zwrot kosztów dostawy

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Na pozór prosta sytuacja, kupujący odstępuje od umowy, odsyła mi towar, wpłacił koszt towaru +koszt wysyłki. Ja w ramach tego wysyłam inpost paczkomat. Teraz odeśle i ja muszę zwrócić pieniądze. Oczywista rzecz zwracam koszt towaru, a co z wysyłką? Ten koszt 8,99 ja płacę na fakturze z inpost. Dlaczego mam być w plecy 8,99 oddając kupującemu po zwrocie. On odstępuje od umowy bez podania przyczyny, czyli na zasadzie "zmieniłem zdanie". Dlaczego mam ponosić koszt wysyłki czyli jego widzimisię? Rozumiem sytuacje gdy zwrot ma miejsce z mojej winy, niezgodnośc z opisem itp. Ale w tej sytuacji ???? Zawsze odsyłam koszt dostawy ale nie do końca to rozumiem. Proszę wyjaśnijcie
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@lusedjoa Kupujący ma prawo do zwrotu, oddajesz mu całość.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@lusedjoa Dlatego, że tak stanowią przepisy. Kupujący traci na odesłaniu, a sprzedawca na wysyłce. Jeśli Allegro daje darmowy zwrot klientowi, to tylko korzyść dla klienta.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
ale nawet rzecznik praw konsumenta podaje ... a my przecież informujemy w allegro że koszt wysyłki pokrywa kupujący
Konsument pokrywa wszystkie bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy (np. koszty opakowania, zabezpieczenia, nadania), chyba że przedsiębiorca:
- zgodził się je ponieść
lub
- nie poinformował kupującego o konieczności ich poniesienia.
Konsument jest odpowiedzialny wobec sprzedawcy za zmniejszenie wartości rzeczy w związku z korzystaniem z niej w nieodpowiedni sposób. Ma prawo zbadać charakter, cechy i funkcjonowanie towaru w taki sposób, w jaki mógłby to uczynić w sklepie stacjonarnym. Nie może jednak używać rzeczy w sposób nieograniczony. Jeśli tak robi, przedsiębiorca ma prawo obciążyć go dodatkowymi kosztami w związku ze zmniejszeniem wartości towaru.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@lusedjoa Mylisz pojęcia. Przeczytaj Ustawę konsumencką, tam znajdziesz odpowiednie paragrafy. Klientowi po odstąpieniu należy się zwrot kosztów towaru + kosztu wysyłki.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
chyba zadzwonie do rzecznika bo nie daje mi to spokoju, kupuję na innych stronach niż allegro nikt nie oddaje kosztów wysyłki, tylko na allegro jest ten temat
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@lusedjoa Oczywiście masz prawo, klient otworzy dyskusje, dostaniesz "prośbę" od Allegro o zwrot, klient złoży wniosek do POK i jak otrzyma zwrot, to Allegro zażąda od ciebie a to może być zawieszenie konta.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@lusedjoa Tutaj mowa jest o kosztach zwrotu, a Ty oddajesz koszty wysyłki do klienta.
Kama
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@lusedjoa sprzedajesz jako firma masz obowiązek oddać koszt towaru i najtańszą dostawę jaką masz w ofercie ( nie liczymy odbioru osobistego ) , klient odsyła na swój koszt 🙂
Art. 32. 1. Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w
terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od
umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym
koszty dostarczenia rzeczy.
Art. 33. Jeżeli konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy
zwykły sposób dostarczenia oferowany przez przedsiębiorcę, przedsiębiorca nie jest
zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych
kosztów.
Κώστας

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
co ty na to? to jest rzecznik praw konsumenckich
Konsument pokrywa wszystkie bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy (np. koszty opakowania, zabezpieczenia, nadania), chyba że przedsiębiorca:
- zgodził się je ponieść
lub
- nie poinformował kupującego o konieczności ich poniesienia.
Konsument jest odpowiedzialny wobec sprzedawcy za zmniejszenie wartości rzeczy w związku z korzystaniem z niej w nieodpowiedni sposób. Ma prawo zbadać charakter, cechy i funkcjonowanie towaru w taki sposób, w jaki mógłby to uczynić w sklepie stacjonarnym. Nie może jednak używać rzeczy w sposób nieograniczony. Jeśli tak robi, przedsiębiorca ma prawo obciążyć go dodatkowymi kosztami w związku ze zmniejszeniem wartości towaru.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@lusedjoa znam to ale nie pisałeś w poście że towar jest używany itp 🙂
4. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące
wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia
charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy, chyba że przedsiębiorca nie poinformował
konsumenta o prawie odstąpienia od umowy zgodnie z wymaganiami art. 12 ust. 1 pkt
9.
Κώστας

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
A sprzedajesz jako firma do osób prywatnych?

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
firma, spójrz co wkleiłam wyżej, tak podaje rzecznik to jest jeden z kruczków
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@lusedjoa jaki kruczek, zna to każda firma i jest to na korzyść przedsiębiorcy 🙂
Κώστας

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
ale to faktycznie dotyczy kosztów zwrotu
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@lusedjoa Nie, to dotyczy zmniejszenia wartości rzeczy. Jeżeli klient otrzymał nową rzecz a oddaje uszkodzoną, ze śladami użytkowania, możesz mu oddać odpowiednio pomniejszoną kwotę za towar, ale koszt wysyłki do klienta też oddajesz.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@xyz96 mu chodzi o ten zapis co wkleił :
Konsument pokrywa wszystkie bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy (np. koszty opakowania, zabezpieczenia, nadania), chyba że
Ja już odpadam jak chcesz to tłumacz 😄
@lusedjoa zawsze możesz zrobić po swojemu najwyżej allegro ( blokada ) lub rzecznik konsumenta ci wytłumaczy 😄
Κώστας
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@kostas11 Ja już też mam dość forum w ogóle. Czekam świąt jak zbawienia 🙂
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@xyz96 A Ty myślisz, że w święta nie będzie się działo?
Ula

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Skoro jesteś profesjonalnym sprzedawcą to przepisy powinieneś mieć w małym palcu.
Masz zwrócić całą wpłatę co ci konsument przesłał. Czyli towar+koszt dostawy do niego.
Jeśli poinformowałeś kupującego, że to on płaci za zwrot to faktycznie on zapłaci za zwrot. Ale jeśli tego nie dopełniłeś to musisz oddać również koszty odesłania. Takie są przepisy.
Wyżej piszesz tak: "Zawsze odsyłam koszt dostawy ale nie do końca to rozumiem".
Na aukcjach masz zapis: "Czas na zwrot 14 dni. Kupujący pokrywa koszt wysyłki w dwie strony a sprzedający zwraca kwotę z aukcji. "
Więc już się pogubiłem.
Poza tym:
- ZWROT TOWARU WYŁĄCZNIE Z PARAGONEM!!!!!!! --- no bez jaj, nie musi ci nikt odsyłać paragona.
- Reklamacji podlega jedynie towar nowy. --- no bez jaj po raz kolejny. Każdy towar można reklamować, zwłaszcza jak kupi go konsument.
- « POPRZEDNIA
-
- 1
- 2
- NASTĘPNA »