anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Sprzedaż grupowa

MAMY ROZWIĄZANIE!
mczerwinski3
#8 Zapaleniec#

Dzień dobry. 

Podczas choroby - mając mnóstwo czasu postanowiłem przetrzepać całą piwnicę i wystawić na Allegro wszystko, co niepotrzebne. Plan pierwotny był taki, żeby to wszystko wyrzucić na śmietnik ale choroba nie pozwalała mi na chodzenie 🙂 Tak czy inaczej - na sprzedaży staroci uzyskałem już około 9000zł. Wiem, że spełnia to założenia sprzedaży okazjonalnej - wszystko starsze niż pół roku i wszystko sprzedawane poniżej kwoty zakupu, wszystko też moje własne.

Ale pomyślałem pójść dalej - jestem nauczycielem, chciałbym od dzieciaków za zgodą rodziców zebrać niepotrzebne graty, z których te dzieci już wyrosły, prace plastyczne itp i wystawić to na aukcji - pieniądze ze sprzedaży oczywiście na dofinansowanie wycieczek itp. Dzieci uczyłyby się pakować, nadawać itp. I to pytanie - czy taka sytuacja wymaga opłaty podatku? Oczywiście każdy rodzic mógłby założyć konto i wtedy byłaby to sprzedaż okazjonalna, ale to organizacyjnie byłoby bardzo trudne, najlepiej, żeby to było jedno konto. I idąc dalej - gdyby dochód był nastawiony na cele społeczne (np. dofinansowanie akcji społecznej) to czy można taką informację zawrzeć w ogłoszeniu, czy jest jakiś zapis tego zabraniający? Jak najlepiej w takich działaniach się zorganizować?

 

oznacz moderatorów
5 ODPOWIEDZI 5
br.
#21 Demiurg#

@mczerwinski3  Prawdopodobnie rozwiązaniem dla tego pomysłu byłaby fundacja, fundacja przyjmuje dary a następnie dokonuje sprzedazy. Ale to już  działalność  zorganizowana, konieczne prowadzenia księgowości, sprawozdań   itp...  

Jednoosobowo  nie możesz  legalnie tego prowadzić, powinieneś zarejestrować działaność,  odprowadzać podatki, ZUS,  narażasz się  przy okazji na  rózne dziwne zarzuty ...

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

US może się zainteresować!

oznacz moderatorów
mczerwinski3
#8 Zapaleniec#