anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Wymuszenie reklamacji przez blokadę konta

Client:130660417
#1 Nowicjusz#

Witam, sprzedałem kolumny głośnikowe 15 stycznia. Kupujący 23 założył mi dyskusję, że dwa głośniki nie działają. Podejrzewam, że po prostu się spaliły. Nadmienię, że kolumny były w 100% sprawne i tak je sprzedałem. Odpowiedziałem na jego wiadomość, że kolumny u mnie grały i spytałem czemu po tygodniu zgłasza problem. Odpowiedź była wymijająca, chce zwrócić i tyle... Poprosił o pomoc pracownika allegro, który od razu założył na moje konto blokadę !  Cytuję: sprzedawca jest osobą prywatną - dlatego nie musi przyjmować Pana zwrotu. Natomiast musi on niezwłocznie wydać decyzję reklamacyjną. [edycja] reklamuje kolumny i oczekuje zwrotu pieniędzy. Kupujący określił swoje roszczenia 23.01.2025. Od tego dnia sprzedający musi niezwłocznie wydać decyzję reklamacyjną. Client:130660417 proszę odnieść się do niezgodności wskazanej przez kupującego i wydać decyzję reklamacyjną.

Co to za praktyki? Czyli jak teraz nie uznam reklamacji to mam zablokowane konto. Jak uznam, stracę pieniądze i w sumie nie wiem czy mi odblokują.

Proszę o wypowiedzenie się kogoś kompetentnego bo nie wiem co robić.

oznacz moderatorów
8 ODPOWIEDZI 8

LEW433
#21 Demiurg#

sprzedawca jest osobą prywatną - dlatego nie musi przyjmować Pana zwrotu. Natomiast musi on niezwłocznie wydać decyzję reklamacyjną. [edycja] reklamuje kolumny i oczekuje zwrotu pieniędzy.  to jest prawdą, dlaczego blokada, nie powinno tak być, oczywiście że nadal możesz wydać decyzję ale trudno będzie sprawdzić komuny bez ich odesłania, moim zdaniem.

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

Tak - allegro wymusza działania blokadami konta

Natomiast musi on niezwłocznie wydać decyzję reklamacyjną.

Tradycyjne pytanie - gdzie takie coś jest w przepisach? - niezwłocznie

Nie jesteś przedsiębiorcą. Niech odeśle głośniki na swój koszt, a ty wydasz decyzję reklamacyjną

 

 

oznacz moderatorów

Client:130660417
#1 Nowicjusz#

Ciekawa polityka. Kolumny sprzedałem i tyle. Wysłałem, odebrał paczkę i cisza. Po tygodniu wchodzę na allegro a tam dyskusja. Czyli teraz zabawa w odsyłanie, pisanie bzdur za 200zł. A jak będą spalone i nie uznam reklamacji to konto zostanie zawieszone. Chyba lepiej jest na **piiip**...

oznacz moderatorów

Client:130660417
#1 Nowicjusz#

Właśnie, blokada od razu . Wiem, że trzeba je odesłać żeby sprawdzić, ale nie sądzę by grały normalnie. Czyli klient ma zawsze racje, a jak nie ma to i tak konto zawieszone...

 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Tam zależy na kogo się trafi,

oznacz moderatorów

Sa_nova
Moderatorka
Moderatorka

@Client:130660417 blokada została nałożona, ze względu na brak udziału w dyskusji o czym poinformowaliśmy, a nie jest to wymuszenie pozytywnego rozpatrzenia reklamacji - ta decyzja należy do Ciebie czy uznasz, czy odrzucisz reklamację. W przypadku reklamacji, możesz ją uznać (wtedy zwracasz klientowi wszystkie poniesione koszty), lub możesz ją odrzucić (wtedy musisz uzasadnić decyzję). 

   Sandra
   Moderatorka
oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@Sa_nova główny problem z allegro jest taki, że nikt nie napisał tego wprost Sprzedawcy w dyskusji.

oznacz moderatorów

Client:130660417
#1 Nowicjusz#

Jest jakiś przedział czasowy w którym trzeba odpowiadać na dyskusję? Przecież każdy pracuje i ma swoje obowiązki. Muszę codziennie sprawdzać powiadomienia allegro?

Szczerze bardzo wątpię, że zostanie odblokowane. Moje uzasadnienie będzie moim zdaniem zbędne. Słowo przeciw słowu.. sprawa może się ciągnąć tygodniami.

oznacz moderatorów