Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, dostałem zwrot kamery samochodowej. Powód: Nie pasowała klientowi, pobrał złą aplikacje na telefon, i mimo pokazanie poprawnej aplikacji, klient dokonał zwrotu. Pudełko przyszło zniszczone, a wysyłałem w stanie nie naruszonym. Co robić w takiej sytuacji?
@eProMarket Zwrotów nie musisz przyjmować, ale jeśli się zgodziłeś a produkt używany, wyceń za ile jesteś w stanie sprzedać i tyle oddaj 🙂
Jak to reklamacja a produkt sprawny to odrzuć i poproś o odebranie 🙂
produkt wygląda na nie naruszony, problemem jest pudełko. Jak myślisz, ile można odjąć z ceny? To moja pierwsza styczność ze zwrotami jako sprzedawca.
Czyli mógłbym odrzucić zwrot, i odesłać klientowi tak? Produkt w 100% sprawny
Czy jako prywatna osoba sprzedałeś to z wysylką smart? @eProMarket
Ten produkt akurat nie.
@eProMarket Sprzedaż na allegro zwykłym czy lokalnie? SMART? W ofercie były dodane warunki zwrotu?
Allegro zwykłe, wysyłka bez smarta, i tak były dodane warunki zwrotu
@eProMarket napisał(a):
Allegro zwykłe, wysyłka bez smarta, i tak były dodane warunki zwrotu
Skoro dałeś warunki zwrotu to nie możesz odmówić 😞 ani odesłać 😞
@eProMarket Radziłbym nie odsyłać bez wiedzy i zgody kupującego bo nie odbierze i będą rosły koszty i nieporozumienie. Jeśli nie chcesz przyjąć zwrotu wezwij kupującego do odbioru przedmiotu bądź do wpłacenia kwoty odpowiedniej do koszty przesyłki.
Ale trzeba wyraźnie napisać że zwrot nie został przyjęty, przedmiot zatrzymałeś w tymczasowym depozycie.
Czyli w zakładce zwroty, odrzucić zwrot. Opisać sytuację, i w wiadomości prywatnej do klienta poprosić o odebranie produktu bądź opłacenia przesyłki?
OK, ale nie ma wiadomości prywatnych, wszystkie wiadomości idą przez Centrum Wiadomości i sa zawsze do wglądu.
Tylko mam wątpliwośc, skoro zakładka była aktywna to chyba miał prawo zgłosić zwrot, a jeśli miał prawo to ty masz obowiązek zwrot przyjąć!
@eProMarket Jeśli tak jak piszesz miałeś dodane warunki zwrotu to nie masz prawa odmówić przyjęcia tego zwrotu.
Warunki zwrotu to integralna część oferty - dodając je zobowiązałeś się do przyjęcia ewentualnego zwrotu.
@komis-bell ma prawo odrzucić bo sprzedaż jako osoba prywatna podlega pod kpc jesli strony uznają umowę za nieważną wzracają sobie obie wszystkie wzajemne świadczenia a to co wrociło nie jest w takim stanie jak to co poszło za co odpowiada kupujący. Zwracana przez niego rzecz nie ma więctej wartości którą miała jest niepełnowartościowa a sprzedawca zgadza sięna zwrotrzeczy pełnowartościowej. Mnie interesujeco innego bo tu sytuacja wygląda jakby właściciel konta firmowego wystawił rzecz prywatną jako osoba prywatna i pytanie czy spełnil w ofercie wszelkie obowiązki informacyjne bo jak się raz strzelił gdzieś to ma problem.
@eProMarket jak sprzedajesz jako osoba prywatna to nie wpisuj nic w pole zwroty (nie przyjmuję zwrotów możesz wpisać bo nie czytają i tak) bo ci się wykluczają zapisy o prywatnym sprzedawcy i zwrotach. Jak już bardzo chcesz to możesz wpisać masz 14 dni na zwrot towaru po wcześniejszym wyrażeniu zvody przez sprzedawcę jesli tkwar zwracany nie będzie nosił śladów użytkowania / uszkodzeń.
Sprawdź kamerę jak wszystko działa to możesz się zgodzić na zwrot za pudełko potrąć ok 20% max 30% a jak wystawisz to kolejny raz to jako używane z adnotacją wyłączam rękojmię w opisie. I nigdy nie udostępniaj smart bo zgadzasz się automatycznie na zwroty.
Nazwę masz jakby to była firma, jeśli sprzedałeś cos jako osoba prywatna to najzwyczajniej w swiecie wzywasz kupującego by sobie oplacił odesłanie lub odebrał osobiście i piszesz że sprzedając jako osoba prywatna nie wyrażasz zgody na zwrot. Najlepiej pokaż link do tej oferty to będzie wiadomo co tam było zawarte. @eProMarket
@az1rael Jak sam napisał - miał dodane warunki zwrotu. Nie ma prawa odmówić jego przyjęcia.
Okej, w takim razie co z tym pudełkiem?
@eProMarket Jeśli uważasz, że wartość towaru się zmniejszyła to możesz obniżyć zwracaną kwotę o tą utratę wartości. Jeśli nie to zwracasz całość.
Decyzja należy do Ciebie.