anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot nie mojego towaru

MOTOART-24
#8 Zapaleniec#

Witam

mam problem z kupującym, mianowicie po ponad tygodniu od zakupu zgłosił zwrot towaru bez podania przyczyny, towar doszedł po odebraniu okazuje się że plomby producenta sa pozrywane a w środku towar innej firmy niż ten co był wysyłany. Powiedziałem klientowi że mu tego nie zwrócę bo to nie mój towar, klient oczywiście twierdzi że taki otrzymał grozi negatywem itp. jak sobie poradzić z takim delikwentem w tej sytuacji, towar za prawie 1000 zł 

oznacz moderatorów
34 ODPOWIEDZI 34

Knowhere
#21 Demiurg#

@MOTOART-24 Myślę, że @konto zamknięte będzie w stanie coś Ci tu podpowiedzieć, aczkolwiek na pewno musisz się zabrać do tego stanowczo, bo być może trafiłeś na janusza zakupów (i tu by się przydała "fachowa" opinia [nt. tych niewinnych, poszkodowanych kupujących] takiego jednego clienta w garniturze, co to niestety się awanturuje, gdy skończy mu się "mana" i nie może jej uzupełnić).

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Po odstąpieniu od umowy nie możesz odmówić zwrotu wpłaty. Jeśli odesłany towar ma mniejszą wartość, możesz jedynie pomniejszyć kwotę zwrotu. Nie możesz zmniejszyć kwoty zwrotu lub odmówić zwrotu tylko za zerwanie plomb.

oznacz moderatorów

MOTOART-24
#8 Zapaleniec#

Tylko nie robię żadnego powodu z tego że kupujący zerwał plombę, tylko dlatego że odesłał w opakowaniu nie mój towar znacznie gorszy jakościowo niż ten, który otrzymał. 

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@xyz96 Przeczytaj raz jeszcze, co napisał @MOTOART-24
Kupujący odesłał mu sprzęt całkowicie innej firmy niż ten, który został wysłany, dodatkowo z zerwanymi plombami. Mi wygląda to na bezczelną podmiankę i próbę wyłudzenia.

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@MOTOART-24

to proste jakbyś się trzymał przepisów jak @xyz96 to idziesz z tym towarem na policję i zgłaszasz próbę oszustwa z art 286 (tego sławetnego co allegro przy wnioskach z  pok sugeruje kupującym)

drukujesz i przygotowujesz dowody, bierzesz towar, szacujesz szkodę na wartość twojego towaru z aukcji - proste i łatwe

i sobie czekasz na dalszy rozwój sytuacji

http://prawo-karne-adwokat.com.pl/usilowanie-proba-oszustwa-wyludzenie

https://www.tuzory.pl/wiadomosci,reklamowal-podmienionego-drona-proba-oszustwa-udaremniona,wia5-3266...

takie sytuacje się zdarzają - przypadki są opisane w internecie

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@xyz96, znowu czytasz "po łebkach", albo wybierasz z tekstu to co pasuje do twoich wklejek. Taka rada jest nic nie warta, nie każdy kupujący jest uczciwy i potrzebuje twojej obrony.

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

łedka naiwna, myśli, że ksyz przyzna rację i przeprosi 😄 😄

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@MOTOART-24 dobrze, że @Knowhere podlinkowała bo nie zauważyłem wcześniej tego wątku.

Nagrałeś proces rozpakowywania zwrotu? Ja tak zawsze robię, wtedy masz niezbity dowód na to,że klient przysyła określony towar, a także widać jego stan. Jeśli masz takie nagranie to sprawa prosta. Klient straszy negatywem? Napisz, że zgłaszasz sprawę na policję jako wyłudzenie i koniec. Klient wiadomo, że wciska kit bo gdyby dostał od Ciebie coś innego to od razu by to zgłosił, a nie po fakcie po ponad tygodniu.

Poza tym, możesz się zawsze podpierać (ale to zachowaj np. na zeznania na policji czy przed sądem), że klient wybierając powód zwrotu, ma możliwość wyboru np. "przedmiot niezgodny z opisem", a tam może wpisać w uwagach co mu się podoba. Skoro nie wybrał tej opcji tylko "bez podania przyczyny" to zawsze masz punkt zaczepienia, że jednak nie miał obiekcji co do tego, że dostał coś innego, mimo, iż teraz się na to powołuje. To takie "smaczki", ale mogą w razie czego przechylić szalę zwycięstwa na Twoją stronę.

