anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot allegro lokalnie

MAMY ROZWIĄZANIE!
Foxfer_X
#9 Pomysłodawca

Prowadzę sprzedaż w ramach działalności nierejestrowanej na allegro lokalnie i nie mam firmy. Czy w takim przypadku muszę zgodzić się na zwrot produktu, który kupił klient?

oznacz moderatorów
10 ODPOWIEDZI 10
mdrogeria
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@Foxfer_X ...aaa działalność nierejestrowana to co ?  ,to zorganizowana sprzedaż zarobkowa , koniec końców jesteś przedsiębiorcą w pełnym tego słowa znaczeniu 

oznacz moderatorów
N_Nitka28
Moderatorka
Moderatorka

@Foxfer_X Tak, prowadząc działalność niezarejestrowaną, masz obowiązek przyjąć zwrot od konsumenta.

   Nicol
   Moderatorka
oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@Foxfer_X 

Jakie są obowiązki w działalności nierejestrowej

Od momentu podjęcia działalności nierejestrowanej masz obowiązek:

  • prowadzić uproszczoną ewidencję sprzedaży
  • rozliczać przychody z działalności nierejestrowanej (po odliczeniu kosztów) w zeznaniu rocznym PIT-36 według skali podatkowej
  • przestrzegać praw konsumentów
  • wystawiać faktury lub rachunki na żądanie kupującego
  • przestrzegać praw konsumenta, w tym prawa do odstąpienia w terminie 14 dni od umowy zawartej na odległość i realizować obowiązki związane z reklamacją, zwrotem czy naprawą.
  • Vat gdy sprzedajesz towary bądź usługi wymagające rejestracji do VAT już od pierwszej sprzedaży
  • Kasa fiskalna będzie ci jednak potrzebna w przypadku sprzedaży towarów lub usług objętych obowiązkiem ewidencjonowania sprzedaży na kasie fiskalnej.
________
Κώστας
oznacz moderatorów
Foxfer_X
#9 Pomysłodawca
Czy w takim razie są jakieś wymagania odnośnie zwrotu czy robi się go prywatnie. I zwraca pieniądze też prywatnie?
oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@Foxfer_X na lokalnie inaczej nie zrobisz , klient smaruje Ci odstąpienie od umowy , zwracasz za towar + najtańsza przesyłka jaką klient mógł wybrać podczas zawierania transakcji , klient odsyła na swój koszt ,,,oczywiście jak jest to klasyczne odstąpienie od umowy bo taki ma widzimisię klient , natomiast w przypadku , gdy ma zastrzeżenia do towaru , to bajka na kilka kartek maszynopisu .

oznacz moderatorów
Foxfer_X
#9 Pomysłodawca

A jeśli klient odeśle uszkodzony/używany przez niego produkt? Czy jest coś co chroni sprzedającego?

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@Foxfer_X art 34.4 ustawy konsumenckiej pomniejszenie kwoty zwrotu 

oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@az1rael pod warunkiem ,że klient został poinformowany najpóźniej w chwili zakupu 

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@mdrogeria no obowiązek informacyjny leży na sprzedawcy od tego ma te wszystkie zakładki i cuda wianki systemu 

oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@az1rael na Lokalnie nie ma tego 😄 więc @Foxfer_X trochę se szkodzi bo konsument może w dowolnym czasie odesłać, i koszt odesłania też będzie musiał ponieść jak nie poinformował 🙂

Reguluje to Ustawa Konsumencka - którą przeczytaj zamiast zadawać oczywiste pytania 🙂

Art. 29. 1. Jeżeli konsument nie został poinformowany przez przedsiębiorcę
o prawie odstąpienia od umowy, prawo to wygasa po upływie 12 miesięcy od dnia
upływu terminu, o którym mowa w art. 27 ust. 1 albo 2.

4. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru będące
wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do
stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru, chyba że przedsiębiorca nie
poinformował konsumenta o prawie odstąpienia od umowy zgodnie z wymaganiami
art. 12 ust. 1 pkt 9.

________
Κώστας
oznacz moderatorów