anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot jako prywatny sprzedawca

eProMarket
#8 Zapaleniec#

Witam, dostałem zwrot kamery samochodowej. Powód: Nie pasowała klientowi, pobrał złą aplikacje na telefon, i mimo pokazanie poprawnej aplikacji, klient dokonał zwrotu. Pudełko przyszło zniszczone, a wysyłałem w stanie nie naruszonym. Co robić w takiej sytuacji?

oznacz moderatorów
36 ODPOWIEDZI 36

br.
#21 Demiurg#

Prawdę mówiąc to w ofercie nie ma ani słowa o pudełku, można się dopatrzeć na jednym ze zdjęć  ale  to zdjęcie fabryczne, może poglądowe jak niektórzy piszą...

Były już tutaj dyskusje tutaj na forum, podobno pudełko nie jest obowiązkowe,  niestety musisz sam podjąć decyzję  czy mozesz  potrącić za pudełko i ile....

Może rozsądniej byłoby wspomnieć o "śladach użytkowania"

Najtańsza oferta za tą kamerę tu na Allegro jest 309,  decyduj sam, ale decyzja jest ryzykowna, może się skończyć dyskusją, negatywem itp....

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@br. nie dostanie negatywa bo konto prywatne nie ma oceny sprzedawcy tylko produktowa

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@br. najtańsza 309 , ale od My..frendów , trudno powiedzieć czy to jest ten sam produkt .

oznacz moderatorów

eProMarket
#8 Zapaleniec#

Hej, @mdrogeria myślisz żeby zgłosić sprawę do przewoźnika, czy jednak jest to już nie po mojej stronie i żądać te 20/30% od klienta?

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@eProMarket ja bym nie zgłaszał do przewoźnika bo za nadanie odpowiada kupujący, a osoba  sprzedająca prywatna odpowiada za paczkę do chwili nadania więc wyślij mu zdjęcia uszkodzeń pudełka i niech sobie zgłasza reklamację i protokół szkody do przewoźnika skoro sam twierdzi że to przewoźnik zgniótł opakowanie, reklamacja u przewoźnika trwa 30dni jak ci odrzuci bo źle spakowane to ty zostaniesz z oddaną pełną kwotą i niepełnowartościowym towarem 

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@eProMarket Zgodnie z zapisem w ofercie pudełko jest również przedmiotem umowy , jeśli klient twierdzi ,że wysłał nie uszkodzone spisz protokół szkody na stronie przewoźnika i wyślij go klientowi , reklamacja to nie Twoja sprawa jako prywatnego sprzedawcy , obniż cenę ile uważasz , a o resztę niech się pac-klient domaga u przewoźnika .

oznacz moderatorów

eProMarket
#8 Zapaleniec#

Napisał do mnie bym wyslal mu zdjecia i on zglosi do przewoznika, ja w takim razie co mam robic? czekać na rozstrzygnięcie i nie zwracac nic na ten moment?

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@eProMarket wyślij mu zdjęcia i zwróć tyle co to warte wg coebie a różnicę niech mu przewoźnik odda

oznacz moderatorów

eProMarket
#8 Zapaleniec#

Klient stwierdził żeby poczekać na info od przewoźnika. Zobaczymy jak sprawa się potoczy. Dziękuję bardzo za twoje i każdego zaangażowanie, to miłe 🙂

oznacz moderatorów

eProMarket
#8 Zapaleniec#

Mam jeszcze ostatnie pytanie, ja mam jakiś czas na ogłoszenie mojej decyzji? Grozi mi coś za to, że czekamy na odp od inpostu a ja nie zatwierdzę bądź nie odrzucę zwrotu?

oznacz moderatorów

eProMarket
#8 Zapaleniec#

I jak? sprawdziłeś ofertę? Jak myślisz, co zrobić?

 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@eProMarket napisałem ci jakbym to rozwiązał q poprzedniej odpowiedzi plus uwagi ogólne.

oznacz moderatorów

eProMarket
#8 Zapaleniec#

Klient twierdzi że pudełko wyszło od niego w takim samym stanie, że to jest wina przewoźnika.

oznacz moderatorów

pecela
#18 Luminarz#

@eProMarket

To była sprzedaż prywatna czy w ramach działalności nierejestrowanej?

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@pecela prywatna sprzedaż @eProMarket jeśli dobrze pamiętam realizacja umowy kupna sprzedaży jeśli nie określono w niej ram czasowych to standardowo miesiąc, umowę kupna sprzedaży można modyfikować w sposób dowolny zgodny z prawem czyli w twoim przypadku nie naruszającym przepisów kpc, jeśli na piśmie (w dyskusji / wymianie wiadomości) dojdziecie do porozumienia obustronnie że decyzja o przyjęciu zwrotu zapadnie niezwłocznie po odpowiedzi reklamacyjnej przewoźnika to możecie ustalić sobie taki termin i będzie wiążący np 7 dni od chwili udostępnienia przez kupującego sprzedawcy decyzji reklamacyjnej przewoźnika, z drugiej strony przewoźnik musi mieć określoną wielkość kwotową za którą odpowiada, możliwe że się upomni o określenie tego kosztu przez kupującego w mailu uzupełniającym wtedy będziesz musiał podjąć decyzję o ile zwrot potrącić / lub go odrzucić i kupujący powinien ci udostępnić tego maila i korespondencję z przewoźnikiem na ten temat byś się mógł do tego odnieść

oznacz moderatorów

pecela
#18 Luminarz#

@az1rael

Allegro nie uznaje istnienia "działalności nierejestrowanej". Sprzedawca taki będzie miał oznaczenie "prywatny sprzedawca", ale stosuje się do niego przepisy Ustawy o prawach konsumenta, a nie KC. 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@pecela nie na tym koncie nie ma praktycznie aktywności jest zero ofert, więc to jest sprzedaż przygodna osoby prywatnej a nie działalność nierejestrowana. Przypomnę ci że art 6 kpc jasno określa że ciężar udowodnienia leży po stronie pozywającego czyli to kupujący ma zebrać dowody na prowadzenie nierejestrowanej działalności sprzedawcy. Druga rzecz rzecznik nie tknie tego palcem bo jasno pisze prywatny sprzedawca i wnikał nie będzie. Nie ma danych firmy, nipów, etc skąd wezmiesz dowody? A skoro miał 1 ofertę bo rozporządzenie ue weszło z początkiem roku o limicie 30 sprzedaży bo allegro musiałoby go zaraportować do us tzn że nawet jak kiedyś coś prowadził to w tym momencie to już jest sprzedaż przygodna. Co najwyżej allegro może udzoelić informacji o aktywności na koncie kupującemu czy ma w tym roku dużo transakcji czy raz na ruski rok lub danych do pozwu cywilnego w wielkich bólach.

oznacz moderatorów