anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

rękojma

diuna24_pl
#8 Zapaleniec#

Dzień Dobry, Klient kupił w październiku 2020r  koc 100% wełniany. Teraz w kwietniu, po używaniu w zimie po 1/2 roku, twierdzi że nie jest gruby i ciepły. ( opis na aukcji informował że koc jest gruby i ciepły - pozytywne opinie i zadowolenie innych klientów potwierdzają to).  Koc ma faktycznie wysoką gramaturę i jest ciepły. 

Prawnik allegro zasugerował klientowi trzy rozwiązania 

"W przypadku niezgodności towaru z opisem kupująca może złożyć do sprzedającego reklamację z tytułu rękojmi i zażądać jednego z czterech działań: - odstąpienia od umowy – o ile wada jest istotna; - obniżenia ceny; - wymiany towaru na nowy; - naprawy towaru. Wybór żądania zależy od kupującej. Sprzedający może odrzucić dwa pierwsze roszczenia, jeśli jest w stanie przedmiot niezwłocznie naprawić lub wymienić. Sprzedający ma obowiązek rozpatrzenia reklamacji w ciągu 14 dni. Jeśli tego nie zrobi, reklamację uznaje się za zasadną. W przypadku pozytywnego jej rozpatrzenia jest on zobowiązany do zwrotu kosztów towaru wraz z wszystkimi kosztami przesyłek, jakie poniosła kupująca." 

Klientka w rozpoczętej dyskusji chce obniżenia ceny

Moje pytanie jest: czy subiektywne odczucia są podstawą do uznania reklamacji/rękojmi? ( chodzi o odczucie ciepła) - to jest indywidualne odczucie a nie występująca wada koca?

Poradźcie proszę jak dalej postępować. Myślę, że klient nie jest całkiem uczciwy i chce wyłudzić pieniądze

dziękuję za pomoc ( przedstawiciel firmy)

oznacz moderatorów
25 ODPOWIEDZI 25

_Likos_
#21 Demiurg#

@diuna24_pl  reklamować klient może wszystko. Takie prawo klienta.

Obowiązkiem sprzedawcy jest rozpatrzeć reklamacje. Prawem sprzedawcy jest ją odrzucic jeśli ta jest bezzasadna.

 

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

diuna24_pl Rozumiem Cię , ale na allegro to coraz częstsze kwiatki . Jeśli chcesz się borykać z negatywną oceną , nierozwiązaną dyskusją to odmów . Klient złoży wniosek do POK i odszkodowanie otrzyma , a Tobie wystawi allegro rachunek . Zaproponuj rozsądną rekompensatę i walnij kliena na CL . Takie sytuacje niestety musisz ująć w swojej marży bo niestety problem się nasila . . To moje zdanie , a zrobisz po swojemu .

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@diuna24_pl Oczywiście musisz rozpatrzyć reklamację, masz podstawy że koc spełnia swoje cele, odrzuć reklamacje. Z pewnością cokolwiek zrobisz i tak się spodziewaj że nie"dogodzisz" klientowi. Zasadne rozpatrzenie i odrzucenie, a nawet rekompensata dla klienta z POK nie musi wiązać się z restrykcjami dla ciebie. CL lista istnieje w zakładkach na Allegro, czyli "należy" jej używać.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@LEW433 Nie "należy jej używać", bo może to stanowić wykroczenie. Można jej używać w uzasadnionych przypadkach, ale nie ty decydujesz, czy ten przypadek jest uzasadniony. Nie zachęcaj też do odrzucenia reklamacji, bo możesz tym wyrządzić krzywdę sprzedawcy.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Nie muszę się z tobą zgadzać, ale bardzo dziękuje za twoją troskę i pamięć, życzę spokojnego weekendu.😁

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@diuna24_pl Tak, są podstawą, podobnie jak Twoje subiektywne odczucia, gdy twierdzisz w opisie, że koc jest ciepły. Reklamację trzeba rozpatrzyć i uznać lub odrzucić. Po odrzuceniu, skoro już jest otwarta Dyskusja, możesz się spodziewać wsparcia, jakiego Allegro udzieli kupującemu, choć oczywiście nie ma obowiązku uznania reklamacji. Kupujący może otrzymać rekompensatę z POK, a to może (nie musi) wiązać się z ograniczeniami nałożonymi na konto. Nie słuchaj bezmyślnej rady powyżej o wciągnięciu kupującego na czarną listę z powodu złożenia reklamacji, bo może to stanowić wykroczenie.

