anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Prowizja allegro - sprzedający anulował zakup

robertoos188
#8 Zapaleniec#

itam, mam do was pytanie , przykładowo jeżeli coś sprzedam na allegro ( na tym normalnym 😉  ) kupujący wpłaci pieniądze przez płacę allegro , i się okaże że jednak nie mogę tego zamówienia zrealizować np z przyczyn niezależnych ode mnie , i zwrócę kupującemu pieniądze tą samą metodą co on mi zapłacił to czy allegro wtedy zwróci mi prowizje czy nie? bo z tym różnie bywa, czekam na wasze odpowiedzi.

oznacz moderatorów
15 ODPOWIEDZI 15

xyz96
#21 Demiurg#

Zwróci wtedy, gdy kupujący odstąpi od umowy. Jeśli Ty nie możesz zamówienia zrealizować, wtedy nie zwróci. Allegro zwraca prowizję wtedy, gdy do finalizacji nie dojdzie z winy kupującego. 

oznacz moderatorów

robertoos188
#8 Zapaleniec#

no tak ale ile razy jak coś kupowałem na allegro i np sprzedający anulował zamówienia np z powodu że nie ma na stanie towaru i zwrócił mi pieniądze to co allegro nie zwraca im prowizji? wątpie w to, bo takto by zbankrutowali 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Nie zwraca. Chyba, że wysłałeś sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy. 

oznacz moderatorów

robertoos188
#8 Zapaleniec#

znalazłem coś takiego cytuję:

Rabat transakcyjny a nowy sposób anulowania zamówień

Do kupującego nie wyślemy maila z prośbą o potwierdzenie, że transakcja nie została zrealizowana. Jeśli kupujący nie zapłaci za zakup lub zwrócisz mu wpłatę przez Allegro Finanse - wniosek o zwrot prowizji do anulowanego zamówienia rozpatrzymy na Twoją korzyść.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

To dotyczy anulowania (odstąpienia od umowy) przez kupującego, nie sprzedającego. Poza tym to nie jest zapis z Regulaminu. 

oznacz moderatorów

GREGOGK
#10 Popularyzator#

@robertoos188 

Dlatego nie oszukuje się klientów i nie sprzedaje czegoś czego nie masz fizycznie na stanie i nie należy do ciebie, czytaj dropshiping.

oznacz moderatorów

DarkStoorM
#17 Koryfeusz#

@GREGOGK Nie wszyscy posiadają pełną automatyzację sklepów i nie każdy ma możliwość monitorowania ofert 24/7. Nie wiemy, w jakiej sytuacji jest @robertoos188 więc nie zakładaj, że oszukuje kupujących, bo to jest dosyć poważny zarzut. Wiele razy zdarzyło mi się w weekend sprzedać ostatnią sztukę w sklepie stacjonarnym, a eksporty są aktualizowane tylko w dni robocze u niektórych hurtowników, przez co oferty mogą wisieć jako dostępne.

@robertoos188 Allegro zwróci Ci prowizję, jeżeli trzymasz co najmniej Dobry poziom jakości sprzedaży i zwrócisz pieniądze kupującemu przez Allegro Finanse - bez problemu.

Ja robię w takiej kolejności: jeżeli nie jestem w stanie zaproponować podobnego towaru lub innego w tej cenie (wliczając sytuacje, gdzie inny sklep takiego przedmiotu nie ma) natychmiast zwracam kupującemu kasę, wysyłam do niego wiadomość, anuluję zamówienie, po otrzymaniu maila z Allegro o zwrocie środków składam wniosek o zwrot prowizji.

oznacz moderatorów

robertoos188
#8 Zapaleniec#

Właśnie o to chodzi, przecież na allegro nie kończy się świat, jest jest **piiip**, facbook, i ktoś kupi z odbiorę osobistym i nie zdąży się anulować oferty i ktoś kupi, i co masz wtedy tracić kase na prowizji jak do transakcji nie doszło? też czytałem że najważniejsze jest aby zwrócić pieniądze przez Allegro Finanse

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@robertoos188 "ktoś kupi z odbiorę osobistym" - takiej wersji tego babola jeszcze nie widziałem, szacun🤣
Aż sobie dodam do zakładek.

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

Kasiulki2
#17 Koryfeusz#

@Knowhere 

Nie znasz siem, to i nie widziałeś😂

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@Kasiulki2 Zazwyczaj w takich sytuacjach wklejam tego linka https://youtu.be/scXs4pvDYRI ale tutaj normalnie skisłę😁

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

Kasiulki2
#17 Koryfeusz#

@Knowhere 

Dziwna ta dziewczyna - ciągle tylko "ommm, ommm, ommm". Mantruje czy jak?

Pomyślałam sobie, że jak jom obejrzem do końca, to bedem spała do środy, bo mantry mie usypiajom normalnie.

oznacz moderatorów

Kasiulki2
#17 Koryfeusz#

@robertoos188 

Osobiście widzę to tak:

- Allegro pobiera prowizję od sprzedaży, ustaloną procentowo w relacji do przychodu sprzedawcy; jeśli do sprzedaży nie doszło, a sprzedawca nie uzyskał przychodu (albo zwrócił całość, na jedno wychodzi), prowizja musi zostać zwrócona

- do dyscyplinowania sprzedawcy służą inne określone w regulaminie metody, a nie pobieranie opłat za sprzedaż, do której nie doszło

Postaraj się jednak, żeby to się zbyt często nie zdarzało. Pewien baaardzo duży sprzedawca stracił Smarta z identycznego powodu, więc nie ma przebacz 🙄

oznacz moderatorów

robertoos188
#8 Zapaleniec#

A jak składa się wniosek o zwrot prowizji to trzeba podać powód? Bo wcześniej trzeba było podać, jeżeli tak to jaki podać powód że np nie mogłem zrealizować zamówienia?

oznacz moderatorów

keichi
#13 Ambasador#

Obecnie nie trzeba, obecnie klikasz zwrot prowizji i jeśli masz dobrą reputację to już po kilku sekundach masz zwrot prowizji. 

oznacz moderatorów