anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zablokowana sprzedaż z powodu art.2.12 oraz art. 8.7 Regulaminu Allegro

Lumify
#1 Nowicjusz

Dzień dobry, 

Miałem jedno konto które na którym została zablokowana sprzedaż. Jakość sprzedaży nie była zadowalająca - jedna negatywna opinia i allegro nie chciało dać szansy abym poprawił tą jakość. Tak było na początku, dlatego założyłem drugie konto z myślą że będę mógł z niego sprzedawać. 

Założyłem drugie konto ale tam nie aktywowali mi sprzedaży tłumacząc się art.2.12 oraz art. 8.7 Regulaminu Allegro : 

2.12.

W sytuacji, gdy Konto lub działalność Użytkownika w ramach Allegro wymaga dodatkowej weryfikacji danych, o których mowa w art. 2.1. lub 2.3, lub w przypadku powzięcia przez Spółkę uzasadnionych obaw co do bezpieczeństwa Konta lub Transakcji, dotyczących w szczególności nieuprawnionego przejęcia Konta przez inną osobę, lub w przypadku naruszenia Regulaminu przez Użytkownika, Spółka może:

a. uzależnić korzystanie z Allegro lub poszczególnych usług świadczonych w ramach Allegro od potwierdzenia przez Użytkownika odpowiednimi dokumentami jego wiarygodności, w tym tożsamości,

b. czasowo ograniczyć dostęp do poszczególnych usług świadczonych w ramach Allegro,

c. zawiesić na czas określony lub nieokreślony Konto Użytkownika,

d. zastosować mechanizmy lub narzędzia blokujące działanie botów lub innych narzędzi informatycznych lub programistycznych, o których mowa w art. 10.11.

Po ustaniu wyżej wskazanych okoliczności, Spółka zniesie przedmiotowe ograniczenia zastosowane wobec Użytkownika.

8.7.

Użytkownik, którego Konto zostało zawieszone lub na które zostały nałożone ograniczenia funkcjonalności, o których mowa w art. 2.12 i 8.4, nie może zarówno zarejestrować nowego, jak i korzystać z innego Konta bez uprzedniej zgody Spółki.

Po kolejnej konwersacji z allegro okazało się że na mój numer założone jest trzecie konto i konsultantka allegro podała mi login tego konta, udało się dostać na to konto ponieważ podłączony był tam mój numer. To konto istnieje od 7 lat. Numer który był podany mam od ok. dwóch. Także ktoś miał założone konto na ten numer i alllegro powiązało go ze mną i udostępniło mi dane tamtego klienta. 

Wydaję mi się że doszło do naruszenia ustawy o ochronie danych osobowych. 

Z allegro koresponduję już jakiś czas, konsultanci ciągle się zmieniają, nie zagłębiają się w temat i tak jakby nie rozumieli o co mi chodzi. Ciągle odpisują to samo. Jakość obsługi ALLEGRO jest na prawdę bardzo słaba ale moje najważniejsze pytanie brzmi :

Co mam zrobić aby odblokować sprzedaż? 

 

Zgłaszając problem ciągle odbijam się od ściany, nikt się sprawa nie interesuje i dostaje tylko wiadomości aby pisać z drugiego konta i że sprzedaż zablokowana z powodu art.2.12 oraz art. 8.7. 

Proszę o pomoc w rozwiązaniu tej sytuacji.

 

Pozdrawiam.  

 

oznacz moderatorów
14 ODPOWIEDZI 14

sl-aw-ek
#18 Luminarz

@Lumify "Wydaję mi się że doszło do naruszenia ustawy o ochronie danych osobowych. " 

Takie sytuacje należy zgłaszać Prezesowi UODO - więcej info znajdziesz tutaj: https://uodo.gov.pl/pl/492/2278

 

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@Lumify Dział bezpieczeństwa jest nieugięty jeśli nie przedstawisz twardych dowodów a nawet jeśli to nie ma gwarancji, że je zaakceptują 😕

Numer masz na abonament? Może prześlij im kopię umowy z operatorem - będzie na niej widać od kiedy posiadasz ten numer.


oznacz moderatorów

avatar798
#8 Zapaleniec

Cześć,

czy możesz się ze mną skontaktować w tej sprawie?
Mam identyczną sytuację i chciałbym podjąć kroki prawne z tym związane.

[EDYCJA]

oznacz moderatorów

Client:116565864
#1 Nowicjusz

jestem w podobnej sytuacji, tez do nich pisalem i za kazdym razem powoluja sie na wzgledy bezpieczenstwa. Jak skladam skarge do UOKIK i rzecznika praw konsumentow.

Polecam tez to zrobic, jak bedzie wiecej podobnych osob to jest duza szansa ze sie tym zajma.

oznacz moderatorów

Client:116565864
#1 Nowicjusz

jestem w podobnej sytuacji, tez do nich pisalem i za kazdym razem powoluja sie na wzgledy bezpieczenstwa. Jak skladam skarge do UOKIK i rzecznika praw konsumentow.

