anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Szantaż negatywem

Kacoj
#3 Debiutant#

Dzień dobry,

 

mam niecodzienną sytuację z pewnym klientem. Niedawno zakupił on łóżko dla kota, które dostał w terminie. Produkt nie był uszkodzony, był taki jak na aukcji, przesyłka przyszła terminowo, bez uszkodzeń. Do niczego nie można się przyczepić. W trakcie realizacji zamówienia dostał dokument zakupu, wiadomość z podziękowaniem, podglądem do zamówienia i wszystkimi informacjami etapów zakupu.

 

Jednak, kilka dni po odbiorze, wystawia negatyw z oceną zgodności 1/5, obsługą klienta 1/5. Pierwsze co to uderzyłam do Allegro, że ten komentarz jest totalnie podejrzany i by coś z tym zrobili. Odpowiedzieli, że nie mogą się mieszać i proszą o kontakt z Kupującym. Napisałam do kupującego co się stało, oto jaką wiadomość otrzymałam

"Niestety nie podpasowal mi produkt, proponuję zwrot części kwoty i usunę negatyw." dosłownie.

Dostał wiadomość, że to proszę zwrócić produkt. Odpowiada, że nie chce.

Więc znowu piszę do Allegro, że to jest szantaż negatywem. Nie ma prawa oceniać wszystkiego na 1/5, podczas gdy wszystko było okej. To kłamstwo, by wymusić niższą cenę. Dodam dodatkowo, że w tym czasie gdy kupował produkt, dostępny był TAKI SAM MODEL, tylko w innym kolorze, o prawie 20% taniej. Nie kupił. 

Tłumaczę do Allegro, że gdyby napisałby że chce produkt taniej - dostałby taniej. Podchodzimy do każdego klienta indywidualnie, wysyłamy gratisy, staramy sie na lewo i prawo. Również gdyby wystawił negatyw dopiero w momencie, gdy my odpowiedzielibyśmy że nie ma szans taniej - wtedy również można to zrozumieć. 

Ta sytuacja to jest patologia i jedyne co otrzymuje od Allegro to że "nie ma powodów twierdzić że to szantaż, określamy to jako propozycja na rozwiązanie sprawy. Proszę zgłosić to na policję."

W takich momentach to Allegro powinno dbać o porządek i sprawiedliwość, bo z roku na rok Kupujący mogą dosłownie kłamać i przyznawać się do tego, i nikt z tym nic nie robi. 

oznacz moderatorów
25 ODPOWIEDZI 25

ko_alka
Moderatorka
Moderatorka

@Kacoj Cześć. Przykro mi, że nie udało Ci się porozumieć z klientem. W komentarze możemy ingerować wyłącznie w przypadkach opisanych w tym artykule: https://allegro.pl/pomoc/dla-sprzedajacych/oceny-i-komentarze/kiedy-mozemy-ingerowac-w-opinie-kupuja...Nie możemy usunąć tej opinii, ponieważ klient ma prawo do subiektywnego [edytowano] wyrażenia swojego zdania na temat transakcji. 

Jedyne, co mogę Ci w tym przypadku zasugerować, to (jeśli masz uzasadnioną przyczynę) możesz dodać klienta do zakładki Moi nieaktywny kupujący 

Ola
Moderatorka

  _____________
  Wypełnij ankietę i daj znać, co myślisz o Allegro Gadane! 🙂
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@ko_alka Możecie i powinniście ingerować, jest korespondencja sprzedającego z kupującym.

oznacz moderatorów

Kacoj
#3 Debiutant#

Właśnie wysyłam Wam dowody, ze nie jest to obiektywna opinia. 

1) Był dostępny produkt taniej w tym czasie - taki sam, inny kolor. Napisałam - nie ma odpowiedzi

2) Gdyby chciał taniej i napisałby to normalnie, dostałby taniej. Tak jak inni kupujący z którymi mam konwersacje, sprawdźcie. Napisałam to, nie ma odpowiedzi

3) Gdyby wystawił negatyw po mojej odpowiedzi, że nie da rady - da się to zrozumieć. Również napisałam , też cisza

oznacz moderatorów

Nad_Pilica
#12 Orędownik#

ko_alka

"...ponieważ klient ma prawo do obiektywnego (?) wyrażenia swojego zdania na temat transakcji"

To prywatna opinia czy stanowisko Allegro?

 

 

 

oznacz moderatorów

ko_alka
Moderatorka
Moderatorka

@Nad_Pilica Edytowałam już swoją wypowiedź. Kupujący ma prawo do subiektywnej opinii.

Rozumiem, że czasami się z tym nie zgadzacie, macie do tego prawo, ale w przypadku komentarzy jest jasność — pracownicy Allegro mogą w nie ingerować wyłącznie w określonych przypadkach. 

Ola
Moderatorka

  _____________
  Wypełnij ankietę i daj znać, co myślisz o Allegro Gadane! 🙂
oznacz moderatorów

Monika__L
#15 Entuzjasta#

subiektywna opinia jest w porządku, o ile jest PRAWDZIWA i nie wymusza czegoś, do czego nie ma prawa. Jak nazwiesz frazę: "proponuję zwrot części kwoty i usunę negatyw"?

Czy to jest w ogóle opinia? Za słownikiem języka polskiego:

opinia

1. «przekonanie o czymś, pogląd na jakąś sprawę»
2. «sposób, w jaki oceniają kogoś inni»
3. «orzeczenie specjalisty na jakiś temat»
 
a to znacie?: 
szantaż «wywieranie presji na kogoś i wymuszanie czegoś za pomocą zastraszenia lub groźby kompromitacji»
 
więc: to opinia czy szantaż?
 
