Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam serdecznie.
Postanowiłam napisać bo nerwy mi dziś puściły. Czy tylko ja odnoszę wrażenie że sprzedawcy na Allegro muszą być ''na bacznośc'' i dawać się pomiatać pracownikom Allegro i kupującym?? Kilka lat temu prowadziłam sklep internetowy, głownie na Allegro - było OK. Natomiast to co teraz się tutaj wyrabia to jest jakiś DRAMAT!
Rozkapryszeni Kupujący, nie podoba im się papierek w którym przyszła paczka i buchh - dyskusja. Albo Ci co nie doczytują aukcji...to jest zgroza. Ja już nie wiem w jakim jezyku i jak wielką czcionką pisać żeby ludzie dokładnie i ze zrozumieniem czytali.
Sprzedawca nie ma pola w ogóle do obrony - w razie zgłoszenia od kupującego jest traktowany jak złodziejski intruz.
Moje trzy dzisiejsze sytuacje które wyprowadziły mnie z równowagi.
1. 16 marca wystawiłam aukcję - Pani dokonała zakupu tego samego dnia ok. godz. 19.00 - na DRUGI DZIEŃ o tej samej godzinie zgłosiła dyskusję że nie otrzymała towaru!! - reakcja allegro - blokada konta!!!! Mądry pracownik mądrze się wypowiedział o blokadzie itd ale nie sprawdził poza tym nic! Kiedy był zakup, tym bardziej że czas wysyłki był podany dni robcze- co domniemam kupująca ominęła. Nerwy zszargane, sprawa wyjaśniona jest ok. Zdjęta blokada.
2. Pan zamawia towar 16 marca. Wysyłka zaplanowana była na 18.03 (była taka informacja na aukcji), kurier niestety nie odebrał ode mnie paczki w tym dniu - grzecznie napisałam do Klienta , wyjaśniłam sytuację - przerosiłam i zapytałam czy zwrócić pieniądze czy wysłać jutro 19 marca - w odpowiedzi zwrotnej usłysząłam "proszę wysłać jutro". Tak zrobiłam. 9 marca nadałam paczkę już osobiście w paczkomacie - 20 marca Klient zakłada dyskusję że nie otrzymał towaru - reakcja Allegro - blokada !! Po 2 dniach i moich prośbach mądry pracowniczek Allegro sprawdza numer przesyłki (którą kupujący też miał), odpisuje w dyskusji że widzi że paczka jest w drodze i zachęta do zakończenia dyskusji - dyskusja się kończy, jest Ok.
Ale dziś przecież trzeba uprzykrzyć życie komuś i ta dam! Ten sam Pan znowu zakłada dyskusję że nie otrzymał paczki!!!!! Reakcja Allegro - bezcenna-blokada- bo po co się pofatygować i sprawdzić że PACZKA OD 24 MARCA LEŻY NIEODEBRANA W PACZKOMACIE!!!!!
sytuacja nr 3 - chyba HIT. Pan zamówiła maseczki - było zdjęcie , był dokładny opis - po 2 dniach od odebrania przesyłki Pani stwierdza ze ona jednak nie takie chciała i chce je zwrócić -WTF??!!
Napisałam do Allegro z prośbą o kopie aukcji (bo ta została usunięta) i poinformowałam kupującą jeszcze poza dyskusją przez Allegro że po.1 takich produktów się nie zwraca, skąd ja wiem czy to nie było wymacane rękami, przymierzane itd - to już nie jest materiał higieniczny i nadaje się do śmieci.
Po drugie poinformowałam ją że od 3 dni czekam na info od Allegro z opisem usunietej aukcji - jeżeli okaże się że było w opisie i na zdjeciu filtr FFP1 a nie FFP2 jak chciała kupująca to nie przyjmę zwrotu bo to nie moja wina - a że mam szkic tej aukcji wiem w 100 % że otrzymała to co było opisane w aukcji.
Efektem czego dziś owa szanowna Pani zgłosiła dyskusję i ta dam! reakcja Allegro - blokada!!
Nigdy, prze nigdy nie pamiętam żeby Allegro stanęło po stronie sprzedawcy. Kupujący piernie albo nie spodoba mu się taśma klejąca na opakowaniu z wysyłki i cyk - dyskusja i koniec.
Rozumiem że Sprzedający sa różni i zdarzały się na pewno oszustwa itd ale na litość boską nie wrzucajmy wszystkich do jednego wora!!! Kupujący też potrafią kombinować, wymyślać, naciągać itd.
Pracownicy Allegro mają dostęp do informacji czy przesyłka była nadana,czy opłącona itd - żaden się nie pofatyguje żeby to sprawdzić tylko od razu blokada i ich formułki ze kupjący ma prawo do ..... ..... ... ble ble ble. A Sprzedający? Do czego ma prawo?
