Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Klient dokonał zakupu, paczka została nadana ale została uszkodzona w transporcie (DPD). Klient odebrał uszkodzona paczke mimo iz jak sam napisał karton byl zgnieciony i widocznie uszkodzony już w momencie odbierania paczki. Klient sporządził protokół szkody i mi go wysłał w celu złożenia reklamacji. Wiem, ze po odebraniu paczki to kupujący może składać reklamacje No ale chciałam pomoc. Otrzymałam informacje iz reklamacje uznaje się za niewniesiona ponieważ po odebraniu paczki prawo do reklamacji przysługuje tylko adresatowi. Wysłałam screeny kupującemu ale ten wystawił mi negatywny komentarz i oczekuje ode mnie zwrotu pieniędzy za uszkodzony produkt. Czy mam obowiązek takiego zwrotu ja skoro nie mogę się domagać zadośćuczynienia od przewoźnika? Jeśli ja zwrócę środki kupującemu, a on złoży reklamacje u DPD to tak naprawdę dostanie podwójne pieniądze a ja zostaje bez towaru i bez pieniędzy.
Wg prawa konsumenckiego to sprzedajacy odpowiada za przesyłkę do chwili odbioru i kupującemu należy się sprawny towar, teraz widać coś się zmieniło ponieważ sprzedający "naciskali" na protokół szkody i tu on jest a dlaczego DPD nie uznaje twojej reklamacji? i do jakiej teraz się skłaniasz decyzji? a pytałeś Allegro co oni na to ponieważ zapewne dostawa ze Smartem a to Allegro jest stroną.
Sprzedawca odpowiada za paczke do momentu jej dostarczenia. Napisałam kupującemu ze gdyby jej nie odebrał to wtedy ja mogę złożyć reklamacje. Ale jak już odebrał to ja wg przewoźnika nie mam prawa do reklamacji - pisałam do Allegro, potwierdzili i podali podstawę prawna. A kupujący wie swoje, wystawia mi negatywny komentarz i robi ze mnie wyłudzacza.
Odpisz kupującemu ze czekasz aż zostanie rozpatrzona reklamacja przez DPD i wyślij mu podstawę prawną że to on musi ją wnieś, do tego czasu wstrzymujesz się z wysłaniem towaru albo zwrotem środków. Komentarz-negatyw!!! i nic z tym nie zrobisz.
@LEW433 Oczywiscie ze negatyw. Wysłałam to wszystko kupującemu jak tylko dostałam odpowiedz ale nie dociera.
Bardziej myślę że niewiele da się z tym negatywem zrobić, to miałem na myśli.
@Health___Beauty masz protokół od klienta, ustalił winę przewoźnika, wysyłasz mu nowy towar lub oddajesz kasę i składasz reklamację do DPD jak to Allegro DPD to możesz allegro lub na podstawie pełnomocnictwa bezpośrednio do DPD 😄
Jego reklamację odrzucą przerabiałem to, bo nie jest nadawcą 🙂
No właśnie nie - moja reklamacja została uznana za niewniesioną, bo po odbiorze paczki tylko adresat ma prawo do reklamacji. Jak mam składać reklamacje skoro mi jej nie przyjmują? Nie składam tej reklamacji sama Tylko poprosiłam Allegro - bo wiem ze inaczej traktują jak robi to ktoś z Allegro, a inaczej jak robi się to samemu. I dostałam odpowiedz cytuje: „przesyłka została odebrana przez adresata, w związku z powyższym proszę żeby reklamacje złożyła osoba uprawniona do jej składania, czyli w tym przypadku adresat przesyłki (zgodnie z art 92 ust 1 ustawy z dn 23.11.2012 prawo pocztowe od momentu odebrania przesyłki przez adresata do złożenia reklamacji uprawniony jest wyłącznie adresat)”
w związku z powyższymi informacjami reklamacje uznaje za niewniesioną zgodnie z par. 7 rozporządzenia ministra administracji i cyfryzacji z dn. 26.11.2013 w sprawie reklamacji usługi pocztowej
wyslalam te screeny kupującemu ale najłatwiej żądać pieniędzy od sprzedawcy. Gdybym miała podstaw sadzić ze dostanę te pieniądze od DPD to ok ale szans nie ma. Jak paczka zaginęła albo została zniszczona ale adresat jej nie odebrał to wtedy ja składałam reklamacje i dostawałam odszkodowanie od DPD.
@Health___Beauty brakuje ci oświadczenia od klienta na temat zrzeczenia sie przez niego prawa do wniesienia reklamacji tj że przekazuje on możliwość wniesienia reklamacji na ciebie. Minęło już 7dni od odebrania paczki? Jak tak to sorry ale kupujacy sam se walnął kuku odbierając paczka odebrana nie wniósł zastrzeżeń może ap od allegro wywalczy a tak to chałe i dwa całe a nega i tak zostawi to po co iść w koszty i mu coś odpalać za jego nieznajomość prawa
Minęły 2 tygodnie.
tylko oczywiście jak zwykle konsekwencje spadają na sprzedawcę nawet jak ma racje.
Co 7dni przecież sporządził protokół.
w dyskusji nawet konsultanci allegro ost twierdzą zgodnie że należy mieć oświadczenie odbiorcy na temat zrzeczenia się prawa do składania reklamacji na rzecz nadawcy...
tu masz odpowiedź UOKIKU na zapytanie odnośnie odebrania uszkodzonej paczki przez kupującego
Dzień dobry,
zaistniały stan faktyczny należy rozpatrywać w oparciu o regulacje Kodeksu cywilnego (k.c.) oraz ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. prawo przewozowe.
Należy zauważyć, że zgodnie z art. 548 par. 3 k.c."Jeśli rzecz sprzedana ma zostać przesłana przez sprzedawcę kupującemu będącemu konsumentem, niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy przechodzi na kupującego z chwilą jej wydania kupującemu."
W związku z powyższym to akty staranności osoby uprawnionej (odbiorcy przesyłki) warunkują skuteczne dochodzenie roszczeń wobec przedsiębiorcy z tytułu szkód w substancji przesyłki.
Jest to istotne zwłaszcza w sytuacji, gdy kupujący stwierdzi występowanie usterki w otrzymanym towarze. Wtedy to pojawia się wątpliwość nt. momentu w którym doszło do jej uszkodzenia (czy było to przed wysyłką, czy w toku przewozu, czy już po odbiorze paczki od kuriera). Wymieniony wyżej art. 548 par. 3 k.c. wskazuje, że z momentem wydania rzeczy ryzyko jej uszkodzenia (tzw. mechanicznego) przechodzi na nabywcę, toteż dla celów dowodowych – odbierając przesyłkę warto poczynić stosowne środki ostrożności.
Przez tzw. akty staranności należy rozumieć ogół czynności osoby uprawnionej, które służą zabezpieczeniu możliwości skutecznego dochodzenia roszczeń wobec przedsiębiorcy w przyszłości i których wykonanie poprzedza wystąpienie z roszczeniem do przedsiębiorcy, czy to w drodze tzw .reklamacji, czy też powództwa.
W odniesieniu do szkód w substancji przesyłki czynności te polegają głównie na sprawdzeniu w odpowiednim czasie jej stanu i w przypadku zauważenia naruszeń - zgłoszeniu odpowiednich zastrzeżeń, tj. tradycyjnie sporządzenia na tę okoliczność protokołu o stanie przesyłki.
"Jeżeli po wydaniu przesyłki ujawniono ubytek lub uszkodzenie niedające się z zewnątrz zauważyć przy odbiorze, przewoźnik ustala stan przesyłki na żądanie uprawnionego zgłoszone niezwłocznie po ujawnieniu szkody, nie później jednak niż w ciągu 7 dni od dnia odbioru przesyłki." (art. 74 ust. 3 ustawy prawo przewozowe)
W przedmiotowej sprawie odebrał Pan przesyłkę bez zastrzeżeń - nie posiadając w momencie odbioru sporządzonego protokołu szkody. Z tego powodu, aby nie zaprzepaścić możliwości reklamacji usługi przewozu (czy to sobie samemu – jeśli będzie zamierzał samodzielnie dochodzić roszczeń od przewoźnika uznając że uszkodzenie powstało w przewozie; czy też sprzedawcy – jeśli zgłosi Pan do niego roszczenia w związku z nieprawidłowym wykonaniem umowy sprzedaży i niedostarczeniem pełnowartościowego towaru oraz sceduje na niego roszczenia do przewoźnika) warto, aby dopełnił Pan wymogu z art. 74 ust. 3 prawo przewozowe. Będzie to dodatkowy argument w przypadku sporu odnośnie ustalenia chwili w której doszło do uszkodzenia towaru (przed czy po wydaniu paczki kupującemu).
Sporządzenie protokołu nie stanowi przeszkody do dochodzenia stosownych roszczeń od sprzedawcy: czy to reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umową, czy też skorzystania z prawa do 14-dniowego odstąpienia od umowy zawartej na odległość (i tym samym zwrotu towaru).
Odnośnie odpowiedzialności konsumenta za zwracany towar wskazuję na treść art. 34 ust. 4 ustawy o prawach konsumenta „Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy, chyba że przedsiębiorca nie poinformował konsumenta o prawie odstąpienia od umowy (...)”. Z tego powodu, jeśli z okoliczności faktycznych i dowodów zebranych w sprawie będzie wynikało, że nie korzystał Pan z towaru w sposób wykraczający poza konieczny do sprawdzenia cech tego przedmiotu, to sprzedawca nie będzie miał podstaw do obniżenia zwracanej Panu kwoty.
Natomiast odnosząc się do Pana pytania dotyczącego osoby uprawnionej do reklamowanie usługi przewozu u filmy kurierskiej zwracam uwagę na streść art. 75 prawa przewozowego stanowiącego, że roszczenia przeciwko przewoźnikowi z tytułu umowy przewozu przesyłek towarowych przysługują:
a) o zwrot należności lub jej części - nadawcy lub odbiorcy zależnie od tego, który z nich dokonał zapłaty,
b) o inne roszczenia z tytułu umowy przewozu - nadawcy lub odbiorcy zależnie od tego, któremu z nich przysługuje prawo rozporządzania przesyłką.
Oznacza to, że uprawnionym do zgłoszenia reklamacji uszkodzonej przesyłki co do zasady jest odbiorca, chyba że dokona on cesji uprawnień/roszczeń reklamacyjnych na jej nadawcę.
Doręczenie przesyłki nie pozbawia nadawcy prawa do zgłoszenia reklamacji. W art. 92 prawa pocztowego mamy:
Jakieś zmiany mamy, czy będą w związku kto co i kiedy i komu składa?