Ja wiem, że poruszasz się w ramach regulaminu i zasłaniasz się nim na każdym kroku, ale czy naprawdę nie widzicie (wy jako zespół Allegro) konieczności zmiany regulaminu, aby takie "opinie" jak powyżej nie miały prawa być w obiegu?
oznacz moderatorów

Kacoj
#3 Debiutant#

 

Wasze zasady:

"

Kiedy możemy ingerować w opinię kupującego"

- "Treść komentarza narusza nasze zasady lub regulamin"

Regulamin, II TRANSAKCJE, art. 3. OFERTY

pkt 3.1

W ramach Allegro, Sprzedający określając warunki Oferty może udostępnić Kupującym następujące tryby zawarcia umowy sprzedaży:

a. Wyłącznie z opcją Kup Teraz, w ramach której Sprzedający oferuje sprzedaż Towaru po określonej z góry cenie."

 

Jest cena, kupujący widział i kupił.

Jeżeli cena jest za wysoka - nie kupuje. Jak kupił i nie chce zwraca.

A ten ocenia na 1/5, mimo że to dokładnie to co kupił i mówi że chce mniejszą cenę to przestanie kłamać.

Czego tu nie rozumiecie?

oznacz moderatorów

kolekcjoner608
#21 Demiurg#

  @ko_alka   Jaśniej i uczciwiej by było gdyby kupujący był zobowiązany do uzasadnienia negatywnej jak i zaniżającej opinii . Opinie bez uzasadnienia nie powinny być liczone do średniej ocen jako mało wiarygodne.

oznacz moderatorów

Monika__L
#15 Entuzjasta#

tylko wtedy trzeba by posadzić w Allegro kogoś kto to: 1. czyta, 2. rozumie, 3. rozstrzyga obiektywnie. Teraz leci automat i idzie szybko.

oznacz moderatorów

maxr01
#17 Koryfeusz#

"posadzić w Allegro kogoś kto to: 1. czyta, 2. rozumie, 3. rozstrzyga obiektywnie". 

Przecież wiesz, że to jest niemożliwe.

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Takie rzeczy nie powinny mieć miejsca, są dowody więc nie rozumiem Allegro dlaczego pozwala na to kupującym. Coraz dalej jesteśmy z takim systemem ocen od rzeczywistości, czas pomyśleć o zmianie.

oznacz moderatorów

Monika__L
#15 Entuzjasta#

to nie jest niecodzienna sytuacja, niestety.

Zaczyna się to rozlewać, ludzie poczuli pieniądz. Jak nie Ty, to protekcjonalny allegro zapłaci.

Allegro nie usunie, bo musiałoby wejść w rolę sędziego, który rozstrzyga kto ma rację, chociaz uważam, że po zrzutach ekranu z korespondencją (mi kiedyś konsultant powiedział, ze widzi wysłanie wiadomości, ale nie widzą treści, wbrew obiegowej opinii) i porównaniu z oceną i pokazaniu rozdwojenia jaźni u klienta, mogliby ruszyć głową i ręką i jednak zacząć ingerować w opinie.

Szanowne Allegro, sprzedawcy wam odpłyną w siną dal. Z kogo będziecie żyć???? Będą klienci, nie będzie towaru! Ciężko to pojąć?

oznacz moderatorów

Kacoj
#3 Debiutant#

Nie mam problemu z negatywnymi ocenami, nawet tymi przesadzonymi. Sprzedajemy od 2019 roku, to konto jest jednym z kilku. Wiele razy dostawałam negatyw w stylu "dziecko szybko podarło produkt, bezużyteczny" i nigdy nie miałam z tym problemu.

Tutaj w każdym momencie punktuje i wysyłam dowody na szantaż i brak obiektywnej opinii. Jaśniej się nie da. 

Jeżeli opinia jest niezgodna z prawdą, którą się udowodni - taki komentarz jest do kosza. Nawet wg regulaminu

oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@Kacoj A może łóżeczko było za małe i nie zmieścił się razem z kotem? > bywa i tak

Na wszelki wypadek MNK i odpowiednia odpowiedź pod negatywem 

oznacz moderatorów

Kacoj
#3 Debiutant#

No to niech zwróci produkt, a wymiary są podane w opisie.

Tak jak pisałam, rozumiem konstruktywną krytykę i oceny negatywne. W tej, jest wyłącznie szantaż.

 

oznacz moderatorów

__DAM__
#9 Pomysłodawca#

Dobra rada, odpuść! Szkoda nerwów a allegro i tak nic z tym nie zrobi. Rozumiem Cie doskonale, miałam nieraz coś podobnego i NIGDY allegro nie uznało mojej racji to subiektywna ocena kupującego i ma do tego prawo. Straciłam mnóstwo nerwów, czasu na tłumaczenie allegro ale to na nic. Teraz olewam takie osoby i dodaję na czarną listę. Odpowiedz tylko na negatywa żeby kupujący mogli przeczytać Twoją odpowiedź.

oznacz moderatorów

Kacoj
#3 Debiutant#

Nie można odpuszczać tak perfidnych sytuacji. Dbamy o sprawiedliwość i prawo, którego sami mamy przestrzegać.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Dbamy o sprawiedliwość i prawo, dla mnie to najgorszy frazes w tych czasach.

oznacz moderatorów

Monika__L
#15 Entuzjasta#

przestrzegać prawa ma sprzedawca. Kupujący ma otrzymać prawo. 😞

oznacz moderatorów