anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Rozliczenie kosztu wysyłki na zasadach ogólnych - przychód podatkowy

ter121b
#7 Wielbiciel#

Witam.

Jestem sezonowym mikro przedsiębiorcą na zasadach ogólnych, nie vatowiec.

Od miesiąca prowadzę sprzedaż na Allegro bez SMART (nie mam możliwości włączenia - brak punktów odbioru w okolicy)  Do wysyłki paczek używam Allegro InPost Paczkomat i Allegro InPost Kurier.

W związku z tym mam kilka pytań: 

Czy Allegro jest pośrednikiem/stroną w wysyłkach paczek Allegro InPost ?

Czy taki zapis na aukcji spowoduje że nie powstanie przychód podatkowy ?

"w regulaminie sprzedaży wysyłkowej towarów znajduje się zastrzeżenie, że kupujący udziela sprzedającemu w chwili zakupu pełnomocnictwa na jednorazowe zawarcie umowy z firmą realizującą odpłatną dostawę zamówienia na nadanie przesyłki w imieniu i na rzecz kupującego"

Przepraszam że tak bez składu i ładu ale jestem w tym zielony, proszę o wyrozumiałość.

oznacz moderatorów
21 ODPOWIEDZI 21

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@ter121b jako Allegro nie udzielamy porad księgowych, więc najlepiej, abyś zadał te pytania osobie, która zajmuje się księgowością. 
Allegro nie jest stroną transakcji, więc kwestia wysyłek jest pomiędzy sprzedającym a kupującym. 

Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów

ter121b
#7 Wielbiciel#

Dziękuję za odpowiedz na moje pytanie czy Allegro jest stroną (dziwne że nie jesteście skoro to Wasz cennik jest ustawiony do wysyłki paczek)

Dopiero teraz mogę zadać takie pytanie do księgowej ale poczekam na społeczność.

oznacz moderatorów

FHRW
#8 Zapaleniec#

Jeżeli Allegro nie jest stroną transakcji, to dlaczego jako sprzedający potrzebuję pełnomocnictwa od Allegro w sprawie ewentualnych reklamacji z częścią przewoźników? Gdyby Allegro nie było stroną, to bym takowego pełnomocnictwa nie potrzebował.

oznacz moderatorów

KIKOPIKO
#10 Popularyzator#