anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zakończenie nierozwiązanej dyskusji

grechmoto
#8 Zapaleniec#

Sprawa z "ciężkim" kupującym, mianowicie:

Klient zakupuje kompletny, nowy cylinder dnia 20.05.2021, cylinder zostaje wysłany i odebrany przez klienta dnia 22.05.2021.

Po dwóch miesiącach otwiera dyskusję, informując, że wysłany przeze mnie cylinder jest uszkodzony, proszę o odesłanie w celu rozpatrzenia przez hurtownię reklamacji. Klient odsyła towar, a hurtownia wystawia protokół, że reklamacja jest odrzucona ponieważ towar jest fabrycznie nowy i nadaje się do montażu. Po poinformowaniu klienta o odmownej decyzji i przesłaniu mu protokołu z wyjaśnieniem klient stwierdza, że nie obchodzi go decyzja i chce nowy cylinder żądając ode mnie wysłanie nowego zestawu. Oczywiście dyskusja zostaje nierozwiązana i spada jakość sprzedaży... Według mnie, jeśli protokół na piśmie wyjaśnia sprawę i stwierdza, że przedmiot jest nowy nie ma podstaw do trwania dyskusji, a towar odsyłam klientowi. Co mam zrobić, żeby zakończyć dyskusję? 

oznacz moderatorów
12 ODPOWIEDZI 12

_Likos_
#16 Inspirator#

@grechmoto  nic. odczekac 30 dni kiedy dyskusja przestanie sie liczyć do statystyk.

Teoretycznie masz jeszcze dwa wyjscia: dogadac sie z klientem aby zakonczył dyskusje, lub prosić allegro o jej zakonczenie. Nie znam szczegułów ale zdaje sie że obydwa sa trudne do zrealizowania o ile wręcz niewykonalne.

Musisz skalkulować czy bardziej oplaca Ci sie zacisnąc zęby i odczekać 30 dni czy tez spełnić żądania klienta niezależnie czy zasadne czy też nie

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@grechmoto Ty nie zakończysz Dyskusji, może to zrobić tylko kupujący. Może ją zakończyć jako nierozwiązaną, jeśli uzna że reklamacja została niesłusznie odrzucona. Zdaniem klienta towar jest wadliwy. To, że jest nowy nie oznacza że jest sprawny i zgodny z opisem. Jeśli nie chcesz problemów, wymień kupującemu towar zgodnie z jego żądaniem. Oczywiście nie masz obowiązku tego robić, jeśli Twoim zdaniem przedmiot jest sprawny i zgodny z opisem aukcji. Po zamknięciu Dyskusji jako nierozwiązanej, kupujący może wystąpić z wnioskiem o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących, a to może (nie musi) być dla Ciebie kolejny problem.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@grechmoto Ty dyskusji nie zakończysz,możesz prosić kupującego o zakończenie albo pisać do Allegro(marne szanse), wniosek do POK nie oznacza że zostaną wyciągnięte konsekwencje w stosunku do Ciebie, masz dowód i argumenty ze to wina kupującego, to masz 2 wyjścia, jak wspomniał @Likos dogadać się albo odczekać 30 dni, zdecyduj.

x.y.z "ja się nie mylę nigdy, zapamiętaj " 😄 i to nie jest prawda
oznacz moderatorów

grechmoto
#8 Zapaleniec#

@xyz96  nie jest winą to, że złożył reklamację - ma takie prawo jak najbardziej i zgodnie z jego prośbą odesłałem towar. Sprawdzony wrócił z adnotacją "towar nowy, pełnowartościowy". Klient jednak stwierdził, że nie obchodzi go ocena producenta i chce nowy cylinder... 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@grechmoto To teraz zaproś tu kującego, aby się wypowiedział i przedstawił swoją wersję zdarzeń. Ciekawe, co napisze. Teraz to tylko znamy Twoją ocenę sytuacji, a jego może być zupełnie inna.

oznacz moderatorów

grechmoto
#8 Zapaleniec#

Chciałbym, ale nie idzie się z nim dogadać na żadnej płaszczyźnie, jak odrzucono reklamację zaczął pisać, że na cylindrze są znaczne rysy (co wykluczyło pismo od producenta).

Mówi, że sprzedałem mu używany cylinder jako nowy (co także jest wyssane z palca i potwierdzone). Dziwi mnie tylko to, że jeśli producent stwierdza stan produktu jako nowy i nie widzi podstaw do wymiany ani zwrotu, co jest udokumentowane -  ja dalej muszę się tłumaczyć i walczyć z klientem w dyskusji. Rozumiem, jeśli to ja wystawiałbym pismo o stanie technicznym, ok klient może mi nie wierzyć na słowo, ale skoro stwierdza to zarówno mój warsztat jak i zewnętrzna firma producenta, która pieczątką podbija protokół to według mnie sprawa jest jasna, towar odesłany i po kłopocie. 

