Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Urlop! prosze o sensowną łopatologiczna instrukcje bez opcji zmykania ofet! zrozumiałą dla dzieci
@ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_
Nie ma takiej, jak chcesz nie tracić to musisz odpowiadać klientom, o zamykaniu nie chcesz słyszeć więc przeczytaj sobie jak ustawić. Sprzedawca ma urlop ale jego sklep już nie.😁
@milka1234567890 odpowiadać mogę na @... ale to "więc przeczytaj sobie jak ustawić" nie interesuje mnie taka odpowiedź !płacę za sprzedaż na tej platformie i oczekuję rzetelnej i jednoznacznej odpowiedzi od moderatora który podpisze się pod wypowiedzią .Doprecyzuję..krok po kroku instrukcja dla dzieci @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_
Allegro to nie zabawa dla dzieci
@eveeanime - Powiem Ci z własnego doświadczenia.
Wbrew informacjom Allegro o możliwym urlopie - jest to po prostu czysta fikcja. Włącz sobie urlop na 10 dni - po tym czasie możesz mieć zablokowane konto, statystyki mocno "zjechane" w dół, pada trafność i sprzedaż - po prostu "leżysz i kwiczysz".
Idąc na urlop musisz:
- wziąć najlepiej laptopa i ze 2 razy na dobę odpowiadać na e-maile i dyskusje
- załatwić sobie z kurierami odbiór ewentualnych zwrotów i reklamacji na alternatywny adres
Nieco drożej:
- wykupić "automatycznego odpowiadacza w dyskusjach"
- włączyć autorespondera w skrzynce pocztowej
Swoją drogą - również chciałbym zobaczyć odpowiedź moderatorów w tej kwestii (chociaż z góry wiem jaka będzie).
Ta sytuacja jest po prostu chora. Moim zdaniem to powinno wyglądać w następujący sposób:
- sprzedawca włącza urlop - na każdej aukcji jest widoczny komunikat o urlopie sprzedającego - to akurat jest
- automatycznie czas wysyłki zakupionego towaru wydłuża się o czas urlopu - to jest chyba logiczne i możliwe do zrealizowania
- kupujący po zakupie otrzymuje automatyczny komunikat od Allegro o terminie wysyłki (z uwzględnieniem urlopu sprzedającego ) - to jest chyba logiczne i możliwe do zrealizowania
- odpowiedzi w dyskusjach: odpowiadający automat Allegro udziela natychmiastowej odpowiedzi, że w tej chwili sprzedawca przebywa na urlopie i odpowie w dyskusji po jego zakończeniu - taka informacja z automatu Allegro jest liczona do statystyk sprzedającego jako odpowiedź "natychmiastowa" - to jest chyba logiczne i możliwe do zrealizowania
- odpowiedzi na e-mail - wszystkie przechodzą przez serwery Allegro i są monitorowane (sprawdzane, inwiligowane itp.) - odpowiadający automat Allegro udziela natychmiastowej odpowiedzi, że w tej chwili sprzedawca przebywa na urlopie i odpowie w dyskusji po jego zakończeniu - taka informacja z automatu Allegro jest liczona do statystyk sprzedającego jako odpowiedź "natychmiastowa" - to jest chyba logiczne i możliwe do zrealizowania
- Niestety, odbiór ewentualnych zwrotów i reklamacji sprzedawca musi załatwić w swoim zakresie. Chociaż - kupujący dokonując zwrotu przez formularz Allegro, też powinien otrzymać od Allegro informację, że sprzedawca może nie odebrać zwrotu, gdyż przebywa na urlopie i kupujący będzie obciążony kosztami zwrotu nieodebranej przez sprzedawcę przesyłki.
Więc również z niecierpliwością czekam na stanowisko Allegro w tej kwestii. Moim zdaniem jest to bardziej pilna sprawa niż np.:
- produktyzacja - pomysł chory, niemożliwy do zrealizowania, całość problemu przerzucona na sprzedających, to nigdy nie będzie działać poprawnie
- rozbudowywanie kategorii, podkategorii - nikomu to nie służy. Sprzedającym są odłączane oferty od produktów, są zmieniane kategorie, rozwala się wielowariantowość. Dużo kupuję i praktycznie nigdy nie korzystam z wyszukiwań po tych pseudo-kategoriach. Nigdy też nie wyszukuję po "trafności" - to normalne, gdyż jest to główne narzędzie Allegro do manipulacji wynikami wyszukiwań.
@maxr01 prawidłowe propozycje ale to nie jest portal dla sprzedających - utrudnienia, nowomowa i niejasności mają odstraszać małych sprzedawców
z pkt widzenia prawa urlop sprzedawcy też nie jest jednoznaczny - może trwać tyle ile jest czasu na odbiór awizo narodowego przewoźnika - 14 dni
w ustawie konsumenckiej urlop nie jest wspomniany - więc każdy konsument może podejmować działania powołując się na terminy w niej wymienione
np: zwrot towaru czy też uznanie reklamacji i itp
@Client:44052296 moimi klientami często są dzieci które mało czytają 😁
żaden z moderatorów nic tu nie doprecyzuje.. urlop nie oznacza braku wysyłek. Jedynie informacja "że może być opóźnienie w związku z urlopem" to kolejny wątek o niczym 😄
Były przerabiane warianty:
1. Zamknięcie sprzedaży
2. Ustawienie zastępstwa na czas urlopu który będzie realizował sprzedaż
3. Wydłużenie czasów wysyłki
@eveeanime wiemy, że temat urlopu wzbudza kontrowersje, wszystkie wasze sugestie i uwagi zgłaszamy do odpowiedniego zespołu i na pewno będą brane pod uwagę przy wprowadzaniu zmian (dziękuję @maxr01 za Twoje w tym wątku, przekazałam je dalej).
