anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Reklamacja towaru

domicar1
#8 Zapaleniec#

Klient załozyl dyskusje,  że towar uszkodzony i po odesłaniu do nas sprawdziliśmy iż jest w pełni sprawny. Co w takiej sytuacji ?

oznacz moderatorów
24 ODPOWIEDZI 24

br.
#21 Demiurg#

@az1rael  W porządku,  prywatny nie musi wiedzieć co sprzedaje,  ale poniósł koszty swojej niewiedzy bo musiał wydać kasę na serwis  żeby dowiedzieć się co naprawdę sprzedał.

Tak naprawdę to tylko sąd może zdecydować kto ma tutaj rację. Ja tylko starałem się wykazać racje  stron.

oznacz moderatorów

domicar1
#8 Zapaleniec#

Cześć była sprawna i mieliśmy na jej temat wiedzę , że do chwili demontażu było wszystko ok. Jest to towar uzywany w dodatku elektronika co w każdej chwili może ulec uszkodzeniu. Jako że było wszystko ok i tłumaczenie kupujacego było że nie to kupił a spór założył,że towar uszkodzony postanowiliśmy sprawdzić jeszcze raz stan części 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

To piszesz w dyskusji że jest sprawna, odrzucasz reklamacje i odsyłasz, Allegro nic z tym nie zrobi, nawet jakby przyznało rekompensatę to nie powinniście ponieś "kary" z tego tytułu.

oznacz moderatorów

domicar1
#8 Zapaleniec#

Śmieszne to co czytam. Czyli sprzedając długopis muszę informować kupujacego że jak chce pisać musi go włączyć. Lub żarówkę żeby świeciła trzeba podłączyć do prądu 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@domicar1 zrobilem taką małą analizę i wynika mi z tego kilka faktów

1 jako osoba prywatna sprzedałeś więc obowiązuje cię kc a nie ustawa konsumencka więc kupujący nie jest konsumentem i nie chronia go zapisy ustawy konsumenckiej

2 w orzecznictwie pisze ze uokik jest na stanowisku że wszelkie koszty związane z postepowaniem reklamacyjnym ponosi sprzedawca ale uwaga firma w myśl ustawy konsumenckiej niemniej sa wyroki ze sąd jasno stwierdził że zapisy te odnosza sie towaru reklamowanego uszkodzonego a nie sprawnego i konsumenta wysłał na drzewo banany prostować co ważniejsze powolał się na zapic 561 3 i 4 kc tu masz link może trzebaby zajrzec do tych wyroków co są w linku https://prokonsumencki.pl/reklamacja-towaru-2/kto-ponosi-koszty-nieuzasadnionej-reklamacji-towaru/ jak wyglądała ta sytuacja

3 moim zdaniem skoro obowiązuje kc to masz prawo oczekiwać zwrotu kosztów ekspertyzy ale tu pies pogrzebany pytanie jak ty te koszty zrobiłeś bo jeśli ty sprzedajesz jako osoba prywatna a prowadzisz działalność gospodarczą związana z częściami samochodowymi to cię allegro z kupującym ukrzyżują tzn sprzedajesz części jako prywatny a robisz w hurtowni motoryzacyjnej ok nie do udiwodnienia że masz kompetencje mechanika ale jak sprzedajesz jako prywatny a prowadzisz warsztat samochodowy i ten koszt sprawdzenia to sa koszty roboczogodzin jakie poniosleś tutaj jako firma za wmontowanie sprawdzenie i wymontowanie i wyślesz kupującemu fakturę na swoją firme to ci nogi z zadu allegro z kupującym powyrywa. Ale myślę że koszt ekspertyzy z firmy zewnetrznej bylby jak najbardziej zasadny do wytoczenia powództwa w sądzie cywilnym i tu też jak w sądzie wyjdzie że ty masz kompetencje w sprawie towaru bo jestes mechanikiem masz hurtownię części etc to przewalisz rozprawę

oznacz moderatorów