Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam. Mamy problem z klientem. Klient nie chce nam odesłać sprzętu abyśmy mogli dokonać zwrotu kosztów, tylko upiera się na temat wymiany lub naprawy. Nie mamy takiej możliwości, dlatego w dyskusji cały czas proponujemy aby nam odesłał i oddamy mu pieniądze, które zapłacił. Co możemy zrobić w tej sytuacji ?? Pracownicy allegro też piszą aby kupujący zgłosił zwrot i nam odesłał, ale niestety klient idzie w zaparte
@alleloombard305 a to reklamacja?
Klient uważa, że sprzęt jest uszkodzony, przed wysyłką było sprawdzane i wszystko było ok. Dlatego prosimy na dyskusji aby nam odesłał ( ma darmowy zwrot ) i sami sprawdzimy co i jak i dokonamy zwrotu.
@alleloombard305 ewentualnie zaproponuj w dyskusji odebranie od kupującego. Pilnuj terminów.
Klient też na to się nie godzi. Oczekuje od Nas wymiany lub naprawy a to był sprzęt używany
@alleloombard305 to spytaj jak masz mu naprawić jak nie chce odesłać 😆
A jak odeśle to odpisz ze nie da się naprawić i oddaj pieniądze. Chyba że masz inną sztukę na magazynie?
Nie mamy innych sztuk aby wymienić i nie mamy możliwości nawet naprawy. Proponujemy zwrot ale musi nam odesłać ten sprzęt nawet jak nie działa i tak zwrócimy mu koszta, ale klient nie chce zwracać. Tylko oczekuje naprawy wymiany albo 50 procent zwrotu, ale sprzęt był sprawny ... cięzki temat
Klient może złożyć reklamację do 2 lat lub jeśli był to produkt używany do 1 roku (jeśli sprzedawca taki termin określił)
Klient ma obowiązek odesłać produkt na reklamację, jeśli nie chce tego zrobić, nie dopełnia obowiązku, co wiąże się z możliwością odrzucenia reklamacji przez sprzedającego.
Żądanie 50% zwrotu może być odebrane jako próba wymuszenia patrząc na zachowanie kupującego.
Jeśli kupujący otworzył dyskusję, zachęć go do kliknięcia "Poproś o pomoc allegro"
@q3qPL Klient może złożyć reklamację do 2 lat lub jeśli był to produkt używany do 1 roku skąd ty masz takie informacje?
Link zamieszczam poniżej
https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/pytania-i-odpowiedzi/reklamacje/
Sprawdź punkt 2
@q3qPL Klient może złożyć reklamację do 2 lat lub jeśli był to produkt używany do 1 roku (jeśli sprzedawca taki termin określił)
Zwróć uwagę, że dotyczy to towarów zakupionych przed 1 stycznia 2023 r. Według aktualnie obowiązujących przepisów UoPK nie ma już możliwości skrócenia okresu odpowiedzialności w przypadku towarów używanych.
Jak poprzednio napisałem, faktyczne tak jest, opierałem się na ogłoszonym akcie ale nie ujednoliconym, ponieważ jeszcze ujednoliconego kodeksu cywilnego nie ma
@alleloombard305 temat jest prosty jak konstrukcja cepa o tym jak rozpatrzysz 1 reklamację decydujesz ty sam on może sobie chcieć wszystko jeśli nie odniesiesz się do reklamacji w terminie dostanie to co chce. Wyślij opłaconą etykietę nadawczą i poproś o odesłanie nie odeśle 14dnia odrzuć reklamację powód brak odesłania towaru do ekspertyzy
@alleloombard305 Czyli krótko: musisz odrzucić zgłoszoną reklamację z powodu nie udostępnienia przez kupującego sprzętu do naprawy lub wymiany. Pilnuj terminu: nie później niż 14 dni od zgłoszenia reklamacji ale nie za wcześnie bo może się rozmyślić i jednak wysłać sprzęt.
Klient wie co robi: liczy na to że zatrzyma sprzęt a litościwe Allegro wypłaci mu odszkodowanie, może nawet 100%. Ty tylko musisz uważać żeby tobie tego odszkodowania nie dopisali do rachunku.
Absolutnie nie przyznaj się że nie masz możliwości naprawy, wymiany, klient ma sprzęt odesłać, a co potem to zdecydujesz później.
@br. Absolutnie nie przyznaj się że nie masz możliwości naprawy, wymiany, klient ma sprzęt odesłać, a co potem to zdecydujesz później.
Absolutnie nie powinieneś udzielać takich rad. Jeśli kupujący żąda wymiany lub naprawy, a nie są one możliwe, to należy go o tym poinformować, żeby mógł skorzystać z pozostałych środków ochrony.
@alleloombard305 Kupujący może domagać się obniżenia ceny, a zwrotu całej kwoty tylko wtedy, gdy niezgodność towaru z umową jest istotna. Jeśli nie chce odesłać towaru, pozostaje mu tylko obniżenie ceny. Oczywiście nie musicie się na nie zgadzać.
Czy przedstawił Wam jakieś dowody niesprawności sprzętu (nagrania / zdjęcia)?
@-Sainkho- absolutnie to należy zażądać odesłania towaru (przesłać opłaconą etykietę by spełnić wymóg ustawowy) bo nikt nie jest wróżką by zdiagnozować problem na zasadzie bo ja kupujący twierdzę, że nie działa ale nie udostępnię do naprawy bo nie... będzie miał towar to się dowie czy ma możliwość naprawy czy ma poinformować że nie da się i wybierze zwrot środków przy 1 reklamacji a nie jakieś dziadowanie i użeranie się z dzieckiem co tupie nóżką bo on ma dostać wymianę / naprawę lub obniżkę 50%
@az1rael Sprzedający dwa razy napisał, że nie chce dokonywać naprawy. Ma prawo odmówić, jeśli naprawa byłaby zbyt kosztowna (biorąc pod uwagę wartość towaru). Kupujący już przeszedł na kolejny poziom i zażądał obniżenia ceny, czyli przyjął do wiadomości, że sprzedający odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
Ale sprzedający ma prawo, przy pierwszej reklamacji wybrać sposób jej rozpatrzenia.
@LEW433 Kupujący korzysta z ustawowych środków ochrony i sam określa swoje żądania. Sprzedający ma prawo zmienić tylko sposób doprowadzenia towaru do zgodności z umową, czyli dokonać wymiany zamiast naprawy lub naprawy zamiast wymiany, gdy sposób wybrany przez konsumenta jest niemożliwy lub wymaga nadmiernych kosztów. Obniżenie ceny lub odstąpienie od umowy to czynności kupującego wymagające złożenia przez niego oświadczenia woli.