anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

WItam. Klient nie chce nam odesłać sprzętu

alleloombard305
#4 Eksplorator#

Witam. Mamy problem z klientem. Klient nie chce nam odesłać sprzętu abyśmy mogli dokonać zwrotu kosztów, tylko upiera się na temat wymiany lub naprawy. Nie mamy takiej możliwości, dlatego w dyskusji cały czas proponujemy aby nam odesłał i oddamy mu pieniądze, które zapłacił. Co możemy zrobić w tej sytuacji ?? Pracownicy allegro też piszą aby kupujący zgłosił zwrot i nam odesłał, ale niestety klient idzie w zaparte 

oznacz moderatorów
66 ODPOWIEDZI 66

Client:44052296
#21 Demiurg#

@alleloombard305 a to reklamacja?

oznacz moderatorów

alleloombard305
#4 Eksplorator#

Klient uważa, że sprzęt jest uszkodzony, przed wysyłką było sprawdzane i wszystko było ok. Dlatego prosimy na dyskusji aby nam odesłał ( ma darmowy zwrot ) i sami sprawdzimy co i jak i dokonamy zwrotu. 

oznacz moderatorów

Client:44052296
#21 Demiurg#

@alleloombard305 ewentualnie zaproponuj w dyskusji odebranie od kupującego. Pilnuj terminów.

oznacz moderatorów

alleloombard305
#4 Eksplorator#

Klient też na to się nie godzi. Oczekuje od Nas wymiany lub naprawy a to był sprzęt używany

oznacz moderatorów

Client:44052296
#21 Demiurg#

@alleloombard305 to spytaj jak masz mu naprawić jak nie chce odesłać 😆

A jak odeśle to odpisz ze nie da się naprawić i oddaj pieniądze. Chyba że masz inną sztukę na magazynie?

oznacz moderatorów

alleloombard305
#4 Eksplorator#

Nie mamy innych sztuk aby wymienić i nie mamy możliwości nawet naprawy. Proponujemy zwrot ale  musi nam odesłać ten sprzęt nawet jak nie działa i tak zwrócimy mu koszta, ale klient nie chce zwracać. Tylko oczekuje naprawy wymiany albo 50 procent zwrotu, ale sprzęt był sprawny ... cięzki temat 

oznacz moderatorów

q3qPL
#13 Ambasador#

Klient może złożyć reklamację do 2 lat lub jeśli był to produkt używany do 1 roku (jeśli sprzedawca taki termin określił)
Klient ma obowiązek odesłać produkt na reklamację, jeśli nie chce tego zrobić, nie dopełnia obowiązku, co wiąże się z możliwością odrzucenia reklamacji przez sprzedającego.
Żądanie 50% zwrotu może być odebrane jako próba wymuszenia patrząc na zachowanie kupującego.
Jeśli kupujący otworzył dyskusję, zachęć go do kliknięcia "Poproś o pomoc allegro"

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@q3qPL Klient może złożyć reklamację do 2 lat lub jeśli był to produkt używany do 1 roku skąd ty masz takie informacje?

oznacz moderatorów

q3qPL
#13 Ambasador#
oznacz moderatorów

-Sainkho-
#14 Krzewiciel#

@q3qPL Klient może złożyć reklamację do 2 lat lub jeśli był to produkt używany do 1 roku (jeśli sprzedawca taki termin określił)

Zwróć uwagę, że dotyczy to towarów zakupionych przed 1 stycznia 2023 r. Według aktualnie obowiązujących przepisów UoPK nie ma już możliwości skrócenia okresu odpowiedzialności w przypadku towarów używanych.

