anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zaniżona ocena od kupującego

flowersanddecor
#8 Zapaleniec#

Witam,

Mam pytanie odnośnie otrzymanej oceny od kupującego. Dokonał zakupu za 6,99 i wybrał przesyłkę za 8,99 Allegro Inpost. Obniżenie ceny przesyłki byłoby dokładaniem do interesu.

W kategorii "Koszty wysyłki" przydzielił ocenę 4/5. Napisałam do niego z prośbą o nakierowanie mnie, z czego wynika ta ocena, a otrzymałam odpowiedź "Koszt wysyłki jest nieadekwatny do ceny produktu".

Jak dotąd miałam 100% pozytywnych ocen, a przez ocenę 4/5 moja jakość sprzedaży spadła o 100 punktów. Co sądzicie o sytuacji, kiedy ktoś dokonuje zakupu o kwocie niższej niż cena wysyłki, nie "łapie się" na smarta, a w ostateczności wystawia niższą ocenę? Nie mam przecież wpływu na to, jak dużego zamówienia on dokonuje. Kupując coś poniżej 40 zł w większości przypadków należy liczyć się z koniecznością pokrycia kosztów wysyłki, a sprzedający na tym tracą przez kupujących. Jeżeli według niego przesyłka jest zbyt droga, to mógł dokonać zakupu, gdzie niezależnie od kwoty zamówienia przesyłki są darmowe. Jeżeli nie znalazł takiej oferty, to skorzystał wówczas u mnie z najtańszej możliwej na Allegro, ale i tak ocenił nisko. Czy Allegro jest w stanie coś z tym zaradzić?

Warte zauważenia jest to, że kupujący również sprzedaje na Allegro, a w jego ofertach nawet nie ma możliwości skorzystania z darmowej przesyłki Smart.

PS. Czy ilość punktów w jakości sprzedaży wpływa w jakikolwiek sposób na to, jak wysoko pojawiają się moje oferty? Czy ma wpływ na coś jeszcze?

oznacz moderatorów
7 ODPOWIEDZI 7

flowersanddecor
#8 Zapaleniec#

Odpowiem jeszcze dodatkowo sobie.

 

Czy nie powinno być tak, że jeżeli sprzedający ustalił cenę przesyłki rekomendowaną przez Allegro, to nie powinno być możliwości przydzielenia niższej oceny (tak jak w przypadku Smart 0zł)? Dla początkujących sprzedających ten 1 punkt może być kluczowy w ogólnej jakości sprzedaży.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@flowersanddecor Takiej oceny, komentarza nie zmienisz, możesz negocjować z kupującym, możesz napisać do Allegro ale jeżeli ocena jest zgodna z regulaminem(a tu raczej jest) i nie obraża sprzedającego Allegro nic  z tym nie zrobi. Ocena powinna być jak najbardziej do faktycznego przebiegu transakcji.

oznacz moderatorów

kolekcjoner608
#21 Demiurg#

Nie ma co negocjować tylko lepiej przyjąć na klatę gdyż klient (według regulaminu a nie logiki) może oceniać koszt wysyłki od własnego widzi mi się .Sam dostałem kiedyś od jednego "inteligenta" po 3 gwiazdki tylko za to że nie miałem smarta i musiał zapłacić te ustawione przez allegro 8,99 zł . Proszenie klienta o zmianę komentarza może też być przez niego potraktowane jak twoje natręctwo i po anulowaniu może ci wystawić jeszcze gorszą opinie .Daj sobie z nim spokój ,jak jesteś uczciwym sprzedawcą szybko statystyki poprawisz.

oznacz moderatorów

flowersanddecor
#8 Zapaleniec#

A czy punkty w jakości sprzedaży wypływają w jakiś sposób na pozycjonowanie ofert?

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Tak.

oznacz moderatorów

ART_FOTO
#14 Krzewiciel#

@flowersanddecor Po osiągnięciu jakiegoś poziomu niestety pozycjonowanie spadnie.Nie wiem tylko czy będzie to miało jakieś większe znaczenie przy dzisiejszym Allegro.W Twoich ofertach reklamowane są takie same przedmioty, oferowane przez innych sprzedających.Tak samo Twoje oferty mogą być reklamowane w ofertach innych sprzedających (pozycjonowanych wyżej).Wygra zawsze tańsza oferta z szybszą wysyłką.

Co do oceny kosztów wysyłki niestety ale Allegro powinno coś z tym zrobić.Nie powinno mieć to miejsca, skoro cena przesyłki jest narzucona przez Allegro i najniższa jaka może być.Z drugiej strony, to że kupujący nie ma wykupionego Smarta nie jest winą sprzedającego ale sprzedający jest za to karany.

oznacz moderatorów

flowersanddecor
#8 Zapaleniec#

Dokładnie do tego dążę!

Kupujący albo nie ma wykupionego Smarta i płaci za każdą przesyłkę bądź ma Smarta, ale kupuje poniżej 40 zł. Tak czy tak korzysta z tańszej przesyłki dzięki Allegro, bo wygenerowanie etykiety bezpośrednio przez Inpost kosztuje aż 14,69 w przypadku gabarytu A.

Wiem, że dokonywane oceny mają być subiektywne zgodnie z regulaminem, ale najzwyczajniej w świecie nie widzę w tym logiki i uważam, że jest to krzywdzące dla z pewnością wielu sprzedających. Kupujący powinni oceniać to, na co może mieć wpływ sprzedawca, czyli produkt, obsługę kupującego oraz koszy wysyłki jeżeli cena jest zawyżona i nie jest rekomendowana przez Allegro.

oznacz moderatorów