Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
itam, mam do was pytanie , przykładowo jeżeli coś sprzedam na allegro ( na tym normalnym 😉 ) kupujący wpłaci pieniądze przez płacę allegro , i się okaże że jednak nie mogę tego zamówienia zrealizować np z przyczyn niezależnych ode mnie , i zwrócę kupującemu pieniądze tą samą metodą co on mi zapłacił to czy allegro wtedy zwróci mi prowizje czy nie? bo z tym różnie bywa, czekam na wasze odpowiedzi.
Zwróci wtedy, gdy kupujący odstąpi od umowy. Jeśli Ty nie możesz zamówienia zrealizować, wtedy nie zwróci. Allegro zwraca prowizję wtedy, gdy do finalizacji nie dojdzie z winy kupującego.
no tak ale ile razy jak coś kupowałem na allegro i np sprzedający anulował zamówienia np z powodu że nie ma na stanie towaru i zwrócił mi pieniądze to co allegro nie zwraca im prowizji? wątpie w to, bo takto by zbankrutowali
Nie zwraca. Chyba, że wysłałeś sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy.
znalazłem coś takiego cytuję:
Rabat transakcyjny a nowy sposób anulowania zamówień
Do kupującego nie wyślemy maila z prośbą o potwierdzenie, że transakcja nie została zrealizowana. Jeśli kupujący nie zapłaci za zakup lub zwrócisz mu wpłatę przez Allegro Finanse - wniosek o zwrot prowizji do anulowanego zamówienia rozpatrzymy na Twoją korzyść.
To dotyczy anulowania (odstąpienia od umowy) przez kupującego, nie sprzedającego. Poza tym to nie jest zapis z Regulaminu.
Dlatego nie oszukuje się klientów i nie sprzedaje czegoś czego nie masz fizycznie na stanie i nie należy do ciebie, czytaj dropshiping.
@GREGOGK Nie wszyscy posiadają pełną automatyzację sklepów i nie każdy ma możliwość monitorowania ofert 24/7. Nie wiemy, w jakiej sytuacji jest @robertoos188 więc nie zakładaj, że oszukuje kupujących, bo to jest dosyć poważny zarzut. Wiele razy zdarzyło mi się w weekend sprzedać ostatnią sztukę w sklepie stacjonarnym, a eksporty są aktualizowane tylko w dni robocze u niektórych hurtowników, przez co oferty mogą wisieć jako dostępne.
@robertoos188 Allegro zwróci Ci prowizję, jeżeli trzymasz co najmniej Dobry poziom jakości sprzedaży i zwrócisz pieniądze kupującemu przez Allegro Finanse - bez problemu.
Ja robię w takiej kolejności: jeżeli nie jestem w stanie zaproponować podobnego towaru lub innego w tej cenie (wliczając sytuacje, gdzie inny sklep takiego przedmiotu nie ma) natychmiast zwracam kupującemu kasę, wysyłam do niego wiadomość, anuluję zamówienie, po otrzymaniu maila z Allegro o zwrocie środków składam wniosek o zwrot prowizji.
Właśnie o to chodzi, przecież na allegro nie kończy się świat, jest jest **piiip**, facbook, i ktoś kupi z odbiorę osobistym i nie zdąży się anulować oferty i ktoś kupi, i co masz wtedy tracić kase na prowizji jak do transakcji nie doszło? też czytałem że najważniejsze jest aby zwrócić pieniądze przez Allegro Finanse
@robertoos188 "ktoś kupi z odbiorę osobistym" - takiej wersji tego babola jeszcze nie widziałem, szacun🤣
Aż sobie dodam do zakładek.
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
Nie znasz siem, to i nie widziałeś😂
@Kasiulki2 Zazwyczaj w takich sytuacjach wklejam tego linka https://youtu.be/scXs4pvDYRI ale tutaj normalnie skisłę😁
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
Dziwna ta dziewczyna - ciągle tylko "ommm, ommm, ommm". Mantruje czy jak?
Pomyślałam sobie, że jak jom obejrzem do końca, to bedem spała do środy, bo mantry mie usypiajom normalnie.
Osobiście widzę to tak:
- Allegro pobiera prowizję od sprzedaży, ustaloną procentowo w relacji do przychodu sprzedawcy; jeśli do sprzedaży nie doszło, a sprzedawca nie uzyskał przychodu (albo zwrócił całość, na jedno wychodzi), prowizja musi zostać zwrócona
- do dyscyplinowania sprzedawcy służą inne określone w regulaminie metody, a nie pobieranie opłat za sprzedaż, do której nie doszło
Postaraj się jednak, żeby to się zbyt często nie zdarzało. Pewien baaardzo duży sprzedawca stracił Smarta z identycznego powodu, więc nie ma przebacz 🙄
A jak składa się wniosek o zwrot prowizji to trzeba podać powód? Bo wcześniej trzeba było podać, jeżeli tak to jaki podać powód że np nie mogłem zrealizować zamówienia?
Obecnie nie trzeba, obecnie klikasz zwrot prowizji i jeśli masz dobrą reputację to już po kilku sekundach masz zwrot prowizji.