Nie mówimy tutaj o 20 czy 100 złotych bo pewnie na taki machnąłbym ręką i zapomniał o sprawie bo nie mam czasu na takie batalie, ale jest to towar wart 1700 zł, więc nie widzę opcji, żebym to ja teraz z własnej kieszeni pokrywał koszty nowego cylindra według widzi misie klienta bądźmy poważni. 

oznacz moderatorów

terazauto
#13 Ambasador#

@grechmoto - niestety, ale w Allegro prawo ma małe znaczenie. Rację ma Kupujący. Zawsze. Co dziwi o tyle, że prowizja brana jest jednostronnie, od Sprzedających 🙂 Wesoło jest 🙂

Kupujący kupuje na firmę (czy teraz, czy przed zmianą Ustawy) i może oddać, a jak nie to POK odda, Rozdzielność majątkowa nie świadczy o osobnym rozliczaniu dochodów i niezależności finansowej, Sprzedający może odmówić zakupu Kupującemu, etc. masz Wi-Fi z inną firmą ? - "ban !" jak tamci coś namieszają 🙂

Akceptujesz te warunki zakładając konto i potem w ciemno akceptując zmiany w Regulaminie, bo kto to czyta ?

To jest portal do kupowania, a nie do sprzedawania.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@grechmoto Jeśli nie widzisz opcji, to czekaj na rozwój wydarzeń w Dyskusji i ewentualny wniosek kupującego do POK. Wtedy być może dowiesz się, czy jego zarzuty były wyssane z palca.

Masz w zakładce Reklamacja wiele zapisów niezgodnych z prawem. Być może Allegro weźmie to pod uwagę w Dyskusji i w przypadku, gdy kupujący złoży wniosek do POK.

oznacz moderatorów

grechmoto
#8 Zapaleniec#

To, że zarzuty są wyssane z palca według mnie jasno stwierdza odrzucony protokół reklamacyjny, no chyba, że nagle to już nie jest ważne pismo i Allegro, czy też POK bardziej wierzy krzyczącemu klientowi niż firmie, która swoją pieczątką gwarantuje o w pełni sprawnej części... Jeśli tak to już nie wiem czym ma bronić się sprzedawca.

Zapisy w zakładce Reklamacja o częściach elektronicznych itp. są opierane o regulaminy stron hurtowni z którymi współpracuję i które obowiązują mnie przy zgłaszaniu reklamacji czy zwrotów. Jeśli klienci zwracali by mi nieumiejętnie montowane w garażu i uszkodzone przez nich części elektroniczne "bo mogą" to po roku mógłbym zawijać interes.

Piszesz jakbym opierał swoje "skargi i zażalenia" o wyłącznie moją opinię nie popartą dokumentami , a według mnie zrobiłem wszystko co powinien sprzedawca, przyjąłem reklamację, odesłałem do analizy i dostałem odpowiedź o jej odrzuceniu, nie jestem producentem części więc jeśli ktoś mądrzejszy ode mnie pisze, że nie ma podstaw do wymiany ponieważ najzwyczajniej w świecie produkt nadaje się do montażu ponieważ jest nowy  i daje gwarancję, że tak jest, a klient mówi, że NIE OBCHODZI go zdanie działu reklamacji na ten temat no to nie zostaje nic innego jak rozłożyć ręce...  

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@grechmoto 

Odrzucony protokół i pieczątka nie stwierdza, że zarzuty są bezpodstawne, to tylko Twoje odrzucenie reklamacji, za które odpowiadasz Ty, a nie żaden serwis czy hurtownia. Tak, zazwyczaj Allegro w sporach i przy wnioskach do POK staje po stronie kupującego – wiele wątków na tym forum o tym świadczy. Kupujący też może przedstawić swoją rację, zamieścić dowody i będą one brane pod uwagę.

Za zapisy w zakładce Reklamacja odpowiadasz względem kupującego Ty, a nie żadna hurtownia. To co obowiązuje Ciebie przy zgłaszaniu reklamacji i zwrotów, a co jest niezgodne z zasadami, nie obowiązuje kupującego na Twoich aukcjach. Miałeś prawo reklamację odrzucić, a kupujący ma prawo złożyć wniosek do POK. Jeśli Allegro uzna, że kupujący ma rację, może przyznać mu rekompensatę.

Lepiej usuń te zapisy;

W przypadku reklamacji niesprawnych części motocyklowych koniecznym jest dołączenie do przesyłki opisu usterki wraz z pieczątką warsztatu, na którym część ta była montowana. Reklamacje nie posiadające dokumentu potwierdzającego montaż w specjalistycznym warsztacie nie będą rozpatrywane. 

Wszystkie części elektroniczne które były już montowane nie podlegają odstąpieniu od umowy. 

Zwrot produktów elektronicznych jest możliwy w przypadku gdy nie było próby montażu.

W przypadku reklamacji towaru elektronicznego wymagany jest dokument potwierdzający montaż w autoryzowanym serwisie motocyklowym. 

W przypadku reklamacji wszystkich części mechanicznych wymagane jest potwierdzenia montażu w serwisie motocyklowym.

W przypadku reklamacji opon i dętek wymagane jest zaświadczenie montażu od wulkanizotora lub serwisu motocyklowego.

Sporo tego.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@LEW433 

masz dowód i argumenty ze to wina kupującego,

Nie ma żadnych dowodów i argumentów, że to wiana kupującego. Kupujący może mieć swoje dowody i argumenty, których nie znasz, więc nie możesz rozstrzygać tej reklamacji i twierdzić, że to wina kupującego. Nie jest żadną winą kupującego to, że złożył reklamację.

oznacz moderatorów

grechmoto
#8 Zapaleniec#

@xyz96  odpowiedziałem Ci na tą wiadomość 50min temu ... 

oznacz moderatorów