anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Wymuszenie towaru przez klienta (katalog produktów)

MAMY ROZWIĄZANIE!
_Presto
#9 Pomysłodawca#

Sprzedaje rękawice robocze 1 para 2,85. Kilka dni temu klient kupił tą parę, a następnie założył dyskusje bo na samej górze aukcji wyświetla mu się, że to jednak 12 par. Wytłumaczyłem mu, że to błąd połączenia produktu (ten sam Ean) i zgodził się na zwrot pieniędzy. Zrobiliśmy zwrot a on następnego dnia dał negatywa i znowu swoje, żąda dosłania reszty rękawic. Znowu tłumacze, że w aukcji wyraźnie napisane jest że to cena za 1 parę ( paczka kosztuje prawie 30zł). Klient bardzo nie miły, nie skory do porozumienia pisze po nocach, jak to zakończyć?

oznacz moderatorów
25 ODPOWIEDZI 25
LEW433
#21 Demiurg#

To efekt "pracy" allegro ale odpowiedzą ze za ofertę odpowiada sprzedający.

oznacz moderatorów
_Presto
#9 Pomysłodawca#

No tak tylko, że allegro samo łączy aukcje z produktem. Ile można siedzieć i co kilka dni sprawdzać czy oby napewno aukcje nie zmieniły swojego "produktu". To świetna pożywka dla takich wymuszaczy! 

 

oznacz moderatorów
DarkStoorM
#17 Koryfeusz#

@_Presto Czy kod EAN 5907522992101 jest dla jednej pary rękawiczek? Użytkownik, który stworzył ten produkt w katalogu dla tego EANu zrobił z tego zestaw 12 par. Czy może jest to EAN całego opakowania?

oznacz moderatorów
_Presto
#9 Pomysłodawca#

Tak to ten Ean na 1 parę Rękawic Ogrifox, w produkcie jest 12. 

oznacz moderatorów
DarkStoorM
#17 Koryfeusz#

Tak czy siak wina Allegro, EAN jest prawidłowy, nie dotyczy on 12 par, połączyło Ci dobrze z produktem, po prostu katalog zawiera błędne dane i takie Allegro wyświetliło kupującemu (tytuł produktu z katalogu) i tylko tym zasugerował się kupujący - czy celowo, bo zobaczył tak niską cenę, tego się nie dowiemy, dla nas sprzedających od razu widać, że coś nie halo, bo wiemy jak działa katalog, kupujący nie będą tego wiedzieć. Opis nie zawiera żadnych danych o 12 parach, w parametrach też nic nie ma.  Tak Allegro chciało dobrze, wyręczyć nas i wyszło jak wyszło 😄 Allegro umywa rączki za własny produkt, a my dostajemy po kieszeniach.

Pozostaje tylko zgłosić błąd w produkcie, bo na negatyw bez komentarza nic nie poradzisz

oznacz moderatorów
_Presto
#9 Pomysłodawca#

Dziękuje DarkStoorM za pocieszenie ☹️ A co zrobić z klientem natrętem? 

oznacz moderatorów
cztery_bez_atu
#13 Ambasador#

Kasę już zwróciłeś więc pozostaje wpis na listę " Moi nie aktywni kupujący " ( dawniej tzw. czarna lista ) i zapomnieć o sprawie. Wtedy z tego konta już u Ciebie nie kupi ( ale może z innego ) Z negatywem też da się żyć. Gdybym miała przejmować się każdym negatywem to musiała bym przestać sprzedawać. Wyważona odpowiedź na negatyw rozumnemu człowiekowi wskaże jaka była prawda.

oznacz moderatorów
_Presto
#9 Pomysłodawca#

Proszę jeszcze o pomoc. Kupujący straszy mnie Rzecznikiem praw konsumenta, co począć?

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

Jak zwróciłeś środki to co może więcej zrobić? moim zdaniem nic.🤔

oznacz moderatorów
komis-bell
#21 Demiurg#

@_Presto Kupujący nic nie ugra. Błędy w katalogu Allegro to oczywista wina Allegro a cały paradoks polega na tym, że nawet ich oficjalny sklep umywa się od odpowiedzialności za te błędy. Był tu wątek na forum w którym ktoś zakupił towar źle podpięty pod katalog w Oficjalnym Sklepie Allegro i oficjalna odpowiedź była taka, że towaru nie wyślą bo to był oczywisty błąd. 
@ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów
tomsyty
#9 Pomysłodawca#

Nie jestem prawnikiem więc nie traktuj tej porady jako czegoś pewnego tylko jako wskazówkę do dalszych poszukiwań, ale w polskim prawie istnieje takie pojęcie jak błąd istotny. Ogólnie chodzi o to że jeżeli kupujący mógł przypuszczać że podana cena jest rażąco niska a mimo to dokonał zakupu to taki zakup można uznać za nieważny. Oczywiście kwestią indywidualną jest pojęcie "rażąco niską", ale nie oszukujmy się - dobrze wiedział co kupuje, zapewne nikt inny nie sprzedaje tego w takiej cenie ani nawet choćby zbliżonej.

https://bezprawnik.pl/blad-cenowy-a-prawo/

https://pl.wikipedia.org/wiki/Błąd_(prawo_cywilne)

 

oznacz moderatorów
maxr01
#17 Koryfeusz#

RED - już dobrze Ci odpisał.

Kupującego zobowiązuje opis aukcji sporządzony przez sprzedającego, a nie ciągle błędnie działający katalog Allegro. Sprzedawca nie może wystawić oferty, jeśli nie powiąże jej ze wskazanym przez Allegro produktem.

I całkowicie nie biorę pod uwagę sytuacji typu, że Allegro wymaga od sprzedawcy zgłoszenia poprawy produktu w "Katalogu Allegro" - bo niby dlaczego sprzedawca ma za darmo poprawiać "twór" serwisu Allegro?

