Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
jeśli mam kolekcje kilkuset rzeczy tj. gadżety, gry, płyty CD etc. (nowe i używane), którą bym chciał sprzedać na allegro, ale z uwagi na dyrektywę DAC7 pozostaje mi rozważać konto firmowe na allegro, to z jakimi opłatami podatkowymi się to wiąże? (pomijam całkowicie opłaty/prowizje allegro, bo te są mierzalne).
Czy można z góry przewidzieć/określić ile % od każdej rzeczy muszę liczyć, że idzie dla US? Czy są jakieś zwolnienia do jakieś kwoty? Czy automatycznie dla każdego przedmiotu, czy nabytego miesiąc temu czy 2 lata temu, czy nowy, czy używany to dochód = przychód. Większość rzeczy pochodzi z boxów niespodzianek gdzie nie jestem w stanie udowodnić zawartości i wartości nabycia poszczególnych przedmiotów.
A jeśli nawet mam na coś dowód zakupu paragon/fakturę to nabywając to jako osoba prywatna, mam jakąkolwiek możliwość przeniesienia tego na działalność gospodarczą i np. wykazać stratę, bo czemu mam płacić podatek dochodowy od czegoś co kupiłem drożej a sprzedaję taniej?
Mógłby to ktoś w prosty sposób na chłopski rozum wyjaśnić?
Żeby założyć konto firmowe, musisz mieć zarejestrowaną działalność gospodarczą.
no tak, pytając miałem na myśli jak to będzie wyglądać jak zarejestruję działalność gospodarczą pod kątem sprzedaży na allegro (konto firmowe).
A przy okazji też jaka forma działalności gospodarczej byłaby dla mnie najbardziej opłacalna i pytania jak wyżej?
Najlepiej spotkać się z doradcą podatkowym, który określi optymalny system podatkowy dla ciebie, a istnieje ich kilka np. ryczałt, albo kpir. Teraz jest wiele zwolnień, działalność nierejestrowana, zwolnienia z kasy fiskalnej, zwolnienia z VAT, to wszytko jest zależne nie tylko od limitów, ale samego faktu czym konkretnie handlujesz
Największe obciążenie to będą składki ZUS, które musisz zapłacić nawet gdy nie sprzedasz nic, po za tym to VAT 23% od obrotu i np. podatek ryczałt 3% od handlu. Opłata BDO i nawet przy najprostszym podatku oplata za księgowego, lepiej go mieć.
Niełatwo tak wejść na rynek i od razu zarabiać, tym bardziej jak wcześniej się tym nie zajmowałeś.
mi nie zależy na długoterminowym handlu, chciałbym posprzedawać szafę różnych figurek i innych gadżetów z filmów, gier, komiksów, etc oraz płyt z muzyka i gier na konsole (nie wiem czy to wszystko to jest jedna grupa produktowa). Ale nie posprzedawać za wszelką cenę a odzyskać pieniądze kiedyś wydane, ale wiadomo że, w kilku-kilkunastu przypadkach też zarobić na tym jak coś stało się unikatem i jest droższe.
I sie zastanawiam czy jest sens ładować się w działalność gospodarczą rejestrowaną, czy może lepiej DG nierejestrowaną i pilnować, żeby w okresie nadchodzącym przedświątecznym nie przekroczyć progu miesięcznego, czy w ogóle prywatnie sprzedawać po różnych serwisach po dwadzieścia kilka rzeczy rocznie?
"bo czemu mam płacić podatek dochodowy od czegoś co kupiłem drożej a sprzedaję taniej?"
Prowadząc działalność gospodarczą, nie wolno ci sprzedać taniej niż kupiłeś.
@Halfrunt Jak nie można? Można sprzedawać taniej niż się kupiło.
@casanova07
Jeżeli chcesz założyć działalność tylko na czas sprzedania kolekcji to ja osobiście ci to odradzam.
Ostatecznie dopłacisz do interesu.
Skataloguj kolekcję. Sprawdź, które z przedmiotów aktualnie sprzedają się w wysokich cenach i wystaw tyle, żeby nie przekroczyć limitów.
Do końca roku już niedaleko więc w styczniu możesz wystawić następne.
Te, które nie mają większej wartości na razie zostaw i poczekaj. Być może nabiorą wartości z czasem.
Zarobisz w ten sposób i będziesz spał spokojnie nie obawiając się DAC7.
No chyba, że chcesz się pozbyć pilnie tych rzeczy to są specjalistyczne sklepy, które skupują kolekcje gier/gadżetów etc.
Tylko sprzedaż na lokalnie z dopiskiem w opisie stan jak na zdjęciach i wyłączam rękojmię inaczej osiwiejesz z nerwów
@casanova07 Znajdź dobrego księgowego i niech Ci dokładnie wytłumaczy jak najlepiej prowadzić sprzedaż do produktów jakie chcesz sprzedawać . Osobiście tak zaczynałem od wyprzedaży kolekcji i wiem od znajomych z innych części kraju że US mogą nieco inaczej interpretować taki handel i sposób jego prowadzenia. Najlepiej by wybrany księgowy dobrze wiedział co w twoim US jest wymagane (można też podpytać w samym US).