Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry. Proszę o pomoc. Wysłałem towar pocztą polską. Klient otrzymał towar i poinformował, że jest on krytycznie uszkodzony. Towar był starannie zapakowany z oznaczeniem "Uwaga". Jak postąpić w tej sytuacji? Z poważaniem. @w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_
@AKBGroup przede wszystkim poinformuj adresata, że ma 7 dni od odbioru na spisanie protokołu szkody z przewoźnikiem. Bez tego ani on, ani Ty nic nie zdziałacie.
Wysyłka na umowie własnej, czy usługa Allegro Pocztex?
Dziękujemy za Państwa odpowiedź. Korzystamy z funkcji „Wysyłka przez Allegro”
Składasz reklamację a z kupującym wyjaśniasz co jak i kiedy, jemu należy się nieuszkodzony towar, a protokół szkody kupujący zrobił?
@AKBGroup czyli reklamacja szkody transportowej do Allegro. Allegro wg prawa pocztowego jest nadawcą przesyłki, nie Ty, pamiętaj. Zresztą wszystko masz określone w tym regulaminie dostaw Allegro - https://allegro.pl/regulamin/zalacznik/16
Kupujący reklamację zgłasza tutaj - https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=2c798b65-a629-4d86-8fde-ab93de1c4166
Co ma się w niej znaleźć jest opisane tutaj - (co prawda poradnik odnośnie Allegro One, ale dotyczy też reszty dostaw Allegro) - https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/zasady-reklamacji-i-zwrotu-towaru/allegro-one-reklamacja-prz...
Co było przedmiotem wysyłki? W Poczcie Polskiej/Pocztexie, sama naklejka "uwaga" to za mało. Przy przedmiotach kruchych warto zaznaczyć opcję dodatkową "Ostrożnie", paczka wtedy jest traktowana inaczej - jedzie specjalnie zabezpieczona u przewoźnika, szczególnie istotne jest to przy przewozach pomiędzy sortowniami. Koszt usługi 6,99 brutto.
Jeszcze raz dziękuję za Pani/Pana odpowiedź. Chodziło właśnie o to, że włączyliśmy dodatkową funkcję "Ostrożnie". Sprzedaliśmy minipiekarnik do gotowania. Starannie go zapakowaliśmy, włączając opcję "Ostrożnie". Klient przesłał nam zdjęcia. Drzwi na piekarniku zostały wyważone!!! Wewnątrz tego piekarnika są zamontowane grzałki, które zostały wyrwane z korzeniem. Nawet nie możemy sobie wyobrazić, w jaki sposób można było przewozić to w taki sposób, żeby wyważyć drzwi i uszkodzić grzałki. Z poważaniem
Dziękujemy za odpowiedź. Klient odebrał dzisiaj towar. Otworzył dyskusję i dołączył zdjęcia uszkodzonego towaru. Z poważaniem
To rozwiąż problem szybko, zaproponuj kupującemu rozwiązanie.
Jak paczka była ubezpieczona, to poza reklamację musisz zgłosić szkodę do ubezpieczyciela (robi się do bezpośrednio do firmy ubezpieczeniowej, Poczta w tym nie pośredniczy).
Ubezpieczycielem Poczty Polskiej jest firma Agro Ubezpieczenia, najlepiej skontaktuj się z nimi drogą mailową pod adresem pocztex@agroubezpieczenia.pl, tam wszystko ci wytłumaczą i poinformują jakie dokumenty należy złożyć. Na zgłoszenie szkody do ubezpieczyciela masz 7 dni od dnia uzyskania informacji o uszkodzeniu, ale niedotrzymanie tego terminu nie pozbawia prawa do odszkodowania (ale ubezpieczyciel może je obniżyć).
Jeżeli zaś chodzi o kwotę odszkodowania, to jest ona pomniejszana o kwotę odszkodowania wypłaconą przez Pocztę Polską. Ubezpieczyciel rozpatruje zgłoszenie niezależnie od przewoźnika oraz odpowiada na zasadzie ryzyka, a nie winy przewoźnika.
Formularz zgłoszenie szkody z tytułu ubezpieczenia znajdziesz tutaj https://www.poczta-polska.pl/hermes/uploads/2023/03/230224-Agro-Zgloszenie-szkody-z-ubezpieczenia-pr...
ps. Możesz podać we wniosku wszelkie możliwe do udowodnienia straty i poniesione koszty.
@AKBGroup zgłoś proszę reklamację do przewoźnika.
Do składania reklamacji w przypadku przesyłek tymi metodami uprawnione jest Allegro, dlatego potrzebujesz pełnomocnictwa, aby złożyć reklamację do przewoźnika.
Pełnomocnictwo pobierzesz w zakładce Ustawienia dostawy na Twoim koncie Allegro. Wystarczy, że na dole strony klikniesz [pobierz pełnomocnictwo].
W przypadku metody dostawy Allegro Pocztex Kurier reklamację możesz złożyć na kilka sposobów:
Tutaj znajdziesz szczegółową instrukcję.