anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Proszę mnie oświecić w temacie terminy wysyłek

tagoga17
#10 Popularyzator#

@ko_alka@mr_oma@la_nika@nat_not@_HolaOla_  Jak to jest z terminami wysyłek?

Jeśli mam ustawiony termin wysyłek na 3 dni a wysyłam wcześniej, np. na drugi dzień, to to jest złe? Ustawiam termin wysyłki na 3 dni bo widzę, że mam tyle zamówień, że się nie wyrobię w dwa dni i nie chcę wprowadzać w błąd klientów, że wyślę na pewno tego a tego dnia. Poza tym, jest to też umowa pomiędzy kupującym a sprzedającym, kiedy nie dotrzymam terminu to kupujący ma prawo być wściekły bo liczy, że do tego dnia paczka dojdzie i ma często już plany związane z tym produktem, który zamówił. Więc nie dotrzymanie terminu niesie negatywne konsekwencje dla kupującego jak i dla sprzedającego ( najprawdopodobniej negatyw). Dla mnie, logiczne jest więc wpisanie takiego terminu jaki na 100% dotrzymam. "Często, gęsto" kupujący proszą o szybszą- pilną wysyłkę, jeśli mogę to zrobić to dlaczego ma nie wysłać? Właśnie zostałam " złajana" za takie wcześniejsze wysyłki przez konsultanta z allegro, który udzielił mi takiej porady: "W przypadku kiedy wyśle Pani kilka zamówień o wiele szybciej niż deklarowany czas wysyłki na to wskazuje, system to odnotowuje i przygotowuje nowe wyliczenia, dlatego bardzo proszę ściśle trzymać się deklaracji wysyłki." Czyli na prośbę o szybszą wysyłkę mam kupującemu odpowiedzieć, że allegro nie życzy sobie tego, bo muszę trzymać się późniejszego terminu. Jak to się ma do dobrej obsługi klienta? Czy to źle, że wyślę szybciej? No na to wychodzi... Czekam na odpowiedź któregoś z konsultantów, ale chętnie poczytam o tym jak inni widzą rozwiązanie w takiej sprawie

oznacz moderatorów
7 ODPOWIEDZI 7

LEW433
#21 Demiurg#

Odpisali Ci jak to jest w rzeczywistości, wysyłasz wcześniej i system to przelicza i następne masz już nie 3dni a 2dni, tak to widzi system Allegro.🤗

oznacz moderatorów

tagoga17
#10 Popularyzator#

nic nowego nie napisałeś, ani też nie udzieliłeś odpowiedzi na pytania. Po co piszesz jak nie wnosisz nic nowego. Piszesz aby pisać, aby statystyki sobie podnieść. System systemem ale tu chodzi o rzeczywistość. Beznadziejny system jak wprowadza w błąd i miesza.

oznacz moderatorów

kolekcjoner608
#21 Demiurg#

Tak to jest z tymi systemami ustawień wysyłki . Chcesz iść na rękę klientom wysyłając na bieżąco a nie jak sobie zaznaczasz (3 dni) to system zacznie ci z czasem wyświetlać czas dostawy o 1 lub 2 dni wcześniej a gdy ci się trafi taki dzień gdzie nie będzie szans wysłać na bieżąco tylko w takim czasie jak podajesz to klienci mogą ci pojechać po opinii . Klient nie zawsze patrzy na twój czas deklarowany ale na to co mu podaje allegro.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@tagoga17 w przewidywanym czasie dostawy bierzemy pod uwagę nie tylko Twoją deklarację, ale również historyczne dane na temat tego jak szybko nadajesz przesyłki. Dlatego aby uniknąć niezgodności pomiędzy deklaracją, a czasem wysyłki z naszych obliczeń, sprzedający powinien zadbać, aby czas wysyłki w ofercie był realny i możliwie najkrótszy.  

Wysyłanie zamówień niezgodnie z przewidywanym czasem (w obie strony) może stanowić problem dla kupującego. Tak jak napisałaś kupujący może mieć już plany i oczekuje wysyłki towaru zgodnie z deklaracją, gdyby podana była tylko informacja od CIebie (o 3 dniach), a nadałabyś przesyłkę wcześniej i kupujący by jej nie odebrał, bo spodziewał się jej dopiero za 2/3 dni to również miałby prawo się zdenerwować.
Dlatego Twoja deklaracja powinna zgadzać się z tym jak faktycznie wysyłasz przesyłki. 
Jeśli możesz wysyłać przesyłki szybciej, zmień proszę deklarowny czas wysyłki.