Ja absolutnie bym się tutaj nie ugiął i jeśli klient szedłby w zaparte, podreptałbym na policję aby się tym zajęli. Nawet jeśli nie miałbyś tego nagrania. Masz bowiem i tak potwierdzenie od klienta, że on taki towar odesłał, twierdząc, że to niby Twój. Więc nie wypiera się z tego co on Ci przysłał.

Jak da Ci negatywa wypisując bzdury to jeszcze będziesz miał najwyżej pretekst do ścignięcia go o zniesławienie. Nie możemy tolerować tego typu zachowań.

Świat staje normalnie na głowie 😕 Dojdzie do tego co pisałem już dawno. W e-handlu zostaną Ci, którzy świadomie przeznaczą pulę na tego typu straty, albo wyjątkowo odporni psychicznie. Reszta zwykłych sprzedawców zniknie z sieci bo nie wytrzyma tego typu oszustw. Efekt będzie taki, że przy mniejszej ilości sprzedawców ceny pójdą w górę i tak sobie klienci polepszą. Sami sobie dołki kopią.

oznacz moderatorów

MOTOART-24
#8 Zapaleniec#

Nagrania niestety nie mam ale tak jak mówisz będę teraz wszystko nagrywał 😕 bo w tym kraju inaczej się nie da. Na pomoc Allegro nie ma co liczyć w takich sytuacjach? 

 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@konto zamknięte Doradź jeszcze klientom, aby zaczęli nagrywać proces odbioru i rozpakowania przesyłki - będą wtedy mieli dowód na kombinacje wielu sprzedawców. Poza tym jako przedsiębiorca powinieneś wiedzieć, że klient nie musi podawać powodu odstąpienia od umowy, ale może go podać. Podanie powodu lub jego brak nie zmienia podstawy prawnej odstąpienia - zwrotu. Zwrot konsumencki to nie reklamacja.

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@xyz96 oczywiście, że doradzam klientom nagrywanie paczek. Mam taką informację w wiadomościach jakie wysyłam do swoich klientów po zakupie. Każdy się może pomylić. Więc to z korzyścią dla obu stron.

Sam prywatnie jak coś kupuję to też nagrywam. Już nie raz mi to ułatwiło sprawę w konfrontacji ze sprzedawcą. Ja wiadomo, że nie mam zamiaru nikogo oszukiwać, ale takie nagranie dobra rzecz bo w razie gdyby sprzedawca zapakował coś innego czy czegoś nie dopakował to mam niezbity dowód na to, gdyby twierdził, że było inaczej.

@xyz96 zwrot to nie reklamacja, ale tutaj mamy do czynienia z oszustwem i próbą wyłudzenia. Skoro klient zarzuca sprzedawcy, że niby wysłał mu coś innego to po pierwsze, mógł to od razu zgłosić, a po drugie, zaznaczyć to w formularzu. Skoro tego nie zrobił, a miał taką opcję, to jak myślisz, dlaczego? Bo wiedział, że gdyby przy formularzu zwrotu napisał,że dostał towar X a nie Y, to od razu sprzedawca by się lepiej przygotował na odbiór takiej paczki, albo od razu reagował wysyłając maila, że to niemożliwe. No, a tak, bum. Może się oszustowi udać. No proszę Cię....

Wiem, że jesteś stronniczy, ale pewne granice są i nie wolno ich przekraczać.

Ja osobiście odrzuciłbym ten zwrot podając jako powód, że to nie mój produkt. Koniec.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@konto zamknięte

tutaj mamy do czynienia z oszustwem

Masz kompetencje sądu? Nie masz, a próbujesz orzekać.

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@xyz96 "Masz kompetencje sądu? Nie masz, a próbujesz orzekać."

Mam wystarczająco duże doświadczenie z podobnymi sytuacjami, aby na 100% widzieć, że to przekręt.

Natomiast Ty, za wszelką cenę bronisz nawet kombinatorów. Powinieneś być adwokatem. Masz sumienie jak skała. Nawet pedofil czy seryjny morderca, nawet gdybyś był świadkiem zbrodni, byłby pewnie dla Ciebie niewinny w sytuacji, gdy Twoją pracą byłoby go bronić.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@konto zamknięte Doświadczenie nie upoważnia do orzekania. Nie masz prawa pisać, że to oszustwo. tutaj mamy do czynienia z oszustwem

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@xyz96 a jak to inaczej nazwać? Wiem, idąc Twoim tokiem rozumowania, jest to w 100% wiarygodny "zwrot konsumencki".