Polecam tez to zrobic, jak bedzie wiecej podobnych osob to jest duza szansa ze sie tym zajma.

oznacz moderatorów

AnnaG-Antyki
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

to jest poważny problem dotyczący bezpieczeństwa na platformie. I to nie tylko Twój ale ogólny. Masa ludzi zmienia  numery razem z telefonem. Zakładanie nowych kont jest tak łatwe, że na pewno spory odsetek nich kończy z nowym kontem, zapominając o starym.... Każdy może to konto odzyskać i narobić na nim kłopotów. 

Co Allegro na problemy z bezpieczeństwem użytkowników??? A pewnie nie wiele i co najmniej za pół roku...

@Syrena_zT @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

__________
(Allegro dzieli użytkowników, by rządzić). (Dzień bez awarii to dzień stracony).
oznacz moderatorów

Syrena_zT
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane

@AnnaG-Antyki doprecyzuj swoje pytanie/problem, który zgłaszasz. Czy chodzi o możliwość zalogowania na konto innego użytkownika po przejęciu numeru telefonu? 

   Alicja
   Moderatorka
oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

Brawo Allegro!

cyt: To konto istnieje od 7 lat. Numer który był podany mam od ok. dwóch. Także ktoś miał założone konto na ten numer i alllegro powiązało go ze mną i udostępniło mi dane tamtego klienta. 

@Syrena_zT czy allegro ma metody działania rodem z prlu? Tam telefon był dobrem luksusowym i czekało się na niego długie lata.

Numer telefonu wraca do puli numerów, może go otrzymać inna osoba - serwis musi to brać po uwagę.

Weryfikacja osoby sugerująca, że jest nią właściciel numeru telefonicznego jest obecnie  pozbawiona sensu i może rodzić problemy prawne.

@Lumify Masz pełne prawo nagłośnić np: w mediach społecznościowych, że mając numer telefonu po kimś innym uzyskałeś dostęp do jego konta - są portale zajmujące się bezpieczeństwem w sieci np: bezpiecznik czy hardwareinfo, które z chęcią opiszą tą sytuację.

 

 

 

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@Client:116565864  Tak jak napisał @RED - skontaktuj się z https://niebezpiecznik.pl/ i opisz im tą sprawę.
Mają spore zasięgi.

oznacz moderatorów

czesci-mystkow
#8 Zapaleniec

mam podobny problem. Powiązali moje kilka kont firmowych operujących na jednym adresie IP z kontem pracownika, który ma jakieś blokady. Zawieszono mi 5 kont formowych na raz. Jak ruszy temat? Nr zgłoszeń 55036842  55032787

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@czesci-mystkow Idź z tym od razu do prawnika. Sam nic nie zdziałasz chyba że dojdziesz do porozumienia z tym pracownikiem i wyjaśni on blokady na swoim koncie.

oznacz moderatorów

czesci-mystkow
#8 Zapaleniec

Tak wiemy, który to jz pracownik, odkreca sprawy przez swoje zgłoszenie. Ile to moze potrwac? 

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

Dzień / tydzień / dwa / miesiąc a być może i dłużej - tego nie wie nikt
Tu największy problem jest taki, że nawet jeśli uda się sprawę wyjaśnić to nie ma żadnej gwarancji, że Allegro zdejmie blokadę kont. 
Niestety były takie przypadki.

oznacz moderatorów

BenezElektro
#7 Wielbiciel

Mamy bardzo podobną sytuację jak opisana w tym wątku.
Od kilku dni wykonujemy kolejne zadania, które Allegro co chwilę zmienia.
Najpierw mieliśmy zamknąć wszystkie dyskusje, potem usunąć negatywy, później udokumentować kontakt z klientami w sprawie ich usunięcia, a teraz każą nam odpisywać na komentarze i „poczekać”, bo może kupujący jednak się rozmyśli i usunie negatywa.

Od pięciu dni tracimy czas, rozwiązując ich kolejne „zadania” i wracając z odpowiedziami, jakbyśmy rozwiązywali zagadki.
W międzyczasie nasze konto nadal pozostaje zablokowane, mimo że spełniliśmy absolutnie wszystkie wymagania.

Konsultowaliśmy tę sprawę z prawnikiem i dowiedzieliśmy się, że takie postępowanie jest niezgodne z prawem.
Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów, Allegro jako podmiot o pozycji dominującej nie może nadużywać tej pozycji, ograniczając dostęp do rynku innym przedsiębiorcom.
Dodatkowo, według art. 353¹ Kodeksu cywilnego, uprawnienia wynikające z umowy (czyli regulaminu platformy) nie mogą być wykonywane w sposób sprzeczny z zasadami współżycia społecznego i uczciwości kupieckiej.

To, co teraz się dzieje, wygląda jak ciągłe przeciąganie procesu i tworzenie zadań bez żadnego uzasadnienia prawnego.
Naprawdę przykre jest to, że uczciwi sprzedawcy, którzy reagują i współpracują, są w ten sposób traktowani.

oznacz moderatorów