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

tagoga17
#10 Popularyzator#

Te odpowiedzi to dla mnie odwracanie kota ogonem a nie udzielenie odpowiedzi. Po pierwsze mogę wysłać przesyłki szybciej ale tylko jakieś 10-20% i co wtedy z przesyłkami jeśli się nie wyrobię? Po drugie to kupujący nie widzi mojej deklaracji wysyłki tylko wasza informację która właśnie wprowadza go w błąd bo podany jest szybszy czas dostarczenia. Jeszce nigdy nie spotkałam się z negatywną reakcją, że paczka była wcześniej wysłana. To na wyraźną prośbę kupujących wysyłamy szybciej, więc czemu ma się denerwować? To są wpisy w dyskusji jakie otwiera kupujący "Dzień dobry. Proszę o zwrot kosztów jeśli towar nie został wysłany (07.08) a w miałam dostać paczuszkę 05.08" W tym przypadku według naszej deklaracji paczka miała dotrzeć najpóźniej 9.08. Takie są skutki wypisywania waszego terminu dostawy.  Dlaczego allegro wymyśliło sobie, żeby używać wpisu: " kupujący zadeklarował" ?. Przecież to jest KŁAMSTWO, proszę wskazać mi dokładnie gdzie my sprzedający taką deklarację złożyliśmy? Tu przytoczę wpis od innego kupującego, któremu próbowałam wytłumaczyć że nasza deklaracja wynosi 3 dni wysyłki: "Czy zamówienie zostało wysłane?
Powinno być dzisiaj w paczkomacie a status pokazuje ze nawet nie jest wysłane."      Tu padło moje pytanie skąd ma informacje o terminie dostarczenia paczki. w odpowiedzi wysłał mi zrzut z ekranu z waszym wpisem : "Podczas tworzenia tej oferty sprzedawca zadeklarował, że wyśle towar do 2 dni roboczych" I jeszcze taki wpis od niego :"Na Allegro jest informacja że wczoraj powinno być w punkcie. Zamawiałem podobny produkt u innego sprzedawcy z takim samym opisem przesyłki w tym samym czasie i odebrałem go wczoraj. Tu jest zrzut waszej oferty wysyłki a nawet go jeszcze nie wysłaliście." Pytam się dlaczego używacie słów " kupujący zadeklarował" zamiast np. kupujący może wysłać wcześniej lub kupujący często wysyła do 2 dni lub prawdopodobnie paczka może byś wysłana do 2 dni roboczych? Gdzie w regulaminie jest zapis, że wcześniejsze wysyłanie jest zabronione? Bardzo proszę o konkretne odpowiedzi na pytania, a nie odpowiedzi takie aby coś napisać i żebym się odczepiła i nie zadawała więcej takich pytań.

oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@tagoga17 Kupujący widzi zadeklarowany przez Ciebie czas w zakładce "Dostawa i płatność" w ofercie: 

ko_alka_0-1660744963002.png

Przewidywany czas dostawy - zgodnie z wiadomością od Moniki - jest obliczany na podstawie Twoich archiwalnych wysyłek, a także deklaracji. 

Czas wysyłki możesz ustawić w zakładce Mój asortyment:

ko_alka_1-1660745463818.png

Jeśli wysyłasz oferty w różnym czasie, jedne szybciej, inne wolniej nie ustawiaj dla wszystkich ofert jednego czasu wysyłki.

Czas wysyłki jest obliczany za pomocą algorytmu na podstawie tego, jak realnie wysyłasz zamówienia. Aby przewidywany czas dostawy był jak najbardziej zbliżony do rzeczywistego, podaj realny czas wysyłki.

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@la_nika śmiechłem

ustawa konsumencka nakazuje sprzedawcy poinformowanie konsumenta o czasie wysyłki

na allegro nie może tego zrobić, bo nie ma gdzie

 

są jakieś bzdurne możliwości podania nierealnych terminów nijak mających się do rzeczywistości - które później serwis ukrywa a kupującemu podaje jakieś przewidywane (wróżone z fusów) durnoty np: jak zakupi towar np: o 23:55 to będzie miał go szybciej o dzień

niż przy zakupie 10 minut później

 

nie można ustawić przedziałów czasowych wysyłki

nie można uwzględnić różnych czasów wysyłki dla poszczególnych typów kurierów

nie można ustawić różnych czasów wysyłki dla poszczególnych dni tygodnia

 

@la_nika podaj mi sposób ustawienia terminu wysyłki w ciągu np: 12-48h od zakupu

w terminie wtorek - czwartek przy jednoczesnych uwagach, że dla np: dhl termin ten wynosi 3 dni?

@ko_alka przypominam Ci grudzień 2021 gdzie obliczenia podane przez Ciebie zostały zignorowane przez serwis, który nie wyrabiając się sam z wysyłkami zniszczył sprzedaż innym sprzedawcom kłamiąc w swoich przewidywaniach

oznacz moderatorów