Obecnie możesz ustawić urlop z 7dniowym wyprzedzeniem, wówczas kupujący widzą komunikat o zbliżającym się urlopie sprzedającego oraz informację, że z tego powodu wysyłka może się opóźnić. Instrukcję jak taki urlop ustawić zamieściliśmy tutaj. W mojej ocenie jest napisana w zrozumiały sposób, ale oczywiście gdybyś miał pytania to chętnie pomogę. Aby ustawić urlop należy wejść w zakładkę Urlop, następnie wybrać lub wpisać ręcznie datę rozpoczęcia i zakończenia swojego urlopu i potwierdzić przez kliknięcie [Dodaj].
Alternatywnym rozwiązaniem jest grupowe zakończenie ofert i wznowienie ich po urlopie lub wydłużenie czasu wysyłki.Rozwiązania te mają swoje plusy i minusy.
Plusami zakończenia i wznowienia ofert (tutaj instrukcja i opis tej funkcji) jest to, że nie będzie zakupów w ofertach, nie musisz niczego ustawiać z wyprzedzeniem (co sprawdza się w przypadku spontanicznych wyjazdów), a system nie weryfikuje terminowości nadań przesyłek.
Minusy to: oferty nie są widoczne dla potencjalnych kupujących, pogorszenie się popularności (nie naliczają się wyświetlenia, dodania do obserwowanych), oferty nie będą widoczne dla potencjalnych kupujących i w czasie urlopu nie mogą dokonać zakupów w Twoich ofertach.
Jeżeli chodzi o wydłużenie czasu wysyłki to plusem takiego rozwiązania jest to, że oferty są widoczne w wynikach wyszukiwania, popularność jest podtrzymywana, a kupujący mogą dokonywać zakupów.
Jest jednak minus, ponieważ należy dzień po dniu sukcesywnie zmniejszać czas wysyłki (przykład: ulrop trwa 7 dni, 1 dnia ustawiasz czas wysyłki 7 dni, kolejnego dnia 6 dni etc.).
z całym szacunkiem
ale ta wypowiedź kompromituje serwis
ponad 20 lat na rynku a tu sugeruje się masz urlop usuń oferty
@la_nika czy mogę edytować oferty i w każdej napisać dużymi literami o planowanym urlopie? często kupują dzieci które nie zaglądają do zakładek
@eveeanime jeżeli chcesz żeby w Twoich ofertach była czytelna informacja, że przebywasz na urlopie to najlepiej będzie włączyć urlop, zrobisz to w tej zakładce. Wtedy w każdej Twojej ofercie będzie widoczna odpowiednia informacja. Kupujący nie muszą wchodzić w żadną zakładkę, żeby ją zobaczyć 🙂
@la_nika o tym wiem..pytanie brzmiało czy mogę w każdej ofercie sam to napisać w opisie oferty
@eveeanime każdy sposób jest dobry, ale zawsze znajdzie się odsetek osób, które nawet jakbyś w tytule napisała o urlopie i tak kupią, a potem będą pretensje o niewysłaniu paczki w terminie.
Ja swojego czasu robiłem tak, że po każdym zakupie dokonanym podczas urlopu pisałem do klienta taką formułkę, że dziękuję za zakup i przypominam o tym, że mam urlop, więc wysyłka się opóźni. Jeśli ktoś nie doczytał info o wolnym mógl się w tej sytuacji wycofać z transakcji. Sytuacja była bardziej klarowna.
@eveeanime przepraszam, że czekałeś na moją odpowiedź, ale wolałam dla 100% pewności skonsultować ją z odpowiednim działem. Podejrzewałam, że nie będzie to dozwolone, ponieważ do przekazywania takich informacji służy zakładka Urlop. Po konsultacji otrzymałam potwierdzenie - taki zapis nie będzie odpowiedni, ponieważ nie ma związku z towarem jaki oferujesz (a do tego służy tytuł i opis oferty) tylko z Twoją działalnością na Allegro. Gdybyś umieścił takie zapisy w ofertach mielibyśmy podstawy, aby je zakończyć.
Rozumiem że jak włączę urlop, to po zalogowaniu się na konto w trakcie trwania urlopu i edycji aukcji nie wyłączy się on?
Nie wyłączy się, możesz nawet pewne rzeczy zmienić w czasie urlopu: https://allegro.pl/pomoc/dla-sprzedajacych/wystawianie-oferty-przez-formularz/jak-poinformowac-klien...
Akurat czytałam to i nic to mi nie wytłumaczyło tam tylko napisane jest ze możesz edytować czas urlopu.
Ważne jest to czy mogę wejść na aukcję i zmienić czas dostawy w tym czasie dokładniej zmniejszać go z dnia na dzień.
Gdy włączysz urlop, nie zmienimy automatycznie żadnych ustawień w Twoich ofertach. Będzie to jedynie informacja uwzględniana przy obliczaniu czasu dostawy, który wyświetlamy w ofertach.
Kiedy masz urlop, to na przykład rzeczywiste czasy wysyłki przedmiotów mogą się znacznie różnić od tych, które deklarujesz. Dlatego, aby urlop nie wpłynął negatywnie na poziom jakości Twojej sprzedaży – zmień samodzielnie ustawienia w ofertach.