Hoduj dalej takich cwaniaków.

Wiesz, ja też wczoraj odbierałem paczkę za kilkaset złotych z 1 sklepu. Była kiepsko zapakowana. Naprawdę, rozpakowanie jej bez śladu i np. wyjęcie 1 czy 2 przedmiotów (każdy za ok. 200zł) nie byłoby problemem. Później mógłbym udawać, że tego nie było. Tylko czy o to tutaj chodzi? Po tej drugiej stronie ktoś ciężko pracuje, kupuje ten towar, pakuje, ma na utrzymaniu siebie czy rodzinę. Nawet gdyby oberwało się wówczas nie jemu, a np. kurierowi, to jakim prawem??

Nie bądźmy zadufanymi sku....mi i nie patrzmy tylko na czubek swojego nosa! Nie stać mnie na coś, nie kupuję, albo pracuję dalej i odkładam aż będzie mnie stać. A nie idę po najmniejszej linii oporu i coś kradnę czy oszukuję.

Poza tym, na podstawie czego orzeka sąd????

NA PODSTAWIE DOWODÓW, tych samych, jakie tutaj przedstawił nam sprzedawca.

Po drugie, sąd bierze pod uwagę swoje odczucia i doświadczenie, tak jak my (sprzedawcy).

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@xyz96 A jakie ty masz prawo pisać, że np. "sprzedawca kłamie"? Masz kompetencje sądu, by wydawać takie orzeczenia?
Hipokryzja level 21...

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@msniezek Prosiłeś, sugerowałeś, a wręcz wymagałeś, aby ten użytkownik mnie nie wywoływał, ponieważ nasze dyferencje wpływają w sposób negatywny na AG. Niestety po banie i wątku pożegnalnym powrócił i wbrew Twoim zaleceniom nadal mnie wywołuje, a ja jeszcze nie odpowiadam, aby nie skończyło się to kolejną forumową awanturą i kolejnymi poniżeniami z jego strony.  Mam nadal nie reagować na wywołania, czy mogę zacząć odpowiadać?

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@xyz96 No tak, zamiast po prostu odpowiedzieć na normalnie zadane pytania, wolisz nakręcać kolejną gunwoburzę w stylu "moderatorze kochany pomusz, znowu mnie prześladujo i ciemiężo". Zaczniesz ty w końcu zachowywać się jak podobno dorosła osoba, a nie jak dziecko w przedszkolu?
A co to, nawet już nie można cytować twoich własnych postów? Są w jakiś sposób dla ciebie niewygodne? Jakoś nie przeszkadza ci, gdy twój "protektor" wyciąga z kontekstu posty innych osób sprzed wielu miesięcy, byle tylko pasowały do jego co najmniej dziwnych tez. Nie widzę żebyś podnosiła larum w takich przypadkach i biegła na skargę do msniezka. Ciekawe dlaczego?

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

PS Zapamiętaj tylko, że kto mieczem wojuje, od miecza ginie i jednym postem możesz przegiąć pałę oraz doprowadzić do tego, że zacznę stosować twoje metody (no bo skoro działają na moderację, then why not?🤔), co skończy się tym, że zacznę zgłaszać każdego posta, w którym piszesz bzdury mogące w jakiś sposób zaszkodzić osobom, którym udzielasz "porad", każdego posta w którym ponad wszelką wątpliwość stwierdzasz, że "sprzedawca kłamie" czy "sprzedawca jest oszustem", każdego posta w którym wręcz fanatycznie bronisz kupujących, którzy ewidentnie są oszustami. I mniemam, że nie tylko ja zacznę to robić. Może, gdy w końcu moderacja przestanie ci pobłażać i porządnie dobierze się do twoich 4. liter, to w końcu do ciebie dotrze, że żarty się skończyły, a AG nie jest twoim prywatnym folwarkiem, w którym możesz robić co ci się żywnie podoba tylko dlatego, że masz tutaj najwyższą rangę, bo spędzasz na AG po 14-15 godzin na dobę.

A jeśli nie mogę komentować (w sposób nie łamiący regulaminu) postów (jakie by nie były) jakichś konkretnych forumowiczów, to mam nadzieję, że @msniezek wskaże mi równie konkretny punkt regulaminu AG, na podstawie którego miałbym się dostosować do takich "zaleceń".

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów