anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Witam jak wygląda termin w związku ze zgłoszeniem reklamacji

MAMY ROZWIĄZANIE!
firmowo1
#8 Zapaleniec#

Witam jak wygląda termin w związku ze zgłoszeniem reklamacji , czy liczy się od daty zgłoszenia w dyskusji ? czy od daty otrzymania towaru mam 14 na ustosunkowanie się i podanie czy naprawie czy wymienie zwrot kwoty ?

Natępnie ile czasu na dostarczenie produktu wymienionego lub zwrot środków ?

Potrzebuje jakieś wzmianki z artykułu lub ustawy żeby odpisać klientowi na jakiej podstawie to wiem a nie mogę znależć nic konkretnego w internecie .

Z Góry dziękuje za pomoc 

oznacz moderatorów
6 ODPOWIEDZI 6
ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@firmowo1 Decyzję uznania lub odrzucenia reklamacji musisz przekazać Kontrahentowi w ciągu 14 dni od złożenia reklamacji.

Czas na rozpatrzenie reklamacji to 14 dni przy zakupie konsumenckim. Jeżeli termin 14 dni zostanie przekroczony, wówczas reklamacja zostaje z góry uznana za zasadną (artykuł 561 5. kodeksu cywilnego).

Możesz oczekiwać od Klienta odesłania towaru w celu jego weryfikacji stanu. Oczywiście możesz również rozpatrzyć reklamację na podstawie zdjęć, ale to już zależy od Ciebie, czy ta forma będzie wystarczająca do podjęcia decyzji reklamacyjnej.

Jako przedsiębiorca zwracasz konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni od otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania. 

 

oznacz moderatorów
firmowo1
#8 Zapaleniec#

Dziękuję Bardzo 

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

Masz 14dni na rozpatrzenie od chwili zgłoszenia a nie otrzymania odesłania, jeżeli w tych 14dniach nie rozpatrzysz to reklamacja jest uznana, kupującemu możesz kazać odesłać możesz rozpatrzyć na odległość, przy pierwszej reklamacji nie musisz zwracać środków możesz naprawić albo zaproponować np: obniżenie ceny.

oznacz moderatorów
firmowo1
#8 Zapaleniec#

Dziękuje Bardzo 

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

14dni od momentu gdy padnie słowo reklamacja z tytułu rekojmi na nośniku trwałym tj może zglosić ci telefonicznie ale nie udowodni że zglosił więc nośnikiem trwalym będzie np list w paczce z reklamacją, wiadomość allegro, dyskusja etc. Na naprawę masz tyle czasu by bez zbędnej zwloki ją wykonać tj celowo nie możesz jej wydlużać lecz jeśli nie masz wplywu na czas naprawy to kupujący czeka np części do naprawy muszą dotrzeć do serwisu z Chin etc

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

@firmowo1 do przeczytania masz art 43 ustawy konsumenckiej tam masz wszystko rozpisane

oznacz moderatorów