Poradźcie proszę czy wy też macie takie problemy i sytuacje i jak sobie z nimi radzicie bo już dziś nerwy puściły.... :((((((
prowizja od sprzedaży+ promocja , czyli (darmowe wyróżnienie)=prowizja od przedmiotu wyróżnionego ----promocja darmowa za którą płacisz;))płacisz jak sprzedaż.
chcesz sie promować rób to i płać jeszcze wiecej nie jest to wtedy 10% czy nawet 15 % lub 20% jak podliczysz bilans pod koniec miesiąc i dodasz jeszcze przedmiot do strefy okazji zapłacisz kolejne tzw. dodatkowe darmowe promocje (dniowe i za sprzedaż)tak może wyjść i 30 % dla allegro.CZRODZIEJE PROMOCJI;))
@auto-dekoracje Miejscem na podzieleniem się swoimi odczuciami, sugestiami i sprzeciwami jest właśnie zakładka Zgłoś swój pomysł na Gadane. Serdecznie zachęcam Cię do aktywnego uczestnictwa na naszym forum. Przekazujemy Wasze głosy do odpowiednich zespołów, które zajmują się daną kwestią na Allegro. Zrealizowaliśmy wspólnie już 174 pomysłów od członków Społeczności.
Każdorazowo możesz nam zgłaszać sprawy, co do których nie masz pewności lub chciałabyś coś skonsultować. Zweryfikujemy dla Ciebie komentarz, co do którego masz podejrzenia niezgodności z regulaminem.
Zgadzam się - świat, w którym każdy zna podstawowe zasady bezpiecznych zakupów byłby bardzo dobrym miejscem, jednak w tym momencie wyłącznie utopijnym. Udostępniamy kupującym możliwość skontaktowania się ze sprzedającym za pomocą przycisku "Pytanie do sprzedającego". Dodam, że wielu sprzedających wyraziło swoje zadowolenie z tej zmiany, ponieważ kupujący nie dzwonią w ich wolnym czasie. Wprowadziliśmy też Allinę czatbota, czyli automatyczne odpowiedzi na proste i powtarzające się pytania od kupujących, na które można odpowiedzieć na podstawie informacji w naszym systemie. W założeniu sprzedający są zadowoleni, ponieważ trafia do nich mniej prostych pytań, a klienci niemal natychmiast otrzymują odpowiedzi. O działaniu automatycznych odpowiedzi możesz przeczytać tutaj: https://allegro.pl/pomoc/dla-sprzedajacych/dane-i-ustawienia-konta/jak-dzialaja-automatyczne-odpowie...
Według naszych badań produkty na jednolitym tle lepiej prezentują się wśród wyników wyszukiwania. Zdjęcie miniaturki ma wyeksponować produkt. Rozumiem, że może być to kłopotliwe, ale widzę, że świetnie sobie z tym radzisz.
Zachęcam Cię do śledzenia kursów i webinarów prowadzonych przez Ekspertów Allegro. Przejrzyj ofertę Akademii i wybierz coś dla siebie. Na webinarach masz możliwość zadania pytania na chacie: https://allegro.pl/akademia
Dzięki, właśnie znalazłam ten dział ("pomysły") i zamieściłam pierwszy wpis 🙂
@auto-dekoracje Cześć! Bardzo mi przykro, nikt z moderacji nie usunął tego wpisu. System automatycznie zaliczył go do spamu, dlatego post nie pojawił się w wątku (prawdopodobnie dlatego, że jest dość długi lub zapisałaś tekst na zewnętrznym edytorze i wkleiłaś go tutaj). Bardzo Cię przepraszam, Twój wpis został przywrócony.
Porozmawiajmy może też o grzechach Sprzedających, bo ja w ostatnim czasie to non stop się szarpię ze Sprzedającymi którzy nie wysyłają przedmiotów po zakupie. Dopiero po zgłoszeniu do Allegro przedmioty są wysyłane. Ileż tak można? Ciągle jest problem, a czas leci, w rezultacie przedmiot dociera po dwóch tygodniach bo Sprzedający łaskawie po tygodniu wysłał bo Allegro mu przypomniało, a ile jeszcze marudzenia było przy tym. Wszystko działa w dwie strony droga pani/panie.
Nie wrzucaj wszystkich do jednego worka ale sami kupujący się o to proszą a potem mają pretensję do wszystkich tylko nie do samych siebie i poszkodowani są wszyscy sprzedający.
Gdyby kupujący faktycznie wystawiali opinie na tej podstawie o której wspominasz to takich przykładów byłoby mniej. Ale za tym idzie, że szerzący się analfabetyzm, zamknięte oczy i mimo negatywnych opinii dalej ludzie kupują u takiego sprzedającego bo ma mniejszą cenę o 2 zł to wracam do punktu pierwszego. Dalej ludzie nie uczą się na błędach i kupują przesyłki z dostawą z Chin i tutaj znowu wracam do powyższego albo nie umie się czytać albo nie chce się czytać i płacz i lament, że przesyłka idzie miesiąc i jeszcze cło trzeba zapłacić nie wspominam o zwrocie. I nie nie namawiam do tego, że wszystko trzeba w Polsce zamawiać ale trzeba znać konsekwencję takiego zamawiania tak samo jak zamawiania u sprzedawcy z x ocen negatywnych i powtarzającym się komentarzem.
