anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zaginięcie przesyłki a zwrot prowizji

MAMY ROZWIĄZANIE!
ChainSaw
#9 Pomysłodawca#

Czy w przypadku zaginięcia przesyłki wysłanej Pocztą Polską należy mi się zwrot prowizji ? Pytam bo został mój wniosek rozpatrzony negatywnie . 

oznacz moderatorów
17 ODPOWIEDZI 17
LEW433
#21 Demiurg#

Masz opcję pisania odwołania.

oznacz moderatorów
pecela
#17 Koryfeusz#

@ChainSaw 

Jak przesyłka była ubezpieczona, to dolicz sobie prowizję we wniosku o odszkodowanie do ubezpieczyciela (w Pocztexie wniosek o odszkodowanie z ubezpieczenia składa się bezpośrednio do firmy ubezpieczeniowej, Poczta w tym nie pośredniczy).

Ogólnie wpisuj wszelkie poniesione koszty, do wysokości sumy ubezpieczenia.

oznacz moderatorów
ChainSaw
#9 Pomysłodawca#

Przesyłka była warta 160 zł + koszta wysyłki , dostałem zwrot 100 zł+ koszta wysyłki.  Nie wiem dlaczego tak

oznacz moderatorów
KOGIEL_T
#12 Orędownik#

@ChainSaw bo domyślne ubezpieczenie jest na 100zł, jeśli nie podałaś większej wartości to właśnie tyle Ci zwrócą

oznacz moderatorów
ChainSaw
#9 Pomysłodawca#

Podałem większą wartość ,ale chyba tyle maksymalnie zwracaja ,wysyłałem przez apaczka

oznacz moderatorów
KOGIEL_T
#12 Orędownik#

@ChainSaw 100zł to jest minimalna wartość ubezpieczenia, więc albo coś źle podałeś, albo Cię zrobili w balona

oznacz moderatorów
pecela
#17 Koryfeusz#

@ChainSaw 

Wszystko się zgadza.

Jak nie zadeklarowałeś wartości (w APaczce jest to tożsame z wykupieniem ubezpieczenia, bo bezpośrednio w PP wartość i ubezpieczenie to dwie oddzielne i wzajemnie się wykluczające usługi), to przyjmuje się domyślną wartość 100 zł. Przy okazji w APaczce w cenie masz ubezpieczenie do 1000 zł.

Poczta Polska zawsze w razie uznania roszczenia zwraca 100 + koszty wysyłki (chyba że zadeklarowano mniejszą kwotę). Pozostałą kwotę odszkodowania wypłaca bezpośrednio ubezpieczyciel. Nie jest to ubezpieczenia, tylko odszkodowanie regulaminowe.

ps. Sprawdź emonitoring, jak było ubezpieczenie, to pokaże. Wtedy skontaktuj się z Agro-Ubezpieczenia (to ubezpieczyciel Poczty Polskiej) pod adresem e-mail: pocztex@agroubezpieczenia.pl
Tam cię pokierują.

A tu masz formularz zgłoszenia szkody https://www.poczta-polska.pl/wp-content/uploads/2022/11/220110-Zgloszenie-szkody-z-ubezpieczenia-prz...

 

oznacz moderatorów
fox_paws
#13 Ambasador#

@pecela Na jakiej podstawie chcesz doliczać prowizję do odszkodowania?  Chcesz dodatkowo zarobić na prowizji?
Jeśli dostaniesz odszkodowanie w wysokości wartości zamówienia to jest to równoznaczne z sytuacją, gdyby przesyłka nie zaginęła.

oznacz moderatorów
pecela
#17 Koryfeusz#

@fox_paws

Ubezpieczenie pokrywa poniesione i udokumentowane straty, a nie wartość samego przedmiotu w przesyłce. Niby podobne, ale to nie jest to samo.

oznacz moderatorów
fox_paws
#13 Ambasador#

@pecela 

Zapłacona prowizja nie jest stratą, lecz kosztem.

W dodatku otrzymane odszkodowanie należy zaksięgować, bo jest to przychód.

oznacz moderatorów
ChainSaw
#9 Pomysłodawca#

No niby masz rację . Ale nie nastąpiła też sprzedaż towaru, prowizję Allegro pobiera od sprzedaży a sprzedaży nie było. Gdyby to traktować jako sprzedaż, to kupujący miał by prawo do zwrotu towaru którego nie otrzymał ? 😀

oznacz moderatorów
pecela
#17 Koryfeusz#

@ChainSaw 

Oczywiście chodziło mi, o przypadek, kiedy Allegro pobrało prowizję i jej nie zwróciło. Poza tym to, że wpiszesz we wniosku do ubezpieczyciela prowizję, nie znaczy, że ci za nią zwrócą. To decyzja likwidatora szkody.

ps. We wniosku masz dwie tabelki. Zawartość przesyłki i określenie szkody. W tabeli poza towarem i jego wartością możesz wpisać koszty przesyłki, prowizję portalu, koszt zakupu przedmiotu na wymianę (jeżeli kupiłeś drugi na podmianę, a ten był droższy, to możesz dostać zwrot tej różnicy), koszt opakowania, koszt dojazdu do placówki nadawczej (jak nadawałeś w placówce), opłatę za podjazd kuriera (jak miałeś płatny podjazd). Ubezpieczyciel wyliczy jaką stratę poniosłeś, odejmie od tego kwotę wypłaconą przez PP i wypłaci odszkodowanie (dlatego wpisuje się koszty przesyłki).
A i dla ubezpieczyciela nie ma znaczenia czy reklamacja u przewoźnika została uznana. Jego decyzja jest niezależna. PP ubezpieczona jest na zasadzie ryzyka, a nie winy (chyba jako jedyny przewoźnik).

oznacz moderatorów
fox_paws
#13 Ambasador#

@ChainSaw Jeśli sprzedaży nie było, to zwracasz wpłatę i otrzymujesz zwrot prowizji i to niezależnie od odszkodowania.

oznacz moderatorów
ChainSaw
#9 Pomysłodawca#

Ale ja nie mogę zwrócić wpłaty ,bo to była przesyłka pobraniowa , brak kontaktu z kupującym . Gdyby kupujący odstąpił od umowy to nie było by problemu ze zwrotem prowizji.

oznacz moderatorów
KOGIEL_T
#12 Orędownik#

@ChainSaw ale, że jak, przesyłka zaginęła, a oni twierdzą, że nie zaginęła🤔

oznacz moderatorów
ChainSaw
#9 Pomysłodawca#

Oni twierdzą że kupujący nie potwierdził tego ,ale z kupującym brak jest kontaktu.

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

Zawsze znają pretekst żeby nie zwrócić albo min.

oznacz moderatorów