anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

zwrot kosztów dostawy

lusedjoa
#9 Pomysłodawca#

Na pozór prosta sytuacja, kupujący odstępuje od umowy, odsyła mi towar, wpłacił koszt towaru +koszt wysyłki. Ja w ramach tego wysyłam inpost paczkomat. Teraz odeśle i ja muszę zwrócić pieniądze. Oczywista rzecz zwracam koszt towaru, a co z wysyłką? Ten koszt 8,99 ja płacę na fakturze z inpost. Dlaczego mam być w plecy 8,99 oddając kupującemu po zwrocie. On odstępuje od umowy  bez podania przyczyny, czyli na zasadzie "zmieniłem zdanie". Dlaczego mam ponosić koszt wysyłki czyli jego widzimisię? Rozumiem sytuacje gdy zwrot ma miejsce z mojej winy, niezgodnośc z opisem itp. Ale w tej sytuacji ???? Zawsze odsyłam koszt dostawy ale nie do końca to rozumiem. Proszę wyjaśnijcie

oznacz moderatorów
27 ODPOWIEDZI 27

LEW433
#21 Demiurg#

@lusedjoa Kupujący ma prawo do zwrotu, oddajesz mu całość.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@lusedjoa Dlatego, że tak stanowią przepisy. Kupujący traci na odesłaniu, a sprzedawca na wysyłce. Jeśli Allegro daje darmowy zwrot klientowi, to tylko korzyść dla klienta.

oznacz moderatorów

lusedjoa
#9 Pomysłodawca#

ale nawet rzecznik praw konsumenta podaje ...    a my przecież informujemy w allegro że koszt wysyłki pokrywa kupujący

Konsument pokrywa wszystkie bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy (np. koszty opakowania, zabezpieczenia, nadania), chyba że przedsiębiorca:

  • zgodził się je ponieść

lub

  • nie poinformował kupującego o konieczności ich poniesienia.

Konsument jest odpowiedzialny wobec sprzedawcy za zmniejszenie wartości rzeczy w związku z korzystaniem z niej w nieodpowiedni sposób. Ma prawo zbadać charakter, cechy i funkcjonowanie towaru w taki sposób, w jaki mógłby to uczynić w sklepie stacjonarnym. Nie może jednak używać rzeczy w sposób nieograniczony. Jeśli tak robi, przedsiębiorca ma prawo obciążyć go dodatkowymi kosztami w związku ze zmniejszeniem wartości towaru.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@lusedjoa Mylisz pojęcia. Przeczytaj Ustawę konsumencką, tam znajdziesz odpowiednie paragrafy. Klientowi po odstąpieniu należy się zwrot kosztów towaru + kosztu wysyłki.

oznacz moderatorów

lusedjoa
#9 Pomysłodawca#

chyba zadzwonie do rzecznika bo nie daje mi to spokoju, kupuję na innych stronach niż allegro nikt nie oddaje kosztów wysyłki, tylko na allegro jest ten temat

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@lusedjoa Oczywiście masz prawo, klient otworzy dyskusje, dostaniesz "prośbę" od Allegro o zwrot, klient złoży wniosek do POK i jak otrzyma zwrot, to Allegro zażąda od ciebie a to może być zawieszenie konta.

oznacz moderatorów

Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@lusedjoa   Tutaj mowa jest o kosztach zwrotu, a Ty oddajesz koszty wysyłki do klienta.

_____________
Kama
oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@lusedjoa sprzedajesz jako firma masz obowiązek oddać koszt towaru i najtańszą dostawę jaką masz w ofercie ( nie liczymy odbioru osobistego ) , klient odsyła na swój koszt 🙂

Art. 32. 1. Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w
terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od
umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym
koszty dostarczenia rzeczy.

Art. 33. Jeżeli konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy
zwykły sposób dostarczenia oferowany przez przedsiębiorcę, przedsiębiorca nie jest
zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych
kosztów.

