Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Sprzedałem przedmiot za pobraniem, poniosłem koszt pobrania około 14zł, inpost podjął dwukrotnie próbę dostarczenia przesyłki do paczkomatu. Kupujący nie odebrał przesyłki w wyznaczonym czasie, teraz ona wraca do mnie. Jak odzyskać koszty - stratę którą poniosłem ?
1944d7e0-74b8-11ed-a2e5-978c07a64820
Dodam, że kupujący nie podjął żadnego kontaktu w kwestii zakupu ani też zwrotu.
Koszty wysyłki trudno odzyskać, zwrot prowizji odzyskasz.
@madbrother W takiej sytuacji, możesz ubiegać o zwrot prowizji, więc w tym celu:
Przy wybranej ofercie kliknij menu Akcje, a następnie wybierz Zwrot prowizji.
Zaznacz produkty, które kupujący zwrócił z danego zamówienia.
Czyli ochrona Allegro działa w jedną stronę ? Oraz allegro nie widzi w tym problemu ? Nie ma nawet opcji utworzenia sporu w drugą stronę aby Allegro zajęło stronę podczas mediacji i dochodzenia kosztów.
@madbrother w zasadzie mozesz pozwać do Sądu kupującego o zwrot kosztów.
Albo jak wiekszosc odpuscisz sobie temat i kupujacy dalej bedzie rżnąć innych sprzedajacych.
@madbrother jak widzisz allegro całkowicie ignoruje fakt, że kupujący nie wykonał umowy
oraz nie odstąpił od umowy
ochrona allegro całkowicie ignoruje takie sytuacje
kiedyś serwis próbował coś robić w tym temacie ale ponieważ robił to ignorując ustawę konsumencką to uokik ukarał allegro za takie praktyki
więc teraz Allegro nic nie robi
@_HolaOla_ w zasadzie caly temat dotyczył sposobu na odzyskanie pieniedzy za przesylki. Sprzedawca nic nie wspominał o zwrocie prowizji.
inpost podjął dwukrotnie próbę dostarczenia przesyłki do paczkomatu
A to ciekawe, i co paczkomat nie odebrał 😄
A tak serio, wezwij kupującego do zwrotu za wysyłkę i powrót, przedsądowe wezwanie do zapłaty za przesyłki + możesz zmusić do odebrania towaru bo tak naprawdę dalej należy do kupującego, potem sprawa w sądzie i się nauczy jeden z drugim 😄
zapomnij o odzyskaniu kosztów wysyłki. Możesz go postraszyć ale wątpie aby zwrocił. Jedyne co możesz zrobić to go zablokować na czarnej liście aby znowu nie zalicytował innego przedmiotu.
Dobra jeszcze jedno mnie trapi, skoro klient nie odebrał paczki z paczkomatu i nie zapłacił za niego, to może dokonać zwrotu i jak długo ? Czyli według smart zrezygnować z przedmiotu
Właściwie nieodebranie przedmiotu nie jest równoznaczne ze zwrotem.
@ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_
może chociaż przekażecie pacjenta do tego słynnego "działu bezpieczeństwa" żeby sprawdzili, czy nie bawi się tak regularnie?
Potrzebuje możliwości aby kupujący nie mógł zgodnie z zasadami smart odstąpić od zakupu mimo jego nieodebrania w kwestii prawnej
to jest własnie allegro, witaj w klubie (chociaż ja już to nie sprzedaje od jakiegoś czasu jak mi zablokowali wypłate środków żądając zdjęcia dowodu z peselem i innymi danymi, odpuściłem sobie). Jeśli sprzedałeś to na zwyklym allegro to mało tego że straciłeś pieniądze na wysyłke to jeszcze jak bedziesz naciskał i pisał do niego to sie wkurzy i dostaniesz negatywny komentarz -to jest własnie allegro! a Ty jako sprzedawce nie możesz mu wystawić komentarza tak pozmieniali wszystko na korzyść kupujacych. Dlatego ja jak jeszcze sprzedawałem od czasu coś to nigdy nie wysyłałem za pobraniem ani nawet smartem bo jak ustawisz wysyłke smart to kupujący ma darmowy zwrot i np. jeden ten sam przedmiot sprzedałem dwa razy i obydwaj mi zwrócili w ciągu 10dni bo tak bez podania przyczyny, a przedmiot był sprawny i do tej pory u mnie działa, mialem tego dosyć! Teraz widze że dużo sprzedawców nie wystawia smart aby nie mieć zwrotów, a koszt wysyłki wpisują 25zł nawet, bo wtedy odechciewa sie odsyłać spowrotem bo za drogo wychodzi -za wysylke 25zł +odesłanie więc nie odsylają bo nie kalkuluje sie im.
Z tym negatywem się nie zgodzę, jeśli nie było w tym mojej winy to mogę zgłosić do allegro o usunięcie negatywa, raz miałem taką sytuację i został usunięty. Po kontakcie z kupującym polubownej próbie rozwiązania problemu dostałem zwrot na konto kosztów, ale nie musiało się to tak skończyć. Pani powiedziała że miała problem z płatnością kartą bo jej bank nie istnieje na liście. Ogólnie widzę od jakiegoś czasu, że kupujący mają problemy z płatnościami jako nie dokończone ja przez to tracę klientów i mam więcej pracy przytym bo muszę się kontaktować i wyjaśniać aby nie blokować towaru