oznacz moderatorów

Nad_Pilica
#12 Orędownik#

@xyz96

Chyba że wciągnięcie na CL ma uchronić kupującego przed ponownym nabyciem cienkiego i zimnego koca i uchronić go przed zamarznięciem. 

oznacz moderatorów

mwmonety
#21 Demiurg#

Przepisy pozwalają klientom kupić taki kocyk na zimę ,przeleżeć pod nim do wiosny ,wymyślić jakiś śmieszny powód aby wyciągnąć od sprzedawcy kasę na nowy i tak można każdą zimę przeleżeć pod nowym kocem małym kosztem.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@Nad_Pilica Ten kupujący sam by sobie dodał tego sprzedawcę do swojej czarnej listy, ale nie ma czarnej listy sprzedawców. Nie zmienia to faktu, że nieuzasadniona odmowa sprzedaży może stanowić wykroczenie.

oznacz moderatorów

Nad_Pilica
#12 Orędownik#

@xyz96

Na podstawie tego PRL-owskiego przepisu mającemu zapobiegać sprzedaży spod lady i od zaplecza?

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@Nad_Pilica Tak, na podstawie tego przepisu, który obowiązuje. Ja wiem, że sprzedawcy pewnych przepisów próbują nie uznawać, tych, które działają na ich niekorzyść.

Oprócz tego jest jeszcze art, 32 Ustawy konsumenckiej, kiedy kupującemu należy się zwrot wpłaty już po okazaniu dowodu odesłania rzeczy. Drugim przykładem jest wyrok sądu, zgodnie z którym sprzedawca pokrywa też koszt nieuznanej reklamacji.

https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zaawansowani-sprzedawcy/niezasadna-reklamacja-a-koszty-transportu/...

oznacz moderatorów

diuna24_pl
#8 Zapaleniec#

Pytanie, czy reklamacja jest zasadna, jeżeli chodzi o "ciepłość" koca , skoro klient nakrywał się nim przez całą zimę i jakoś nie zorientował się, że jest mu zimno pod nim? 

Czy POK może bez kontaktu/konsultacji ze mną uznać reklamację i  wypłacić klientowi rekompensatę?  

Pewnie pociągnę wątek dalej jak tylko Allegro ponownie wtrąci się do dyskusji.

wielkie dzięki za pomoc.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@diuna24_pl Odpowiedź, może mu być teraz zimno ale dlatego że wyłączył ogrzewanie. A poważnie, każda ocena jest tu subiektywna.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@diuna24_pl A skąd wiesz, że się nakrywał? Napisał Ci w reklamacji, że używał koca, który był ciepły i nagle przestał taki być?

Tak, POK może wypłacić rekompensatę bez żadnych konsultacji z Tobą.

oznacz moderatorów

diuna24_pl
#8 Zapaleniec#

Nie, oczywiście że nie napisał, że się nakrywał zimą. Pewnie go wyciągnął na wiosnę z szafy pełnej naftaliny, po to aby zdenerwować jednego z wielu sprzedających na allegro 😉

Dzięki, będziemy w kontakcie  🙂

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

diuna24_pl a teraz weź głęboki oddech , odpręż się ,, JURTO MAJÓWKA .... HURAAAAA ,, ,  to epizod jest duuużo fajnych klientów . 

Klienta na CL ,zalóż sobie teczkę z dokumentacją / warunek bez danych osobowych !!! /  Klient ma prawo , ale w granicach  przyzwoitości .

oznacz moderatorów

diuna24_pl
#8 Zapaleniec#

A jednak klienta napisała, że używała go zimą, ( od X-IV) 

"Nie proponuję zwrotu czy wymiany skoro go uzywalam ale oczekuje rekompensaty. Wyszlam naprzeciw Panstwu."

oznacz moderatorów

mwmonety
#21 Demiurg#

@diuna24_pl Widzisz wszystko może by było dobrze jak byś dla takich specyficznych klientek podał w opisie aukcji do jakiej temperatury ją ten kocyk ogrzeje .Klientce się znudził a może piesek na nim spał a teraz by chciała zwrotu części kosztów by na jakiejś promocji zakupić nowy .

oznacz moderatorów

DECO-MASTER
#15 Entuzjasta#

xyz96

"możesz się spodziewać wsparcia, jakiego Allegro udzieli kupującemu"

"Kupujący może otrzymać rekompensatę z POK"

Witamy ponownie pracownika Allegro 😀

Może jakieś wsparcie dla sprzedającego? Hę?

Czarną listę to sobie wsadź w czarną ......

oznacz moderatorów