________
Κώστας
oznacz moderatorów

lusedjoa
#9 Pomysłodawca#

co ty na to?  to jest rzecznik praw konsumenckich

Konsument pokrywa wszystkie bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy (np. koszty opakowania, zabezpieczenia, nadania), chyba że przedsiębiorca:

  • zgodził się je ponieść

lub

  • nie poinformował kupującego o konieczności ich poniesienia.

Konsument jest odpowiedzialny wobec sprzedawcy za zmniejszenie wartości rzeczy w związku z korzystaniem z niej w nieodpowiedni sposób. Ma prawo zbadać charakter, cechy i funkcjonowanie towaru w taki sposób, w jaki mógłby to uczynić w sklepie stacjonarnym. Nie może jednak używać rzeczy w sposób nieograniczony. Jeśli tak robi, przedsiębiorca ma prawo obciążyć go dodatkowymi kosztami w związku ze zmniejszeniem wartości towaru.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@lusedjoa znam to ale nie pisałeś w poście że towar jest używany itp 🙂

4. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące
wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia
charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy, chyba że przedsiębiorca nie poinformował
konsumenta o prawie odstąpienia od umowy zgodnie z wymaganiami art. 12 ust. 1 pkt
9.

________
Κώστας
oznacz moderatorów

exoryna
#14 Krzewiciel#

A sprzedajesz jako firma do osób prywatnych? 

oznacz moderatorów

lusedjoa
#9 Pomysłodawca#

firma, spójrz co wkleiłam wyżej, tak podaje rzecznik to jest jeden z kruczków

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@lusedjoa jaki kruczek, zna to każda firma i jest to na korzyść przedsiębiorcy 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

lusedjoa
#9 Pomysłodawca#

ale to faktycznie dotyczy kosztów zwrotu

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@lusedjoa Nie, to dotyczy zmniejszenia wartości rzeczy. Jeżeli klient otrzymał nową rzecz a oddaje uszkodzoną, ze śladami użytkowania, możesz mu oddać odpowiednio pomniejszoną kwotę za towar, ale koszt wysyłki do klienta też oddajesz.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@xyz96 mu chodzi o ten zapis co wkleił :

Konsument pokrywa wszystkie bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy (np. koszty opakowania, zabezpieczenia, nadania), chyba że 

Ja już odpadam jak chcesz to tłumacz 😄

@lusedjoa zawsze możesz zrobić po swojemu najwyżej allegro ( blokada ) lub rzecznik konsumenta ci wytłumaczy 😄

________
Κώστας
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@kostas11 Ja już też mam dość forum w ogóle. Czekam świąt jak zbawienia 🙂

oznacz moderatorów

WREDZIA-W1
#21 Demiurg#

@xyz96 A Ty myślisz, że w święta nie będzie się działo?

Ula

Ula
oznacz moderatorów

exoryna
#14 Krzewiciel#

Skoro jesteś profesjonalnym sprzedawcą to przepisy powinieneś mieć w małym palcu.

Masz zwrócić całą wpłatę co ci konsument przesłał. Czyli towar+koszt dostawy do niego.

Jeśli poinformowałeś kupującego, że to on płaci za zwrot to faktycznie on zapłaci za zwrot. Ale jeśli tego nie dopełniłeś to musisz oddać również koszty odesłania. Takie są przepisy.

 

Wyżej piszesz tak: "Zawsze odsyłam koszt dostawy ale nie do końca to rozumiem".

Na aukcjach masz zapis:  "Czas na zwrot 14 dni. Kupujący pokrywa koszt wysyłki w dwie strony a sprzedający zwraca kwotę z aukcji. "

Więc już się pogubiłem.

Poza tym:

- ZWROT TOWARU WYŁĄCZNIE Z PARAGONEM!!!!!!! --- no bez jaj, nie musi ci nikt odsyłać paragona.

- Reklamacji podlega jedynie towar nowy. --- no bez jaj po raz kolejny. Każdy towar można reklamować, zwłaszcza jak kupi go konsument.

 

oznacz moderatorów