Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Nie rozumiem czemu moj temat zostal oznaczony jako spam... wrzucam jeszcze raz, moze jakis automat wychwycil screenshot jako zagrozenie czy cos.
dostałem dziś na portalu Allegro wiadomość od użytkownika o treści:
"Dzień dobry, złożyłem zamówienie na produkt "Przedni Shimano XTR BR-M9120 4 Tłoki / Radiatory" za pomocą opcji "Kup teraz", należy zapisać i zeskanować kod qr, aby potwierdzić zamówienie i otrzymać środki."
w kolejnej wiadomości załącza rzekomy screenshot z QR kodem do autoryzacji. Nigdzie w moim profilu nie mam informacji, ze ten przedmiot sie sprzedał. Proszę o interwencję i zainteresowanie się tematem pod kątem wysyłania takich QR kodów. Obstawiam, że QR kod odnosi sie do jakiejs strony wyłudzającej dane, lub majacej na celu pobranie szkodliwego oprogramowania.
Zdjęcie wysłane przez tego użytkownika moge przeslac do wgladu
@w_kiwi@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_
Dzień dobry @Client:47073372! Dziękuję za Twoje zgłoszenie! Zablokowaliśmy to konto. Zamazanie kodu nie jest konieczne, ale dziękuję, że pomyślałeś o bezpieczeństwie innych 🙂
Witam prosze o blokade konta hasei85
@MMOStock dziękuję za Twoje zgłoszenie! Zablokowaliśmy to konto.
@Defacz dziękuję za twoje zgłoszenie! Zabezpieczyliśmy to konto.
Kolejny do zablokowania
@lumppowraca Zabezpieczyliśmy to konto. Dziękuję za sygnał.
Podobna wiadomość do powyższych
Cześć, zgłaszam podobną sytuację.
Pozdrawiam
ja również zgłaszam ww. sytuację.
@Wieszakthc Z jakiego konta przyszła ta wiadomość?
@qurczaczek78 Dziękuję. Konto jest zablokowane.
Również mam ten sam problem: Dzień dobry, zamówienie "HP Elitepad USB HDMI VGA adaptery zestaw" opłacone przez kup teraz na aIIegroIocaInie" Co mam zrobić? Czy wiadomo gdzie się włamują? Czy zgłaszać to do administratora serwera poczty e-mail, tj. do wp.pl?
@Tomasz_Torun1 Ty tak serio? Przecież masz tu 70 stron na ten temat, może coś znajdziesz dla siebie co trzeba zrobić.
Dla ułatwienia: podaj login "kupującego" to moderatorki go zablokują @w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_
P.S. Operujecie na wysokich technologiach, a nie kumacie jak to działa? Nie klikaj w linki, bo mogą być pod napięciem 😉
Zgłosić można/wypada do CERTu i phishing@allegro.pl
serio,
może być i 1,5 tys. stron na ten temat, co nie zmienia faktu, że brak jest oficjalnej informacji skąd wyciekły dane. Gdzie się włamali: klientowi na konto, czy na serwer allegro?
Co to znaczy zablokowaliśmy konto? W taki sposób bezmyślnie można każdemu zablokować konto. W jaki sposób to później zrekompensują? Gdzie później zgłaszać żeby odblokowali? Do działu bezpieczeństwa? Kto tam siedzi: spece od zabezp[ieczeń IT, czy ciecie z grupą inwalidzką? A gdybym podał twoje konto? To dopiero byś miał pomylenie z pokręceniem. Serio ile czasu się będą jeszcze z tym pier....lić.
@Tomasz_Torun1 Naprawdę aż tak nie jarzysz? Przecież to proste: zakładają lewe konta, boty przeczesują Allegrolokalnie i automatycznie wysyłają maile tak spreparowane, aby "zachęcić" do określonego zachowania. Dzięki temu mają szansę przechwycić loginy i hasła do banku i "zaopiekować się" pieniędzmi takiego delikwenta, który nie był dostatecznie czujny. Gdzie tu wyciek danych? Przecież te oferty na AL są ogólnie dostępne, taka ich istota. Gdyby na samym koncie sprzedającego na Allegro pojawiła się fałszywa informacja, że produkt mu się sprzedał, to wtedy można byłoby mówić o włamaniu. Owszem włamują się i z tych przejętych kont wysyłają "zaproszenia" do kliknięcia w link /kod QR, i tu jest problem, stąd Allegro zaleca logowanie 2-stopniowe. Ale są też tacy, którzy wybierają takie hasła/PIN-y jak np. rok urodzenia św. Kingi.
"Co to znaczy zablokowaliśmy konto? W taki sposób bezmyślnie można każdemu zablokować konto." Bezmyślnie chyba to napisałeś ;-( Nie trzeba czytać aż 70(1500) stron, by się dowiedzieć, że każdy incydent sprawdzają zanim zablokują, więc nie ma obawy że ucierpi niewinny, a podając fałszywie do zablokowania narażasz się na odpowiedzialność karną.
Masz rację w tym, że trzeba coś z tym zrobić, bo takie ciągłe zgłaszanie i ręczne blokowanie jest wysoce nieefektywne. Mam pewne przemyślenia, ale nie na forum.
Czytając posty na tych 70. stronach i na wieeelu innych odnoszę wrażenie, że niektórzy sami się proszą o kłopoty nie rozeznając sytuacji. Jak się chce mieć wszystko podane na tacy to można się zdziwić 😉
pozdrAVIAm
Na jarzeniu się nie znam, ale sam potwierdziłeś, że to było włamanie: "Gdyby na samym koncie sprzedającego na Allegro pojawiła się fałszywa informacja, że produkt mu się sprzedał, to wtedy można byłoby mówić o włamaniu." Przecież załączyłem zrzut potwierdzający twoje wyobrażenie o włamaniu. Sprzedawca mi napisał, że ktoś mu się włamał i żeby niczego nie wysyłać. Teraz jarzysz, czy nadal snujesz fantazje o botach i nie wiadomo czym jeszcze? Skompilował się algorytm przyczynowo-skutkowy cxzy jeszcze nie zatrybiło.
Nie wiem czy wiesz, ale zrzuty widać (i słusznie) dopiero po zatwierdzeniu przez moderację @w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_ .
Gdzie w pierwszym poście było o mailu od sprzedawcy? Odniosłem się do tego postu, ukazując jedynie możliwe sytuacje, jak widać słusznie. Szkoda, że nie ma kontaktu bezpośrednio z pracownikami Allegro, bo można byłoby szybciej wyjaśnić problemy opisywane często dość enigmatycznie. Niestety musieli by sporo osób zatrudnić w obsłudze klienta, a to są coraz większe koszty.
Właściwie to nie ma problemu, wszystko jest ok. Mają robić jakieś opryski na te tzw. boty. Ja się nie znam. Za moich czasów jeszcze tego nie było, ani na wykładach, ani na ćwiczeniach. Jedynie bawiliśmy się wiresharkiem.