anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

reklamacja

StylesDigger
#8 Zapaleniec#

Witam, mam problem, jestem osobą prywatną i osobie prywatnej sprzedałam nowe buty. Po trzech miesiącach osoba zgłasza się do mnie ze zdjęciem jednego buta który jej pękł na środku, ze zdjęcie można wywnioskować że był gdzieś o cos zahaczony i dlatego pękł. Na mojej aukcji miałam zaznaczoną opcję 1 rok reklamacji. Co ja mam zrobić w tym wypadku?

oznacz moderatorów
70 ODPOWIEDZI 70

ko_alka
Moderatorka
Moderatorka

@StylesDigger Zgodnie z prawem reklamację musisz przyjąć i rozpatrzyć — a następnie wydać decyzję reklamacyjną z uzasadnieniem 🙂 

Ola
Moderatorka

  _____________
  Wypełnij ankietę i daj znać, co myślisz o Allegro Gadane! 🙂
oznacz moderatorów

StylesDigger
#8 Zapaleniec#

Czyli przyjąć obuwie, zanieść np do szewca, który i tak tego nie naprawi. A opinia może być moja?

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@StylesDigger To rozpatrz reklamację i podejmij decyzję, możesz kazać odesłać buty w celu rozpatrzenia reklamacji, masz 14dni na jej rozpatrzenie,

oznacz moderatorów

StylesDigger
#8 Zapaleniec#

Ale czy moja prywatna odpowiedź, tez się będzie liczyła, czy muszę je pokazać np u szewca. Mowa tu o butach tekstylnych, guma i materiał.

oznacz moderatorów

ko_alka
Moderatorka
Moderatorka

@StylesDigger Możesz wydać swoją decyzję a jeśli sytuacja tego będzie wymagała, będziesz mógł powołać się na dalszą ekspertyzę 

Ola
Moderatorka

  _____________
  Wypełnij ankietę i daj znać, co myślisz o Allegro Gadane! 🙂
oznacz moderatorów

StylesDigger
#8 Zapaleniec#

Dziękuję i pozdrawiam.

oznacz moderatorów

StylesDigger
#8 Zapaleniec#

Mam jeszcze jedno pytanie, w jaki sposób mam dostarczyć reklamację kupującej, czy ma to być list, czy wystarczy podpiąć np. "w Dyskusji" ?

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

W dyskusji. Jak tam się nie wypowiesz to zadziała Allegro.

oznacz moderatorów

Client:44052296
#21 Demiurg#

@StylesDigger na pewno musisz w dyskusji zamieścić ale i też możesz na piśmie 

oznacz moderatorów

StylesDigger
#8 Zapaleniec#

Dziękuję i pozdrawiam

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@StylesDigger w dowolny sposób na tzw nośniku trwalym także elektronicznym np mail, w formie najlepiej dokumentu tekstowego do pobrania. Napisz odpowiedź reklamacyjną w dyskusji i wyślij też w formie załącznika przez panel wiadomości allegro

oznacz moderatorów

StylesDigger
#8 Zapaleniec#

Witam ponownie, dziękuję za dotychczasowe rady, ale chcę jeszcze dopytać.

Wczoraj wysłałam odpowiedź reklamacyjną do Kupującej, gdzie po jakiejś chwili Ona też mi odesłała odpowiedź do mojej reklamacji z którą się nie zgadza. Nadmienię tylko, że buty które użytkowała są tak zniszczone, że ja w pierwszym momencie ich nie rozpoznałam, materiał wierzchni jest poszarpany, sznurówki jakby pogryzione, a co najważniejsze i to Kupująca reklamuje, to pęknięta podeszwa, która wygląda jakby była rozerwana o COŚ, do tego zmieniła kolor na inny /była szara, jest żółta/. Co ja mam zrobić w tej sytuacji, proszę o jakąś pomoc.

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@StylesDigger  A czy nie masz przypadkiem innych butów, używanych o tym samym rozmiarze?

Reklamację można rozwiązać oferując kupującemu inny produkt niekoniecznie nowy lecz  nadający się do użytku. Wystarczy jesli buty będą miały całą  podeszwę,  mogą być tak samo zniszczone, wiadomo były używane.

Tylko problem bo jeśli kupujący zniszczy również te zastępcze buty to trzeba będzie oddać mu pieniądze jak za nowe, albo od razu napisać że nie udzielasz dalszej rękojmi.

Najlepiej zrób zdjęcia tych odesłanych butów zwłaszcza tych pęknięć  i napisz że uszkodzenie mechaniczne spowodowane nadmierną i niewłaściwą eksploatacją.  Buty są do chodzenia nie do kopania.

Na przyszłość masz szkolenie z obsługi tak zwanych roszczeniowych klientów.  Lepiej wyrzucić do śmieci niż sprzedać na Allegro.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Uszkodzenia mechaniczne nie podlegają reklamacji sa wynikiem nieprawidlowego użytkowania produktu. Druga rzecz jak można wymienić kolor podeszwy moze ona nie te buty reklamuje co kupiła od ciebie? Nic nie musisz robic odrzuciłas to odrzuciłaś niech składa pozew do sądu

oznacz moderatorów

mikeza
#20 Guru#

@StylesDigger Ty jako sprzedawca masz prawo wydać decyzję reklamacyjną, kupujący ma prawo ją zaakceptować lub nie. Tyle w temacie. Jeśli obuwie jest faktycznie w takim kiepskim stanie to nie ma on podstaw do tego, żeby stwierdzić iż była to jakaś ukryta wada fabryczna, buty zostały po prostu zniszczone przez zbyt intensywne użytkowanie, lub użytkowanie niezgodnie z przeznaczeniem.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

StylesDigger
#8 Zapaleniec#

Super, dziękuję WAM wszystkim za dobre pomysły i świetne rady. Ja w temacie zrobiłam praktycznie wszystko. Nie wiem czy mam jeszcze raz Kupującej odpowiadać na jej reklamację, czy to zostawić. Czekam jeszcze na odpowiedź od pracownika Allegro który nadzoruje dyskusję i chciałabym żeby ja zakończył. Pierwszy raz spotkałam się z taką sytuacją. Nie wspomnę, że Kupująca to bezczelna Baba. Serio buty są tak zniszczone, nie wiem zmoczone, sprane, a do tego ta podeszwa. Ach szkoda nerw.

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@StylesDigger  w dyskusji zawsze odpowiadac. Zachowanie sprzedającego w dyskusji ma wpływ na decyzje allegro o ewentualnej wypłacie AP oraz  potem ściąganiu od sprzedającego lub nie.

Jeśłi wydałaś decyzje to wystarczy napisac że ją podtrzymujesz, natomiast na wpis kupującego w dyskuji zawsze nalezy odpowiadać . To istotne

oznacz moderatorów

StylesDigger
#8 Zapaleniec#

Rozumiem, dziękuję za radę.

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@StylesDigger @Pamiętaj tylko że odpowiadać trzeba na dosłownie każdą wiadomość.

Nawet jeśli kupujący wyśle „ . ” to musisz na to odpisać 🙂

oznacz moderatorów