Teraz pytanie do serwisu Allegro: - kto odpowiada za błędnie wskazany "produkt z katalogu Allegro"? Sprzedawca jest zmuszany przy wystawianiu do przyporządkowaniu swojej oferty do sugerowanego, wskazanego przez Allegro produktu.

I sprawa jest "załatwiona" - co innego sprzedaje sprzedawca - a co innego sugeruje kupującemu Allegro.

@ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

Dlaczego nikt jeszcze nie oznaczył modów w tym temacie do wypowiedzi? 

Jak długo sprzedawcy mają "za darmo" odwalać robotę pracowników Allegro przy tworzeniu katalogu produktów?

Kiedy Allegro zatrudni odpowiednią ilość osób - czyli kilkaset - mających odpowiednią wiedzę we wszystkich kategoriach , żeby móc wspierać poprawność swojego "katalogu produktów"?

Teraz tego brak , brak jest jest specjalistów, brak jest osób mających minimum wiedzy w określonych branżach, to są setki produktów w "katalogu Allegro" - setki sprzedawców, którzy mają doświadczenie w sprzedaży w wysokości wieku osób/pracowników Allegro. 

Ja mam 25 lat doświadczenia w swojej branży - pracownik Allegro odrzuca poprawkę w katalogu. Bo on wie lepiej (chodzi o kod EAN), bo ktoś wcześniej zamieścił zdjęcie produktu z workiem foliowym z pewną ilością (10szt.) produktu, a zamieszczony na etykiecie kod EAN - dotyczył wewnętrznego zamówienia (sprzed 5-ciu lat). No, ale pracownik Allegro jest mądrzejszy. Teraz sprzedając ten produkt - muszę go podłączyć do tej oferty z katalogu Allegro.

Czyli - ja sprzedaję jedną sztukę towaru, a Allegro prezentuje 10 szt, towaru.

Ja nie sprzedam więcej, niż oferuję na aukcji.

To chyba normalne.

 

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów
mr_oma
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@_Presto, z tego, co widzę, oferta nr 12107601155 została połączona z Katalogiem przez API. Jako sprzedający odpowiadasz za połączenie oferty z produktem. Powinieneś zweryfikować dane produktu przed wystawieniem oferty.

   Maja
   Moderatorka


   _____________
   Daj znać, co myślisz o Allegro Gadane i wypełnij ankietę! 🙂
oznacz moderatorów
atechnik_sklep
#13 Ambasador#

Jeśli dla tego produktu jak widzę większość sprzedawców ma ustawione przez Allegro w tytule oferty 12 par mimo, że w ofercie sprzedają jedną parę to kogo to błąd, sprzedawców czy katalogu Allegro?

Oni w swoich tytułach i opisach ofert piszą wszystko zgodnie z prawdą. Mogli nawet sprawdzić czy po dodani przez API było prawidłowo i mogło być.

Po tym WY zmieniliście powiązany produkt i pojawiło się 12par zamiast 1pary. Czary mary a sprzedawca ma się tłumaczyć z tego, że ingerujecie w jego ofertę?

To błąd leżący u podstaw katalogu Allegro! Wiele osób już zwracało na to uwagę a Allegro dalej swoje z uporem maniaka. 

Pamiętaj: "Jeśli jedna osoba mówi ci, że jesteś koniem - wyśmiej ją. 
Jeśli dwie osoby to mówią - przemyśl to.
Jeśli trzy osoby - kup sobie siodło..."

 

oznacz moderatorów
_Presto
#9 Pomysłodawca#

Ja już nie ogarniam - allegro cały czas zmienia cos w produktach. My nie mamy na to wpływu. Ale jak coś wychodzi nie tak to jednak nasza wina? (sprzedających) To za co my płacimy abonament, prowizje itp? Allegro tu nie ma nic do tego?

oznacz moderatorów
DarkStoorM
#17 Koryfeusz#

No jak nie ogarniasz? Jak Allegro wprowadza coś nowego, to jest to doskonałe i nikt nie ma prawa podważać ich decyzji, bo wiedzą lepiej, wszystko poparte badaniami i są tak pewni doskonałości katalogu produktów, że zrzucili pełną odpowiedzialność na Sprzedających, a oni sami umywają od wszystkiego rączki mimo wytykania wielu błędów 🙂

Ale to niezły sposób na uniknięcie odpowiedzialności. Wystarczy stworzyć jakąś wadliwą funkcję i dopisać do regulaminu formułkę, że użytkownik odpowiada za jej działanie - jak przykładowo odpowiedzialność sprzedających za łączenie ofert z katalogiem, ale nie będę wkładał kija w mrowisko 🙂 🙂 🙂

oznacz moderatorów
AptekaNatolinska
#14 Krzewiciel#

Nie martw się, wchodzą nowi na rynek, na fioletowo, podobno ma byc dla nas łatwiej.

oznacz moderatorów
PRESKO
#7 Wielbiciel#

Widzę, że macie jedną odpowiedź dla każdego, że APi APi 🙂 ciekawe tylko JAKIE APi, bo używam baselinkera i nie używam funkcji łączenia z katalogiem przez BL, a sam BL potwierdził mi, że nie ma funkcji automatycznego łączenia produktów z katalogiem, należy robić to ręcznie, a nawet nie wiedziałem gdzie ta funkcja w programie jest... Za to potwierdzono mi to co wiedziałem - że Allegro samo łączy produkty z katalogiem i robi to źle. To wiedziałem, bo już się zdarzało, że nas za to przepraszaliście 😉

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

Tak Allegro samo łączy z katalogiem. Ty tylko możesz zgłosić błąd jak tak uważasz, oni to rozpatrzą.

oznacz moderatorów