oznacz moderatorów

q3qPL
#13 Ambasador#

Jak poprzednio napisałem, faktyczne tak jest, opierałem się na ogłoszonym akcie ale nie ujednoliconym, ponieważ jeszcze ujednoliconego kodeksu cywilnego nie ma

oznacz moderatorów

-Sainkho-
#14 Krzewiciel#

@q3qPL Kodeks ujednolicony jest (świeżutka wersja z czerwca 2024 dostępna tutaj). Nie w tym rzecz. Aktualne przepisy dot. reklamacji B2C są w ustawie o prawach konsumenta.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@alleloombard305 temat jest prosty jak konstrukcja cepa o tym jak rozpatrzysz 1 reklamację decydujesz ty sam on może sobie chcieć wszystko jeśli nie odniesiesz się do reklamacji w terminie dostanie to co chce. Wyślij opłaconą etykietę nadawczą i poproś o odesłanie nie odeśle 14dnia odrzuć reklamację powód brak odesłania towaru do ekspertyzy 

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@alleloombard305  Czyli krótko: musisz odrzucić zgłoszoną reklamację z powodu nie udostępnienia przez kupującego sprzętu do naprawy lub wymiany.  Pilnuj terminu: nie później niż 14 dni od zgłoszenia reklamacji ale nie za wcześnie bo może się rozmyślić i jednak wysłać sprzęt.

Klient wie co robi: liczy na to że zatrzyma sprzęt a  litościwe Allegro wypłaci mu odszkodowanie, może nawet 100%.   Ty tylko musisz uważać żeby tobie tego odszkodowania nie dopisali do rachunku.

Absolutnie nie przyznaj się że nie masz możliwości naprawy, wymiany, klient ma sprzęt odesłać,  a co potem to zdecydujesz później.

oznacz moderatorów

-Sainkho-
#14 Krzewiciel#

@br. Absolutnie nie przyznaj się że nie masz możliwości naprawy, wymiany, klient ma sprzęt odesłać,  a co potem to zdecydujesz później.

Absolutnie nie powinieneś udzielać takich rad. Jeśli kupujący żąda wymiany lub naprawy, a nie są one możliwe, to należy go o tym poinformować, żeby mógł skorzystać z pozostałych środków ochrony. 

@alleloombard305 Kupujący może domagać się obniżenia ceny, a zwrotu całej kwoty tylko wtedy, gdy niezgodność towaru z umową jest istotna. Jeśli nie chce odesłać towaru, pozostaje mu tylko obniżenie ceny. Oczywiście nie musicie się na nie zgadzać.

Czy przedstawił Wam jakieś dowody niesprawności sprzętu (nagrania / zdjęcia)?

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@-Sainkho- absolutnie to należy zażądać odesłania towaru (przesłać opłaconą etykietę by spełnić wymóg ustawowy) bo nikt nie jest wróżką by zdiagnozować problem na zasadzie bo ja kupujący twierdzę, że nie działa ale nie udostępnię do naprawy bo nie... będzie miał towar to się dowie czy ma możliwość naprawy czy ma poinformować że nie da się i wybierze zwrot środków przy 1 reklamacji a nie jakieś dziadowanie i użeranie się z dzieckiem co tupie nóżką bo on ma dostać wymianę / naprawę lub obniżkę 50%

oznacz moderatorów

-Sainkho-
#14 Krzewiciel#

@az1rael Sprzedający dwa razy napisał, że nie chce dokonywać naprawy. Ma prawo odmówić, jeśli naprawa byłaby zbyt kosztowna (biorąc pod uwagę wartość towaru). Kupujący już przeszedł na kolejny poziom i zażądał obniżenia ceny, czyli przyjął do wiadomości, że sprzedający odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Ale sprzedający ma prawo, przy pierwszej reklamacji wybrać sposób jej rozpatrzenia.

oznacz moderatorów

-Sainkho-
#14 Krzewiciel#

@LEW433 Kupujący korzysta z ustawowych środków ochrony i sam określa swoje żądania. Sprzedający ma prawo zmienić tylko sposób doprowadzenia towaru do zgodności z umową, czyli dokonać wymiany zamiast naprawy lub naprawy zamiast wymiany, gdy sposób wybrany przez konsumenta jest niemożliwy lub wymaga nadmiernych kosztów. Obniżenie ceny lub odstąpienie od umowy to czynności kupującego wymagające złożenia przez niego oświadczenia woli.

oznacz moderatorów