do DPD. Jeśli otrzymasz potwierdzenie, że jest to opóźnienie z winy przewoźnika, to możemy wykluczyć to zamówienie z Jakości.
No rozumiem, tylko takie rozmowy na infolinii średnie coś dają, a to jednak Allegro ma z nimi podpisane umowy.
Po co potwierdzenie skoro łatwo sprawdzić że kurier nie zrealizował zlecenia odbioru paczek w terminie? Czy Allegro tego nie widzi?
@GasparPL Czy możesz podać mi numery zamówień i zleceń odbioru?
zlecenie podjazdu na piątek (21.04): 20230420730718 zamówienia: 236cfaf0-def2-11ed-b24b-a55bab088ab0, 8ee30510-df4a-11ed-83d9-d10dea74fd57 - te paczki zostały już nadane (podrzucone kurierowi w sobote), nie zmienia to faktu że nie zostało zrealizowane to zlecenie podjazdu w piątek.
zlecenie podjazdu na poniedziałek (24.04): 20230423702367 zamówienie: 42f3ae71-e1c0-11ed-becf-258916865b2b
@GasparPL Z informacji uzyskanych od DPD wynika, że w oddziale zlecenia realizował kurier, który chwilowo był na zastępstwie. Aktualnie rejon obsługuje ponownie stały kurier i takie problemy nie powinny mieć już miejsca.
Sprawdź czy nie naliczą Ci opłaty za podjazd w sobotę po te wskazane paczki. Jesli nalicza, to Ty dostaniesz po kieszeni.
@ko_alka w moim odczuciu takie wysyłanie klienta do DPD jest troszke nie na miejscu
To od Allegro zakupił usługe, to Allegro pobrało jego pieniądze wiec jeśli bawicie sie pośrednictwo to bierzcie też odpowiedzialność kiedy coś jest nie tak
Wg mnie powinnaś przyjąć zgłoszenie i zlecic interwencje w DPD, zapewne Was jako partnera biznesowego bedą traktować priorytetowo.
Ponadto popatrz jak to wygląda z boku. Jest problem i proponujesz ewentualne wylaczenie tych paczek ze statystyk ale chyba zapomnialas, że klienci czekają na paczki. Ewentualnego negatywa tez wykluczycie ?
mam nadzieję, że nie. Kurier na początku nie chciał ich wziąć i właśnie jako argument podawał że obciążą mnie opłatą za nadanie w soboty.. przekonywał że w poniedziałek ktoś na pewno już podjedzie po paczki (oczywiście dziś po kolejne paczki nikt nie przyjechał). Ostatecznie na argument że to jest chore że ich nie weźmie skoro i tak już tu jest i przy okazji może je zabrać na bazę wziął je... z tego co widzę w śledzeniu odbite były dopiero dziś więc mam nadzieje że nie będę musiał dopłacać do tego cyrku..
@GasparPL a możesz mi napisać kiedy i o ktorej godzinie puściłeś zlecenia ?
zlecenia zawsze robię dzień wcześniej wieczorem koło 19-20. np zlecenie na odbiór dzisiejszy było wysłane wczoraj kilka minut po 19
To w sumie tego sie nie spodziewalem 🙂
Podejrzewalem, że puściles piątkowe w piątek rano
Niestety DPD ma bardzo słaby kontakt kurier/baza jesli chodzi o zlecenia w czasie trwania pracy
Tutaj ewidentnie komuś sie nie chcialo
Paczki robię codziennie wieczorem (od niedzieli do czwartku) więc tez tak puszczam zlecenia.
Ewidentnie mają jakiś problem z ludźmi od zeszłego tygodnia w moim rejonie, no ale przez tydzień mogli by się ogarnąć i zorganizować.
Klient z pretensjami przychodzi do mnie że paczka nie wysłana na czas.
a Allegro chce żeby ustawiać wysyłkę w ciągu 24h...
@GasparPL jeżeli wystawiłeś zlecenie odbioru paczek na piątek, a kurier ich nie odebrał, to w poniedziałek już zlecenie jest nieaktualne i musisz wystawić nowe zlecenie odbioru.
wiem że u nich zlecenie jest ważne jeden dzień, na dziś było już nowe zlecenie do innego zamówienia. A jest możliwość ponowienia zlecenie na Allegro? bo nie widzę u siebie takiej opcji. Przy próbie ponownego zamówienia kuriera tam gdzie było już zlecenie wyskakuje mi tylko opcja "bez podjazdu kuriera".
@GasparPL na allegro nie zlecisz ponownego podjazdu, musiałbyś wygenerować nowe etykiety i zapłacić za nie
Ok, miła Olu, wykluczycie to zamówienie z liczenia jakości, aler jesli to sprzedawcy kupujący wystawi negatywa za opoźnienie, czy również usuniecie tego nagatywa? Bo przecież sprzedawca NIE ODPOWIADA za podjazd kuriera, zamawia i czeka, a firma krótko mówiąc "sobie bimba" i nie podjeżdża. Kupującego guzik obchodzi, że gdzieś tam nie ma pracownika i kurier nie podjechał, żeby odebrac paczki, on ma "zagwarantowane" przez allegro, że paczka jutro będzie u niego i żąda spełnienia tego przyrzeczenia.
Skoro wskazujecie datę otrzymania paczki to ze wszystkimi konsekwencjami powinniście stawac w obronie nas- sprzedawców i monitować wskazaną firmę kurierską w zakresie wypełniania swoich zadań kurierskich.
Nie jest tajemnicą, że dpd ugryzło za wielki kawałek "ciacha" i się dławi, bo taki np gigant odzieżowy z....do narzuca kary umowne za brak podjazdu a my, szaraczki nie mamy tego hm przywileju.
Czy allegro podpisując umowę o wspólpracy z dpd ma tam kary umowne za niewywiązywanie sie z obowiązku podjazdów w zamówionych terminach??????
@AptekaNatolinska taaa 🙂 kary umowne 😄 Oni nawet nie ustalili godziny granicznej do odbioru paczek z punktów pickup.
Za kilka dni miną dwa lata jak zalozylem temat o niejasnych praktykach stosowanych przez DPD
Przez dwa lata nikt z moderacji nie odpowiedzial czy allegro w jakikolwiek sposób zabezpiecza nas przed niesłusznymi dopłatami. Chyba wszyscy wiemy, że allegro nie zadbało o nas w kwestii dopłat wiec tym bardziej nie zadba o sumienne podjazdy.