DJBojo Tylko o czym tu rozmawiać? Na każdej aukcji masz podany czas realizacji zamówienia. Zamawiając u użytkowników, którzy wysyłają towar z Polski, a do tego są wysoko oceniani - masz gwarancję, że towar zostanie niezwłocznie wysłany (a jeśli nie niezwłocznie, to przynajmniej w deklarowanym terminie). Jeśli w tym obszarze coś nie gra, widać to po ocenach, sypią się negatywne komantarze, nie ma statusu Super Sprzedawcy. I tyle 🙂
a to chyba nie na temat bo ocena wysyłki dotyczy kosztów dostawy a nie czasu a kupujący odznaczają 4 gwiazdki lub nawet 3. a nie jedno krotnie do wysyłki sprzedawca dopłacił ceny usług kurierskich są zmienne wszystko drożeje ale kupujący nie rozumie. i kupujący kupuje przedmiot za 100 zł koszt dostawy 22 zł i w tej kwocie towar zostaje wysłany wiec jakim prawem kupujący obniża ocenę sprzedawcy
No właśnie jak już milion osób napisało tutaj oraz w innych tematach - system oceniania wysyłki to jakaś patologia. Ocenie powinien podlegać jedynie czas od momentu wpłaty klienta do momentu wrzucenia paczki do paczkomatu lub przekazania kurierowi (w dodatku powinien ocenić to system). Zaniżanie ocen przez kupujących to norma.
Mój przykład:
Nie wysyłam za pobraniem, bo nie chcę narażać się na koszty. Ale bywa, że kupującemu bardzo na tym zależy. Za dawnych dobrych czasów, kiedy klient mógł jeszcze do nas dzwonić przed zakupem, zdarzało mi się w ramach wyjątku zgodzić na takie rozwiązanie. Przez telefon można wyczuć klienta i zrobić czasem wyjątek (teraz już nie będę się na to zgadzać, bo przez maila nie wyczuję czy ktoś jest poważny). Zadzwoniła miła starsza Pani. Chciała zrobić zakup na 2 aukcjach. Zgodziłam się. Po drodze same problemy. Pani nie radziła sobie z zakupem, w końcu zrobiła 2 oddzielne zakupy, płacąc 2x za przesyłkę. Oddzwoniłam, wznowiłam aukcje, pomogłam jej przejść przez cały zakup od nowa - tak, by zapłaciła za przesyłkę tylko raz. Podkreślam - przesyłkę pobraniową, o którą sama mnie poprosiła i znała jej koszt. Ja straciłam jakieś 2 godziny (a jak wiemy - czas to pieniądz). Na koniec dostałam pozytywny komentarz z oceną obniżoną o 2 gwiazdki za koszt wysyłki.
no bo to już taki człowiek a być może brak człowieczeństwa, akceptuje wszystko dokonuje zakupu i nic mu nie przeszkadza świadomy jest zakupu jak i kosztów dostawy, wiec o co im chodzi mają problemy życiowe czy problemy z ......🙄
Myślę, że jeżeli chodzi o takie sytuacje, działają 2 podstawowe czynniki:
1. Deficyty intelektualne: Klient jest zadowolony, dziękuje Ci za sprawną realizację zamówienia i pomoc, ale wystawiając ocenę miewa pewne problemy z przetworzeniem informacji, że wystawia ocenę Tobie. Allegro wspiera kupujących w tym procederze, umożliwiając ocenianie w obszarach, na które sprzedający ma niewielki wpływ. Tym samym klient jest przekonany, że wystawia uczciwą opinię - jednocześnie w większości przypadków mając niewielkie pojęcie, że ocenia umowy podpisane przez Allegro z firmami kurierskimi.
2. Powszechna frustracja: Na szczęście w mojej branży mało mnie to dotyka - podobno najgorzej mają w usługach. Ludzie nie radzą sobie z inflacją, pandemią i całym szeregiem innych problemów. Szukają wszelkich możliwości, żeby wyżyć / wyładować się na kimś innym. Dzięki temu pojawia się coraz więcej złośliwych komentarzy, postaw roszczeniowych, itp.
Pozostaje wierzyć, że będzie lepiej i robić swoje 😄
Allegro nie tylko nas sprzedawców olewa lecz też ciągle obciąża nowymi kosztami - coraz wyższe prowizje opłaty za płatności Allegro - no i często stosowane dodatkowe opłaty za nie standardowe paczki.
na przykład dzisiaj w rozliczeniach doliczyli mi dopłatę za wysyłkę ALLEGRO DPD 199zł za przesyłkę paletową w przedziale 200-500kg, która w rzeczywistości ważyła 8kg miała rozmiar 6x6cm x250cm - za taką przesyłkę bezpośrednio u przewoźnika DPD płacimy w granicach-49zł .