Prowizja allegro - sprzedający anulował zakup
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
itam, mam do was pytanie , przykładowo jeżeli coś sprzedam na allegro ( na tym normalnym 😉 ) kupujący wpłaci pieniądze przez płacę allegro , i się okaże że jednak nie mogę tego zamówienia zrealizować np z przyczyn niezależnych ode mnie , i zwrócę kupującemu pieniądze tą samą metodą co on mi zapłacił to czy allegro wtedy zwróci mi prowizje czy nie? bo z tym różnie bywa, czekam na wasze odpowiedzi.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Zwróci wtedy, gdy kupujący odstąpi od umowy. Jeśli Ty nie możesz zamówienia zrealizować, wtedy nie zwróci. Allegro zwraca prowizję wtedy, gdy do finalizacji nie dojdzie z winy kupującego.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
no tak ale ile razy jak coś kupowałem na allegro i np sprzedający anulował zamówienia np z powodu że nie ma na stanie towaru i zwrócił mi pieniądze to co allegro nie zwraca im prowizji? wątpie w to, bo takto by zbankrutowali
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Nie zwraca. Chyba, że wysłałeś sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
znalazłem coś takiego cytuję:
Rabat transakcyjny a nowy sposób anulowania zamówień
Do kupującego nie wyślemy maila z prośbą o potwierdzenie, że transakcja nie została zrealizowana. Jeśli kupujący nie zapłaci za zakup lub zwrócisz mu wpłatę przez Allegro Finanse - wniosek o zwrot prowizji do anulowanego zamówienia rozpatrzymy na Twoją korzyść.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
To dotyczy anulowania (odstąpienia od umowy) przez kupującego, nie sprzedającego. Poza tym to nie jest zapis z Regulaminu.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Dlatego nie oszukuje się klientów i nie sprzedaje czegoś czego nie masz fizycznie na stanie i nie należy do ciebie, czytaj dropshiping.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@GREGOGK Nie wszyscy posiadają pełną automatyzację sklepów i nie każdy ma możliwość monitorowania ofert 24/7. Nie wiemy, w jakiej sytuacji jest @robertoos188 więc nie zakładaj, że oszukuje kupujących, bo to jest dosyć poważny zarzut. Wiele razy zdarzyło mi się w weekend sprzedać ostatnią sztukę w sklepie stacjonarnym, a eksporty są aktualizowane tylko w dni robocze u niektórych hurtowników, przez co oferty mogą wisieć jako dostępne.
@robertoos188 Allegro zwróci Ci prowizję, jeżeli trzymasz co najmniej Dobry poziom jakości sprzedaży i zwrócisz pieniądze kupującemu przez Allegro Finanse - bez problemu.
Ja robię w takiej kolejności: jeżeli nie jestem w stanie zaproponować podobnego towaru lub innego w tej cenie (wliczając sytuacje, gdzie inny sklep takiego przedmiotu nie ma) natychmiast zwracam kupującemu kasę, wysyłam do niego wiadomość, anuluję zamówienie, po otrzymaniu maila z Allegro o zwrocie środków składam wniosek o zwrot prowizji.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Właśnie o to chodzi, przecież na allegro nie kończy się świat, jest jest **piiip**, facbook, i ktoś kupi z odbiorę osobistym i nie zdąży się anulować oferty i ktoś kupi, i co masz wtedy tracić kase na prowizji jak do transakcji nie doszło? też czytałem że najważniejsze jest aby zwrócić pieniądze przez Allegro Finanse
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@robertoos188 "ktoś kupi z odbiorę osobistym" - takiej wersji tego babola jeszcze nie widziałem, szacun🤣
Aż sobie dodam do zakładek.
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Nie znasz siem, to i nie widziałeś😂
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@Kasiulki2 Zazwyczaj w takich sytuacjach wklejam tego linka https://youtu.be/scXs4pvDYRI ale tutaj normalnie skisłę😁
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Dziwna ta dziewczyna - ciągle tylko "ommm, ommm, ommm". Mantruje czy jak?
Pomyślałam sobie, że jak jom obejrzem do końca, to bedem spała do środy, bo mantry mie usypiajom normalnie.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Osobiście widzę to tak:
- Allegro pobiera prowizję od sprzedaży, ustaloną procentowo w relacji do przychodu sprzedawcy; jeśli do sprzedaży nie doszło, a sprzedawca nie uzyskał przychodu (albo zwrócił całość, na jedno wychodzi), prowizja musi zostać zwrócona
- do dyscyplinowania sprzedawcy służą inne określone w regulaminie metody, a nie pobieranie opłat za sprzedaż, do której nie doszło
Postaraj się jednak, żeby to się zbyt często nie zdarzało. Pewien baaardzo duży sprzedawca stracił Smarta z identycznego powodu, więc nie ma przebacz 🙄
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
A jak składa się wniosek o zwrot prowizji to trzeba podać powód? Bo wcześniej trzeba było podać, jeżeli tak to jaki podać powód że np nie mogłem zrealizować zamówienia?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Obecnie nie trzeba, obecnie klikasz zwrot prowizji i jeśli masz dobrą reputację to już po kilku sekundach masz zwrot prowizji.